2017-08-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skulle bli mycket förvånad om han fick ett öre från Försäkringskassan, oavsett. Du menar försäkringsbolaget.
Ja, försäkringsbolaget
Citera
Medlem
Jag får känslan av att bakgrunden/orsaken till att hon bragts om livet kan innehålla graverande uppgifter om KW. Att det finns något som skulle vara kompromentterande för KWs rykte om det kom fram. Och därav de lykta dörrarna!

Vad tror ni?

OT.
Bolt springer om 2 min sitt sista lopp i karriären för er som är intresserade 4*100 m.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
En väsentlig bit är att lista ut varför hon var på ubåten. Hennes artiklar verkar mestadels vara inom det feministiska området (?) och plötsligt ska hon åka ubåt och skriva artikel om det!? Jag får inte ihop hennes journalistiska inriktning med denna ubåtsutflykt.

Har det bekräftats att hon var ombord just i jobbet som politisk aktivist (journalist)? Det händer ju faktiskt ibland att politiska aktivister har ett liv utanför propagandaarbetet.

Kände hon, pojkvännen, eller någon i deras bekantskapskrets Madsen?
Citera
2017-08-12, 22:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Fan, är det inte konstigt ändå? Finns liksom inget möjligt scenario riktigt. Alla tänkbara förlopp är så far out.. betänk detta..

• Planerat FÖRE turen? Osannolikt, ingen relation till varandra, PM var gift, KW hade partner. Allt såg sunt ut på bilderna uppe på Ubåten. PM hade planer efter turen, likaså KW.

• Impulsdåd? Osannolikt, 46 årig gift man utan våld/sexbrott tidigare. KW är världsvan, smart och jobbat över hela världen, hon klarar av lätt osociala människor, och hanterar "lätt" dåliga stämningar. Nä, inget impulsdåd.

• Olycka? Osannolikt, hur fan skulle det gå till, tryck/syre anledningar? Nä, båten var ju för tusan uppe med PWs hela byst stolt poserande precis innan han sänkte den till botten.

MEN!!!! Uppenbart är ju att han sänkte båten avsiktligt! Jag kan bara inte få ihop vad som kan ha hänt innan!

ETT ORD: OBEGRIPLIGT

Inte så obegripligt. Första punkten, du kanske kände varandra och hade en relation av endera sort som inte var allmänt känd?
Citera
2017-08-12, 22:49
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Jag får känslan av att bakgrunden/orsaken till att hon bragts om livet kan innehålla graverande om KW. Att det finns något som skulle vara kompromentterande för KWs rykte om det kom fram. Och därav de lykta dörrarna!

Vad tror ni?

OT.
Bolt springer om 2 min sitt sista lopp i karriären för er som är intresserade 4*100 m.

En sak är säker, att Peter Madsen hade så många bollar i luften samtidigt och så mycket omkring sig JUST NU att han aldrig skulle haft tid för något ubåtsreportage. Nej, KW var där av annan anledning.
Citera
2017-08-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men de sökte först både henne och ubåten. Hittade ubåten och PM som säger att alla ombord mår bra. Då finns ingen anledning att leta efter henne mer, hon är ombord. Sen sjunker båten och bara han dyker upp och berättar att hon gick iland igår.
Man utesluter inget pga vad misstänkt GM säger. Så det fanns all anledning att både fortsätta leta och eventuellt dyka efter henne om man inte hade mer att gå på.
Citera
2017-08-12, 22:50
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, försäkringsbolaget

Inte möjligt då Madsen inte äger ubåten, utan det gör ubåtsföreningen som han står i krig mot.
Citera
2017-08-12, 22:51
Medlem
Palmezs avatar
Tvivlar på att han mördat henne.
Känns som en enda fet reklamkupp.
Citera
2017-08-12, 22:51
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Nu är ju Raket Madsen en gift man, hans hustru hade ju med sig ett fräscht ombyte kläder till mannen när hon kom till dagens häktningsframställan. Så jag tror inte att han är en "Sheldon Cooper" när det gäller kvinnor.

Som frilansare kan jag intyga att man ofta gör en del jobb "halvklara" med en speciell mediakund i åtanke för att senare sälja in hela giget till dem. Det förekommer sällan skriva avtal mellan journalisten och mediebolaget.

Jag börjar mer fundera i riktning mot olycksfall som inte Raket Madsen är skyldig till men som han i ren panik har följt upp med en massa irrationella beslut. SMS:et till polarna som skulle seglat till Bornholm på fredagen med honom tyder på en kille i panik, avlysa färden utan närmare förklaring. Det meddeladet skickades innan Kim anmäldes försvunnen.

Hur som helst, det närmast dygnet blir intressant...
Var hittar du detta om sms på fredagen? Kan det inte varit för att han avtalat med Kim som han ställer in med polarna?
Citera
2017-08-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Peter Madsen i stor konflikt dagarna innan "olyckan": https://ing.dk/artikel/raket-madsen-traekker-sig-cs-kom-foerst-moelle-maa-skyde-raketten-foerst-202883

Gräver man vidare i detta är jag säker på att man hittar svaret. Vilket även kan innebära ett totalt psykbryt från Madsens sida.
Kan nog ligga en hel del i det. Speciellt om KW kände till det och det kom upp dom emellan, vilket han kan ha tagit fel och gått igång på.
Citera
2017-08-12, 22:53
Medlem
SmartSkalles avatar
Att Dansken hade en Fru motsäger inte sexbrottsteorin.
Att ha en ung lady tätt inpå sig i en trång Submarine fick helt enkelt det tredje benet att resa sig på den odejliga Dansken vilket ledde till våldtäkt och strypmord.
Senast redigerad av SmartSkalle 2017-08-12 kl. 23:25.
Citera
2017-08-12, 22:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Man utesluter inget pga vad misstänkt GM säger. Så det fanns all anledning att både fortsätta leta och eventuellt dyka efter henne om man inte hade mer att gå på.
Varför var han en MGM då? Kvinna försvunnen med man på båt, man o båt hittade o säger indirekt att hon också mår bra. Vad hade de att misstänka honom för då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in