2017-08-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaiserwilhelm
Snabbt utströmmande luft från ballasttankarna (eller vad nu tankarna kallas på ubåtska)?

Han kanske har eldat upp offret och inredningen.
Luckan var ju stängd och låst så dykarna kom ju inte in i ubåten.
Så inne i ubåten är det troligtvis inget vatten.

Detta får vi kanske reda på imorgon om de får upp ubåten.
Citera
2017-08-11, 21:55
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Om man inte har kunnat öppna tornluckan så tyder det på att ubåten inte är vattenfylld, tryckskillnad.

Men är det inte livsfarligt för en dykare att öppna om den är luftfylld (delta p)? Går det öht?
Citera
2017-08-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men man skrev flickväns larmsamtal på svt. se
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ubatens-agare-misstanks-for-drap
Söksträngen finns inte kvar på sidan du länkar och även DN och Sydsvenskan har börjat skriva "anhöriga" utan någon könsangivelse. Kanske svensk media överlag har uppsnappat en eventuell felöversättning som gör att de själva är osäkra och skriver "anhörig" i stället, till skillnad från i morse då alla talade om "flickvän"?

Nåja, det klarnar tids nog.
Senast redigerad av DjILY 2017-08-11 kl. 21:59.
Citera
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Otroligt att det skulle vara en slump att dom första som kommer till platsen kommer precis lagom för att se honom springa upp och ned i ubåten, vilken sedan sjunker omgående. Nej det mesta tyder nog på att hon är död tyvärr.

Facebooklänkar
Peter Madsen:
https://www.facebook.com/peter.madsen.5602

UC3 Nautilus:
https://www.facebook.com/groups/26947331877/

RML Spacelab/Raketmadsens Rumlaboratorium:
https://www.facebook.com/rml.spacelab/

Väldigt tyst där dock...
Journalisten kan finnas bland hans vänner, bara drygt 600 att välja på, well alla män kan man sålla bort.
Citera
Medlem
PubMixs avatar
Är det någon som vet på vilket djup båten ligger? Det är avgörande ang dykarnas tillgänglighet...
Citera
2017-08-11, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så korkad tror jag dock inte att han är, riktigt smart man som har fått för sig att skicka människor ut i rymden såvitt jag har förstått.

Om jag inte blandar ihop människor i copenhagen suborbitals var väl planen att han själv skulle bli förste dansk i rymden.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Botten behöver ju inte vara plan som en bowlingbana heller. Hade den legat rakt och prydligt så hade nog dykarna som varit ner försökt ta sig in i ubåten.

Dykarna har med största sannolikhet dykt för för att försöka ta sig in i farkosten med tanke på att media rapporterar att dykarna inte kunde ta sig in i farkosten.
Citera
Medlem
Det känns som om denne raketforskare är ute på djupt vatten.
Attans Danmark!
Landet som mest är känt för sina pundare fick äntligen fram en riktig raketforskare som dock visade sig ha en annan sida - gaymördare.
Jaja, nu lär han få tillbringa många år med "raketforskar" på kåken. De kanske har mycket att diskutera.
Citera
Medlem
Kan någon hjälpa mig att rota fram kaptenens Facebook? Den försvunna journalisten finns nog i hans vänlista. Journalist i all ära, men detta kan nog vara ett svartsjukedrama tror jag.
Citera
Medlem
Någon frågade efter bild på journalisten, på facebook-gruppen för ubåten är det en person som har lagt upp en bild i en kommentar som jag antar personen menar ska föreställa henne:

https://www.facebook.com/groups/26947331877/

(Under inlägget där en artikel delades från Aftonbladet, för 15 minuter sedan)

Ser onekligen mycket söt och trevligt ut, bottenlöst tragisk om hon har fått sätta livet till för att danska Oppfinnar-Jocke fick för sig att gå bananas.
Senast redigerad av Sauvage 2017-08-11 kl. 22:04.
Citera
2017-08-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Du kan inte hålla någon anhållen mer än 24h i Danmark har jag för mig. Sen måste det till en häktning men det brukar inte vara någon svårighet om det finns flyktrisk eller risk att ett frisläppande riskerar att försvåra utredningen. Dvs det kan göras innan man tar sig in i eller plockar upp båten. Danskarna har förmågan att plocka upp den ganska enkelt så det lär göras så fort resurserna är på plats och övriga förutsättningar tillåter det.

Ok, tack för svar.
Ja om inte annat så torde flyktfaran vara överhängande; nu har han ju ingen u-båt längre men enl uppgift så kan han köra rymdraket.
Ja nog lär även dansk organisationsförmåga relativt snabbt lyckas med projektet att få upp farkosten på torra land.
Citera
2017-08-11, 21:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Alla utan Expressen skriver dråp men det kan väl vara att det är lite olika över språkgränserna. Dräp anklagelse typ. Sedan kanske polisen bara använder sig av detta för att de är övertygande om att hon är död och att snubben ljuger men att det möjligen kan gå upp till mord men att de nöjer sig med denna anklagelse i början för att hålla kvar honom i finkan.

Är det inte så att den danska rubriceringen drab innefattar så väl mord som dråp? Tror inte begreppet "mord" existerar i den danska juridiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in