2017-08-12, 23:13
Medlem
Jag har inga belägg för detta, men för mig så känns det som att anledningen till att journalisten var med var för att han skulle kunna ta en tur med ubåten. Kanske att fejden med föreningen på något sätt hindrade honom normalt tillträde till båten, men att han kunde låna den under förevändning om ett reportage (reklam för klubben). Och att han hela tiden tänkt sänka båten. Kan jag inte få den jag älskar så ska ingen få henne. (Båten alltså, inte Journalisten).
Citera
2017-08-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag har inga belägg för detta, men för mig så känns det som att anledningen till att journalisten var med var för att han skulle kunna ta en tur med ubåten. Kanske att fejden med föreningen på något sätt hindrade honom normalt tillträde till båten, men att han kunde låna den under förevändning om ett reportage (reklam för klubben). Och att han hela tiden tänkt sänka båten. Kan jag inte få den jag älskar så ska ingen få henne. (Båten alltså, inte Journalisten).

Då kunde han väl dragit utan journalisten bara??
Citera
2017-08-12, 23:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Fan Flashback, vi borde ha en huvudhypotes vid det här laget, varför är det så knepigt?

Flashback har ju redan avgjort fallet?
1. Qvinnan stiger ombord på Ubåten iförd minikjol och bikini
2. Den danske halvgalne uppfinnaren våldtar henne brutalt, med hennes medgivande
3. Uppfinnaren styckar henne och dumpar delarna i havet
4. På morgonen efter så siktas Ubåten, varefter han sänker sitt livsverk

Frågor på det?
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-sms-innan-ubaten-sjonk/

"Den äldre mannen berättar att han har lång erfarenhet av marinen och att det är därför han var intressant för Peter, som han jobbar ihop med.
– Jag skulle ha åkt med honom till Bornhom i dag men så fick jag ett sms i går kväll att det var inställt. Jag kan inte föreställa mig att han någonsin skulle göra något sådant här, det kan jag inte, säger han"

Sent torsdag kväll skall det ha skickats.

Varför var det så viktigt för han att skicka ut sms om att turen var inställd? Är man i sjönöd så är väl räddning prio 1. Nu ser det ut som att han medvetet ville sänka ubåten men bara för det så måste man inte skicka sms om inställda turer. Psykiskt sjuk som handlar orationellt.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Intressant tanke som känns realistisk och stämmer med bilden av den här mannen som väldigt dedikerad till de projekt han ger sig på. Konstigt då om han verkligen låtit journalisten gå till botten med skeppet. Det är ju kapten som ska göra.
Citera
2017-08-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hade det inte handlat om ett mord: försvunnen kvinna är detta det mest troliga senariot jag läst.
Kanske Madsen blev överrumplad av frågor angående denna tvist och det blev aggressiv stämning mot journalisten.
En kommentar var ju hård i fältet:

"Kritisk journalistik, hvor?
Kritisk journalistik er vist ikke Ingeniørens kop the når det gælder Peter Madsen. Hvorfor undlader man helt at nævne at han har gjort brug af alt fra manipulation til trusler over bagvaskelse til injurier og dokumentfalsk for på uretmæssig vis at få fingre i ubåden, når nu der er uomtvistelige beviser for det hele?

Prøv selv at læse hele indlægget og debattråden igennem: http://ing.dk/blog/farvel-og-rigtigt-rigti...

Det er ækel læsning!"
Länken fungerar inte.
Citera
Medlem
Kan pojkvännen anmält henne försvunnen ovanligt tidigt när hon fortfarande var med PM för att skapa en känsla hos polisen att något inte stod rätt till.

Och på så sätt gav sig själv lite alibi. Och när PM lämnat henne enligt uppgifter har pojkvännen bragt henne om livet och gjort sig av med kroppen?

Eller faller det med annat som kommit fram?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Varför ska kroppen absolut ut genom tornluckan ???

Luckan på fördäck ansågs vara för farlig för att öppna på öppet vatten. Men jag har två
hypotetiska invändningar mot det.

1) Om havet är väldigt lugnt kanske det inte kvalpar in vatten och han tar risken.
Det är ett kortare lyft den vägen.

2) Han kanske körde in till någon kaj eller körde lätt på grund för att undvika
att ta in för mycket vatten.

EDIT: 2 minuter in här syns tydligt hur luckan ser ut och fungerar när båte ligger i vatten. https://www.youtube.com/watch?v=zm_TRbZMzs8
Senast redigerad av Ackermann 2017-08-12 kl. 23:28.
Citera
2017-08-12, 23:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Helikoptern siktade ju Ubåten och fick lite senare radiokontakt med kapten Madsen som då svarade att : alla ombord befinner sig väl. Från det meddelandet tar de förstås för givet att KW är där med honom. När han några timmar senare räddas ur vattnet vid den sjunkande båten (hur larmade han?) så måste de tro att hon är ombord. Hans senare uppgift att hon gått i land kvällen före, passar inte ihop med att alla mår bra.
Det var nog inte han som larmade.
En man som intervjuades i tidningen åkte ut med sin båt och hittade honom efter 15 minuter.
Jag tror att han larmade.
Citera
2017-08-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Kan pojkvännen anmält henne försvunnen ovanligt tidigt när hon fortfarande var med PM för att skapa en känsla hos polisen att något inte stod rätt till.

Och på så sätt gav sig själv lite alibi. Och när PM lämnat henne enligt uppgifter har pojkvännen bragt henne om livet och gjort sig av med kroppen?

Eller faller det med annat som kommit fram?

Det som det faller med är att PM dagen efter sänker båten... turligt nog för pojkvännen då?
Citera
2017-08-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Länken fungerar inte.
Nej det stämmer, den har de plockat bort. Kanske hårda ord där?
Citera
2017-08-12, 23:22
Medlem
Krungtheps avatar
Någon som vet vad det kostar att driva runt en sådan här farkost per timme?

Har känslan att det kostar ganska många tusenlappar och för en spek artikel i en nördtidning så kanske man inte drar igång en så pass lång seglats som det ändå blev för att få lite publicitet.

Jag hade nöjt mig med att prata mycket Raket Madsen och kanske kliva omford på u-båten förtöjd i hamn - finns ingen anledning att ge sig ut på en seglats med farkosten i detta steg av reportaget tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in