2017-08-13, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, det vet han ju såklart bäst själv, men jag menar principen.
Har han haft tågvirke ombord så skulle han kunna ha dragit upp henne i den främre luckan, där det inte är så stor höjdskillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Den här historien är så märklig. Varför drar man direkt slutsatsen att PM dödat KW och att hennes kropp är kvar i u-båten? Varifrån kommer de befängda idéerna?

Det enda jag kan tänka mig är att pojkvännen mottagit samtal/sms/rörliga bilder från båten där PM hotar eller gör KW illa.

Det kan dock inte stämma för då hade pojkvännen kontaktat polisen så fort han fått samtal/meddelande och en sökinsats hade startats långt innan PM sänkte båten.

Och, om PM nu ska förinta sitt livsverk för att tvätta bort lite blodstänk, varför sänker han båten där det endast är sju meter djupt? Båten var ju uppe på några timmar.

/Alplandskap
För att rädda sig själv förstås! Annars hade han ju själv drunknat!
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vi tror inte ett jävla dugg om just det. Det finns inte fakta på bordet för att slå fast nåt sånt.

Den här tråden tar fan priset i korkade utvikningar; Kvinnors klädsel, BOs sexuella preferens och politiska åskådning etc etc. Fick inte nån idiot in nåt om ett könsbyte också . . . . .

EDIT: Kom in i matchen och diskutera fakta i fallet!

Vad som faktiskt inte nämnts (?) är Kims ögonfärg... Några bilder ser det ut som hon har bruna, andra gröna. Men om håret är naturligt är det väl ganska ovanligt med gröna ögon och rött hår ? Kan detta ha triggat PM (MGM) ?
Citera
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

- har han då haft ihjäl henne med mycket blodspillan? Möjligt är det förstås. Men verkar inte det rätt osannolikt? Han verkar inte vara den typen.

Sannolikt måste det vara att dölja spår.
Då bör ngt ha hänt ombord som är graverande för MGM.
Tolkar som polisen snabbt kunde se, tex på reglage för dykfunktion att den var ställd på 'dyk'( öppna ventiler mm).

Hur många av mördarna i genomsnitt är typen som bekanta(motsv) redan innam tror de är kapabla till mord/ dråp ?

Jag tror det finns tecken, tex skador på PM som fått polisen att förstå. Tror det finns(fanns?) bevis ombord. Tror även att hon inte längre är i livet och att han dumpat henne till havs under natten.
Förhoppningsvis finns radarspår att inhämta hos sjöbevakning/motsv.
Citera
2017-08-13, 13:01
Medlem
Jofs avatar
Om det nu är han som är GM.
Kommer han att erkänna - någonsin?

Kroppen har flutit till havs och är nog borta för evigt.

SÅ om han bara nekar så har man bara indicier och då kan han gå fri. Inga vittnen - högst troligt.

Men han kommer att dömas av "folk". Om hon inte dyker upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Kan mycket av oklarheterna bero på dimridåer från rättsväsendet!

De är väl lika biased som MSM många ggr? Tex, det där om att han sitter på känslig information som kan skada KWs anhöriga.

Det ger ju misstankar om att Madsen är en smutsig jävel, kanske t.o.m kan tänka sig att sexmörda och stycka henne kan folk tänka, och de kanske vill att folk tänker så.

Tänk om det är "hitte på" för uppmärksamhet, pengar och kanske för att skapa uppmärksamhet kring Madsens person som han aldrig kan återhämta sig ifrån! Att sänka en vit smart man vill de nog gärna.

Nu övertolkar du ordentligt ... ingen har sagt något om att PM sitter på känslig information som man vill bespara de anhöriga. Domaren har valt att gå på åklagarens önskemål om att hålla häktningsförhandlingen bakom lyckta dörrar av utredningstekniska skäl samt respekt gentemot anhöriga. Det kan handla om att man, tills man säkert vet var KW är, inte vill att anhöriga ska behöva höra på olika versioner om vad som kan ha hänt. Behövee inte alls bero på att det finns "obehagliga detaljer" bakom
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vill minnas att jag hörde på danska radion redan i natt att filmen är analyserad men polisen vill inte berätta vilka slutsatser man kan dra av den.

Eftersom att PM sitter häktad och filmen är påstått analyserad så kan man dra slutsatsen att PM ljuger om att han lämnade KW på land.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har någon räknat på hur lång sträcka ubåten kan ha förflyttats under den givna tiden?

Maxfart i undervattensläge samt övervattensläge. Hur långt från Köpenhamn kan PM maximalt ha befunnit sig?
Han kan ha utnyttjat strömmarna i u-läge. Det kan röra sig om 2km/h.
En expert på strömmar kan nog säga hur de gick den dagen. De kan ju gå både norr och söderut beroende på vinden. Köge ska vara ett känt baktröms-område enligt Google, vad nu det kan innebära.
http://www.ifboat.com/orestrom.htm
Senast redigerad av Tomato 2017-08-13 kl. 13:06. Anledning: Lade till länk.
Citera
2017-08-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vad som faktiskt inte nämnts (?) är Kims ögonfärg... Några bilder ser det ut som hon har bruna, andra gröna. Men om håret är naturligt är det väl ganska ovanligt med gröna ögon och rött hår ? Kan detta ha triggat PM (MGM) ?
Antagligen, hårfärgen ja.
Citera
2017-08-13, 13:03
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
'Oaktsamhet' är ju enbart en form för hur man kan hålla honom frihetsberövad. Troligen pga det han berättat. Inga andra fakta fanns väl såvitt vi vet. Skador på MGM möjligen.

Vi kan väl anta att man kan hutta spår och bevis ombord även om KW inte fanns ombord ?

Inledningsvis var det dråp men detta ämdrades efter första förhör, alltså bör något ha framkommit..?
Citera
2017-08-13, 13:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han kan ha utnyttjat strömmarna i u-läge. Det kan röra sig om 2km/h.
En expert på strömmar kan nog säga hur de gick den dagen. De kan ju gå både norr och söderut beroende på vinden. Köge ska vara ett känt baktröms-område enligt Google, vad nu det kan innebära.

Jag vet inte om det finns uppgifter om båtens maximala aktionsradie, men fartangivelser har jag för mig att jag har sett någonstans, behövs både och för att kunna göra en ungefärlig beräkning. Men tidsmässigt så bör man kunna få en någorlunda hum om båten kan ha har varit i Danziger gatt och vänt eller inte, men det borde den svenska marinen ha känt till i så fall tycker man.
Citera
2017-08-13, 13:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Tycker det verkar lite märkligt att den skulle sjunka av en olyckshändelse; Utifrån ser den ut att vara väldigt bra byggd, det är ju inga hopsvetsade badkar precis. Den har varit i drift sedan 2008 och han har ju dessutom byggt flera ubåtar tidigare. Något fuffens är det allt...

Precis. Om nu den inte hade sjunkit direkt efter att en kvinna mystiskt försvunnit från nämnda ubåt hade nog polisen inte varit så kvicka med att anhålla ägaren till den och den sista som sett kvinnan vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in