2017-08-13, 17:48
Medlem
DjPuttes avatar
Enl XP så kan inte polisen se hur Ubåten rört sig aktuella kvällen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som jag fattat det så ägde olika organisationer ubåten och andra delar i hans projekt. Jag är inte så säker att han fått en krona.
Sen vore det väl enklare att sälja ubåten och bygga en ny eller ta de pengarna och investera i en ny raket.
Jag spekulerar bara men, tänk om dieselmotorn börjat lägga av? Om ubåten ska ha klarat de djup som diskuterats så måste ju ubåten delas om motorn ska bytas, inget lätt jobb. Jag är mycket tveksam till om det går att vinscha ut motorn genom tornet, och om det går, hur djäkla dyrt hade inte det blivit?

Eller kanske det var så enkelt så att det inte gick att sälja ubåten alls, pga hur man lagt upp ägandet, olika åsikter osv, eller ännu enklare ingen var intresserad att köpa.
Kanske sjösäkerhetsbeviset skulle dras in pga av någon anledning. Finns ju många varianter där det för PM framstod som klokt att ubåten försvann.
Men ockhams rakkniv säger att det bara var en panikåtgärd när han blir upptäckt...
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Om hon inte hunnit skicka ett meddelande till sin pojkvän .Hon kan ha låst in sig på toan och skickat iväg ett sms om den situation hon hamnat i.
Japp. Men meddelandet kanske inte sänds direkt när hon trycker skicka , utan först när båten går upp i ytläge.
Citera
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det verkar som att hon mestandels varit stationerad i bland annat Peking och USA vad jag sett, så det är inte alls konstigt att hon inte är så känd här, men kändare bland större publikationer utomlands.

Nej, alltså jag ser ingen paradox i det. Men lite intressant att se hur hon kommer att beskrivas av de svenska kolleger för vilka hon eventuellt flugit helt under (eller snarare över) radarn.
Citera
2017-08-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Funderar fortfarande på om PM kan försöka komma undan med förklaringen att han sänkte ubåten för att dölja tecken på att de haft en sexuell affär - då han insåg att ubåten efterspanades, och att det måste betyda att KW var försvunnen vilket skulle betyda att ubåten kommer att finkammas.

Det skulle koppla ihop sänkningen med försvinnandet (och slumpen utraderas), samtidigt som PM kanske kunde hävda att eventuellt slirande på sanningen angående när han lämnade KW vid kajen berodde på att han ville dölja deras affär (och utdragna träff).

tror inte på att de hade en affär. Inte särskilt smart i så fall att låta sig fotograferas tillsammans och synas tillsammans av flera vid avseglingen, inklusive hennes pojkvän.
Citera
2017-08-13, 17:49
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ursäkta att jag upprepar min fråga. Kan någon ge länkar till henner artiklar?

Här hennes Guardian-artiklar:

https://www.theguardian.com/profile/kim-wall
Citera
2017-08-13, 17:50
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
tror inte på att de hade en affär. Inte särskilt smart i så fall att låta sig fotograferas tillsammans och synas tillsammans av flera vid avseglingen, inklusive hennes pojkvän.

Nej, och jag menar inte att det skulle haft det.

Men jag spekulerar i huruvida det kunde vara en förklaring som PM kunde komma undan med.

TILLÄGG: Och att synas med honom är ju inget problem då hon var där för att intervjua honom.
Citera
2017-08-13, 17:51
Medlem
I EkstraBladet finns en intervju med en dansk tv-värdinna som påstår att Nautilus hyrdes ut via AirBnB tidigare för 409dkr/natt

Vad vet vi om PMs finanser?

Har följt i stort sett hela tråden men inte sett något av substans gällande hans ekonomiska situation.
Citera
2017-08-13, 17:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A

Det tror däremot jag att de hade, sedan en tid tillbaka också. En ville bryta, andra inte.
Mayhem!

Något av en klassiker.
Citera
2017-08-13, 17:52
Medlem
Denna tråden säger väl nått om hur jävla idiotiskt Anna Odells handlande var!

Så många år senare och många här vet inte om de ska ha empati eller inte med KW just för att det kanske är ett konstprojekt.

Bara att flera ska behöva fundera på om det är en installation är ju helt sjukt!

Eller är det bara jag som är för trög för att fatta konst?

Fan vad förbannad jag blir nu!
Citera
2017-08-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Så vitt jag kan förstå är han inte ingenjör, men autodidakt. Betyder naturligtvis inte att han inte vet vad han gör, men formalia kan ibland ha betydelse ?
Finns ett antal specifika ingenjörstitlar som kräver motsvarande examina. Men man kan arbeta som ingenjör utan formell examen. Och skall vi evaluera PM:s lösningskapacitet att lyfta ut ett lik ur en ubåt bör vi främst välja att betrakta honom som ingenjör och inte som biolog eller kemist även om han kanske råkar ha sådana hobbyintressen.
Citera
2017-08-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ursäkta att jag upprepar min fråga. Kan någon ge länkar till henner artiklar?

https://www.theguardian.com/profile/kim-wall

http://www.independent.co.uk/author/kim-wall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in