2017-08-12, 12:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Detta stödjer dock min tes, och jag skall vara extremt tydlig.

Den manliga attraktionen till kvinnor är en av rötterna till allt ont i världen.

Här har du en aspie snubbe som jobbat hårt på ett projekt i många år, och fått ihop det. Det kunde lika gärna varit en rymdraket till mars eller nått annat teknologiskt underverk.

Och vad, jo, allt blir förstört. Och detta förmodligen, på grund av en tjej som bara var just en tjej.

Så jäkla onödigt!

Hur många projekt har inte gått i graven, hur många liv har inte blivit förstörda, hur många familjer har inte splittrats, hur många krig har inte startats, på grund av nått så löjligt som sexuell frustration?

Inte mycket att göra åt det, dock. Utan det skulle ingen av oss finnas...
Citera
2017-08-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Vad hade han för plan?
Dvs om inte helikoptern "räddat" honom

Jag tror att han mördat henne i ubåten och att han kört i uläge så länge det gick. Tillslut tvingades han upp och helikoptern hittade honom. I panik så sänkte han ubåten.
Citera
2017-08-12, 12:38
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Gissningsvis planerade han att gå nära kusten, sänka ubåten, simma iland och peka ut fel haveriplats. Då hade ubåten med innehåll aldrig blivit hittat.

Tyvärr för honom hittade helikoptern honom innan, och då iscensatte han planen på plats.

Är det så svårt att hitta en ubåt? Så stort är väl inte öresund, iaf nära cph
Citera
2017-08-12, 12:38
Medlem
DrRagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radice
Jag förstår vad du menar och många kukhuvudtänkare tycker nog ofta att det är en invit och i ytterst sällsynta fall kanske även från kvinnans håll. Dock knappast i denna situation om man intresserar sig något om KW:s bakgrund. Det problematiska är just anklaganden varför hon klädde sig som hon ville. Jag tycker inte det är ett underligt val av kläder öth faktiskt. Hade du tyckt att manlig journalist med shorts hade varit märkligt med? Försöker bara nyansera!

Men nu vet vi ju ej vad som hänt eller om någon ens är skyldig så får väl vänta tills dess.

Jag förstår även hur du menar och visst är det så. Men lite märkligt är det ändå i mitt tycke, med tanke på att det förmodligen är ett tämligen spartanskt utrymme. Mycket rör, tankar, bar metall, oljaiga/fettiga spakar/reglage, kondensfukt mm. Tror inte det är en salong direkt. Det är främst helheten i klädselns beskrivning som gör att jag tycker det. Fast som jag sa i ett annat svar, det kan ju vara en uppsättning ganska praktiska plagg även om det inte är det första jag tänker på när jag ser den beskrivningen.
Som jag också frågade. Hur initierades denna tur? En timme innan på ett café eller genom veckolång kontakt?
Citera
2017-08-12, 12:39
Medlem
Han är kanske en Rysk spion och journalisten var han på spåren så han lämnade över henne till en Rysk ubåt
Citera
2017-08-12, 12:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Är det så svårt att hitta en ubåt? Så stort är väl inte öresund, iaf nära cph
Öresund är som störst vid Köpenhamn. Det är större än Hårsfjärden och Mysingen, och där har ubåtssök fallerat.
Citera
2017-08-12, 12:42
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Förstår mig inte på vad som är opraktiskt med hennes klädsel. Jag har varit nere i en ubåt en gång, då med jeans, och jag ångrade starkt att jag inte valde något bekvämare. Kjol låter smidigt att röra sig i, det är allt som spelar roll när man ska klättra upp och ner och annars sitta still rätt mycket.

Ja löst åtsittande kläder är att rekommendera då det är trångt.
Citera
2017-08-12, 12:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Detta stödjer dock min tes, och jag skall vara extremt tydlig.

Den manliga attraktionen till kvinnor är en av rötterna till allt ont i världen.

Här har du en aspie snubbe som jobbat hårt på ett projekt i många år, och fått ihop det. Det kunde lika gärna varit en rymdraket till mars eller nått annat teknologiskt underverk.

Och vad, jo, allt blir förstört. Och detta förmodligen, på grund av en tjej som bara var just en tjej.

Så jäkla onödigt!

Hur många projekt har inte gått i graven, hur många liv har inte blivit förstörda, hur många familjer har inte splittrats, hur många krig har inte startats, på grund av nått så löjligt som sexuell frustration?

Han är rik, han lever i ett land där prostitution är lagligt. Om det rört sig om sexuell frustration hade han bara kunnat gått på en gata och sagt 1000 spänn för att knulla och sedan fått knulla. Så tror inte riktigt det är motivet här...
Citera
2017-08-12, 12:44
Medlem
DrRagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Kommer du och Raket-Madsen från en kultur där män inte kan uppföra sig om de får se en kvinna i kjol?

Irrelevant kommentar som jag inte kommer att bemöda mig med att bemöta.
Citera
2017-08-12, 12:50
Medlem
Jag har sett dokumentären Amatörer i rymden och Peter ger ju där ett väldigt kufiskt intryck. Han gör sig ovän med vännerna i Copenhagen Suborbitals (och därmed förstör sina egna chanser att faktiskt skickas upp i rymden) eftersom Peter kräver samma totala dedikering han själv har för projektet.

Då kan det ju lika gärna vara det missförstådda geniet i honom som hamnat i en konflikt med en ifrågasättande representant från övriga samhället han inte vill vara en del av. Snarare än att det är sexuella motiv bakom eventuellt brott.
Citera
2017-08-12, 12:51
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte mycket att göra åt det, dock. Utan det skulle ingen av oss finnas...

Som sagt, jag vill vara tydlig med att det inte, åt minstone inte till sin helhet är kvinnors fel.

Många kvinnor är fantastiska varelser och utan er skulle inte livet vara värt att leva, men detta är också ett problem.

Kanske var det därför gud uppfan bögarna (gud får här vara en metafor likt i uttrycket "gud spelar inte tärning"), för att det skulle finnas några som inte är beroende av kvinnor för att må bra och finna motivation till att leva.
Citera
2017-08-12, 12:53
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är rik, han lever i ett land där prostitution är lagligt. Om det rört sig om sexuell frustration hade han bara kunnat gått på en gata och sagt 1000 spänn för att knulla och sedan fått knulla. Så tror inte riktigt det är motivet här...

Hah! Vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in