Citat:
Ursprungligen postat av
fitta
Jag har en ny hypotes!
Efter att ha fördjupat mig om Peter Madsen och ubåt UC3 Nautilus samt ägarbilden kring denna tror jag att det funnits en tanke hos Madsen sedan länge om att sänka ubåten.
Kort sagt anser Peter Madsen att ubåten är hans barn, och bokstavligt tavlat beskriver han den med känslor på ett sätt man beskriver sin älskare eller sitt barn. För Peter Madsen var ubåten ALLT.
En konflikt uppstod mellan Madsen och ubåtsföreningen om vem som egentligen ägde ubåten. Ubåtsföreningen gjorde sig av med Madsen, men Madsen lyckades "psyka ut" föreningen så pass att dom överlät båten till honom...
Där kunde man tro att det skulle sluta, men det verkar som att Madsen höll på att förlora båten igen. Enligt föreningen sitter dom på papper som bevisar att ubåten tillhör dom och inte Madsen.
Madsen visste att han skulle förlora striden, och valde att sänka ubåten.
Det enda jag inte får ihop är varför Kim Wall var med. Kanske var hon fascinerad av Madsen, för det kan jag lova er att man blir om man läser allt som finns om honom och även hans egen blogg! En sak är saker, Madsen tänker inte som oss andra.
Ubåtsföreningen ger tillbaka ubåten till Madsen för att få sinnesro, efter att Madsen lagt en "förbannelse" över ubåten som skulle ge olycka till den som gick ombord:
https://ing.dk/artikel/ubaadsforening-giver-nautilus-tilbage-til-raket-madsen-ellers-ville-vi-aldrig-faa-fred
Ytterligare en hypotes är att någon i ubåtsföreningen orsakat kvinnans död av misstag då man trodde det var Madsen som skulle dö. Man hade inte räknat med att ett fruntimmer skulle finnas med bakom ratten.
Hade det inte handlat om ett mord: försvunnen kvinna är detta det mest troliga senariot jag läst.
Kanske Madsen blev överrumplad av frågor angående denna tvist och det blev aggressiv stämning mot journalisten.
En kommentar var ju hård i fältet:
"Kritisk journalistik, hvor?
Kritisk journalistik er vist ikke Ingeniørens kop the når det gælder Peter Madsen. Hvorfor undlader man helt at nævne at han har gjort brug af alt fra manipulation til trusler over bagvaskelse til injurier og dokumentfalsk for på uretmæssig vis at få fingre i ubåden, når nu der er uomtvistelige beviser for det hele?
Prøv selv at læse hele indlægget og debattråden igennem:
http://ing.dk/blog/farvel-og-rigtigt-rigti...
Det er ækel læsning!"