2017-08-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PubMix
Är det någon som vet på vilket djup båten ligger? Det är avgörande ang dykarnas tillgänglighet...

7m
Citera
2017-08-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PubMix
Är det någon som vet på vilket djup båten ligger? Det är avgörande ang dykarnas tillgänglighet...

Sju meter har jag läst nånstans. Det är ju inget imponerande djup, men tydligen djupt nog för att dykarna inte kunde ta sig in i farkosten.
Citera
2017-08-11, 22:00
Medlem
Har det skrivits när den kommer att bärgas?
Känns som att en teknisk undersökning av danska haverikommisionen blir tämligen enkel och snabb
Citera
2017-08-11, 22:01
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RhynoX
Absolut, det tror jag också! Men fan, 2017- bör det inte finnas utrustning som kan hantera dessa "fall" ?

Så är det självklart - jag vet inte vad försvarsmakten har för sorts ekolod och radie.

Svenska marinen har inte lyckats alls.. vare sig med USA U båtar eller ryska.. Mycket snack liten verkstad..
Citera
2017-08-11, 22:02
Medlem
Är detta kvinnan som är saknad/mördad?
Citera
2017-08-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Har du nån länk till dessa ritningar?
Jag trodde det men jag kan för mitt liv inte hitta dem på webben längre. Det var något år sedan. Enkla sprängskisser som tydligt visade en förlig tank och en i aktern. Beskrivningen på Wikipedia och i diverse videor påstår dyktankar om 8m3. Trimning sker med pump eller i värsta fall tryckluft. Dyktiden uppges till omkring 20s så förloppet att den sjönk fort stämmer väl överens.
Där det gnager är just påståendet från MGM om att en ventil skulle gått sönder. Då borde ubåten ställt sig på fören eller aktern och inte sjunkit på det sätt som uppgifterna gör gällande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, ingenting tyder väl på det. Uppgiften kommer från en felöversättning från danska. Jag tyckte att jag nyss läste om pojkvän i förbifarten, men har redan glömt var. I brist på bättre: hon kan ha vilken sexuell läggning som helst, inget speciellt talar väl vare sig för eller mot något varpå hon sannolikt är heterosexuell. Jag tror detta har noll med saken att göra.

Säg inte det, säg inte det..
En socialt felkopplad raketforskare som PM, en nutty Professor Kalkyl, kan antagligen inte läsa av kvinnor och då allraminst en lesbisk kvinna. Professorn drabbades kanske av kortslutning när han möttes av ett Nej..?

Det var 'Jackflash' som i inlägget #297 skrev detta:
<Från början så angav media att journalistens "fru" anmält journalisten försvunnen. Trodde då att det handlade om en man.

Senare står det "partner" i media. Är vedebörande möjligtvis lesbian eller missuppfattade media allt i början?>

Svaret på Jackflashs frågor lär komma så småningom. Då lär vi också ha fått veta vad som hänt journalisten. Jag är mycket bekymrad. Det här reportaget borde hon inte nappat på. Ingen borde vara ensam med PM ombord på en ubåt.
Eller för den delen: i en rymdraket
Citera
Medlem
PubMixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
7m

Tack... då känns det ju föga troligt att han försökt "dumpa" båten på 7meters djup...

Detta är ju en raketforskare... #på riktigt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaster
Är detta kvinnan som är saknad/mördad?

Det är kvinnan som på facebook hävdas vara hon åtminstone.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Känns som att en teknisk undersökning av danska haverikommisionen blir tämligen enkel och snabb

Under lördagen
Citera
2017-08-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145

Nu är jag ingen expert på dansk juridik men haverikommissionen utreder väll inte misstänkta mord?
Citera
2017-08-11, 22:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är det inte så att den danska rubriceringen drab innefattar så väl mord som dråp? Tror inte begreppet "mord" existerar i den danska juridiken?

Möjligen inte. Det senaste är att han är misstänkt för dråp alternativt mord. Polisen vet alltså inte hur det gått till utan har alla möjligheter öppna. Drabssigtelse som de sa för oss svenskar låter som dråp. Men de verkar också använda mordsigtelse vilket då mera är mord som vi ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in