2017-08-12, 23:00
Medlem
KW var säkert påläst angående striden med föreningen. Frågor om det på fel sätt kan nog ha triggat PW att göra något överilat trots allt. Föreningsstriden är ett intressant spår..."hata slumpen".
Citera
2017-08-12, 23:00
Medlem
I Japan skulle de ha bärgat ubåten och kollat allt redan igår. Nordisk "kraft" är ett skämt.
Citera
2017-08-12, 23:01
Medlem
Söker man på nautilus uc3 på Youtube så finns det ett halvdussin videosnuttar på ubåten.

Här ser man inifrån, när den är ute och åker.
https://www.youtube.com/watch?v=fAyY-pISWKY

Man ser upp i tornet och luckan upp på fördäck.

Kan inte svära på att det inte finns någon lucka i golvet, men
något seriöst utrymme för dykare att ta sig ut finns knappast.

Det är den tyska amatör-ubåten som har det.
Citera
2017-08-12, 23:01
Moderator
OYs avatar
Inte osannolikt att vi har ett marint Josef Fritzlfall här.

PM hade alla möjligheter att ostört våldföra sig på KW och också komma undan med det.

Tillfället gör tjuven så att säga.
Senast redigerad av OY 2017-08-12 kl. 23:07.
Citera
2017-08-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
KW var säkert påläst angående striden med föreningen. Frågor om det på fel sätt kan nog ha triggat PW att göra något överilat trots allt. Föreningsstriden är ett intressant spår..."hata slumpen".
Inte alls otroligt då ubåten är både ett kärt och känsligt ämne för honom. Kan ha börjat med att dom var oense som har resulterat i att något hänt, även oavsiktligt.
Citera
2017-08-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag har en ny hypotes!

Efter att ha fördjupat mig om Peter Madsen och ubåt UC3 Nautilus samt ägarbilden kring denna tror jag att det funnits en tanke hos Madsen sedan länge om att sänka ubåten.

Kort sagt anser Peter Madsen att ubåten är hans barn, och bokstavligt tavlat beskriver han den med känslor på ett sätt man beskriver sin älskare eller sitt barn. För Peter Madsen var ubåten ALLT.

En konflikt uppstod mellan Madsen och ubåtsföreningen om vem som egentligen ägde ubåten. Ubåtsföreningen gjorde sig av med Madsen, men Madsen lyckades "psyka ut" föreningen så pass att dom överlät båten till honom...

Där kunde man tro att det skulle sluta, men det verkar som att Madsen höll på att förlora båten igen. Enligt föreningen sitter dom på papper som bevisar att ubåten tillhör dom och inte Madsen.

Madsen visste att han skulle förlora striden, och valde att sänka ubåten.

Det enda jag inte får ihop är varför Kim Wall var med. Kanske var hon fascinerad av Madsen, för det kan jag lova er att man blir om man läser allt som finns om honom och även hans egen blogg! En sak är saker, Madsen tänker inte som oss andra.

Ubåtsföreningen ger tillbaka ubåten till Madsen för att få sinnesro, efter att Madsen lagt en "förbannelse" över ubåten som skulle ge olycka till den som gick ombord: https://ing.dk/artikel/ubaadsforening-giver-nautilus-tilbage-til-raket-madsen-ellers-ville-vi-aldrig-faa-fred

Ytterligare en hypotes är att någon i ubåtsföreningen orsakat kvinnans död av misstag då man trodde det var Madsen som skulle dö. Man hade inte räknat med att ett fruntimmer skulle finnas med bakom ratten.
Hade det inte handlat om ett mord: försvunnen kvinna är detta det mest troliga senariot jag läst.
Kanske Madsen blev överrumplad av frågor angående denna tvist och det blev aggressiv stämning mot journalisten.
En kommentar var ju hård i fältet:

"Kritisk journalistik, hvor?
Kritisk journalistik er vist ikke Ingeniørens kop the når det gælder Peter Madsen. Hvorfor undlader man helt at nævne at han har gjort brug af alt fra manipulation til trusler over bagvaskelse til injurier og dokumentfalsk for på uretmæssig vis at få fingre i ubåden, når nu der er uomtvistelige beviser for det hele?

Prøv selv at læse hele indlægget og debattråden igennem: http://ing.dk/blog/farvel-og-rigtigt-rigti...

Det er ækel læsning!"
Citera
2017-08-12, 23:05
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Knyta ett snöre runt och hissa upp genom tornluckan?

Varför ska kroppen absolut ut genom tornluckan ???
Citera
2017-08-12, 23:09
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Var hittar du detta om sms på fredagen? Kan det inte varit för att han avtalat med Kim som han ställer in med polarna?

http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-sms-innan-ubaten-sjonk/

"Den äldre mannen berättar att han har lång erfarenhet av marinen och att det är därför han var intressant för Peter, som han jobbar ihop med.
– Jag skulle ha åkt med honom till Bornhom i dag men så fick jag ett sms i går kväll att det var inställt. Jag kan inte föreställa mig att han någonsin skulle göra något sådant här, det kan jag inte, säger han"

Sent torsdag kväll skall det ha skickats.
Citera
2017-08-12, 23:10
Moderator
OYs avatar
Var KW med som representant för föreningen tro?

Skulle kolla så att PM inte hittade på något med ubåten eftersom att den ägs av föreningen som han är i konflikt med?

Dödar KW för att kunna sänka ubåten, var KW ett hinder?
Citera
2017-08-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Hon kommer nog dyka upp någonstans, därav det så väl ingående signalementet.

Något skedde inne. Möjligen blev det blodigt. Eller DNA av andra slag. Han sänker ubåten - fylla upp med vatten med hoppet om att saker ska spolas rent. Dumpat kroppen i vattnet.

Mest troligt skedde det hela impulsivt.

Om det hade skett en olycka BÖR han ju ha agerat helt annorlunda. Antingen är han sjuk, eller så döljer han något.

Jag menar en olycka kan ske, han borde då ha varit ångerfull och larmat om händelsen snarast - och knappast dränkt båten.

Han döljer något. Misstänker att hon ej återfinns i ubåten.
...och inte heller borde han ju sagt att han lämnat av henne vid restaurangen!! Nä, han har använt medvetet våld tror jag!
Citera
2017-08-12, 23:12
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
De kommer att hitta henne i den bärgade U-båten död. Rättsläkaren kommer vid obduktionen hitta sperma i henne.

Är fortfarande övertygad om att han dumpat henne på annan plats under dom timmarna ubåten var försvunnen. Samtidigt så vet man inte hur en person reagerar i en sån situation. Kanske var alldeles för jobbigt att konka upp henne ur tornet eller liknande.

Oavsett så är hon död, allt annat vore konstigt
Citera
2017-08-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
http://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-sms-innan-ubaten-sjonk/

"Den äldre mannen berättar att han har lång erfarenhet av marinen och att det är därför han var intressant för Peter, som han jobbar ihop med.
– Jag skulle ha åkt med honom till Bornhom i dag men så fick jag ett sms i går kväll att det var inställt. Jag kan inte föreställa mig att han någonsin skulle göra något sådant här, det kan jag inte, säger han"

Sent torsdag kväll skall det ha skickats.

Läste någon annanstans tror det var i ekstrabladet en kollega till PM som kommenterade detta. Han sade att det var han och PM som ställt in så SMS:et skulle inte vara något konstigt.

Edit: http://ekstrabladet.dk/112/nu-taler-ven-til-drabssigtet-ubaadsejer-intet-suspekt-ved-smser/6776068
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in