2017-08-11, 20:15
Medlem
Oj detta är ju den kända Peter Madsen som byggde sin egen rymdraket som det gick en dokumentär om på TV.

En ungkarl med noll förståelse för familjer.
Han blev ovän med sina kolleger för de inte ville satsa all sin tid på rymdraketen.

Har ni inte sett dokumentären så se den om den finns kvar på play.

http://rml.space

VEM är kvinnan som är försvunnen?
Citera
2017-08-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prigges
Journalisten ska vara skånsk enligt Sydsvenskan

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-11/sokpadrag-efter-dansk-uppfinnare-i-ubat

Krävs nog om man ska förstå danska.
Citera
2017-08-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Att hon var klädd i kjol och strumpbyxor tyder också på att hon knappast hade som avsikt att ta sig ner i ubåten. Jag har varit inne i en betydligt större ubåt som lade till här i hamnen och man fick en rundtur i, inte heller den hade varit lämplig i kjol och strumpbyxor.

Hon var med för att göra ett reportage
Citera
2017-08-11, 20:17
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Haha, det låter inte så lite suspekt det!

Citat:
Ursprungligen postat av Nellepelle
Politiets mistanke er, at Peter Madsen med vilje sænkede ubåden for at slette spor, efter at redningstjenesten havde fundet den kort før klokken 10.39 i formiddags.

Ungefär samma misstankar hos Politiet, som vi spekulerar i här.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Låter som han väntade in "hjälpen" så han kunde sänka ubåten. Tror han dumpat liket till havs och sedan sänkt båten pga spår.
Sitter uppe i tornet och håller utkik. Får syn på en båt i närheten, kryper ner i ubåten, kommer upp igen medans "luftströmmar" kommer från ubåten som genom ett snabbt förlopp får den att sjunka till botten. Jo jag tackar, jag.

Han kommer förmodligen att få spendera ett par år i fängelse när hela den här historien har rullats upp.

Man undrar ju vad som skulle kunna ha fått det att slå så slint i skallen på honom att han mördar henne. Läste i en dansk artikel under dagen att journalisten inte skulle göra ett reportage om själva u-båten utan om PM som person. De har kanske träffats ett par gånger och spenderat en del tid med varandra - han fattar tycke för henne men det är inte ömsesidigt. Får honom att bli tokig.
Eller kan det ha varit en olycka som lett till att han fått panik och agerat på det här märkliga sättet?

Vem vet, vem vet.
Citera
2017-08-11, 20:18
Medlem
Vi behöver en bild på kvinnan för att se om det kan vara ett sexuellt motiv.
Citera
2017-08-11, 20:19
Medlem
Citat:
/--/

Om kroppen inte hittas och allt blod sköljs bort så kan han inte bli dömd. Antar jag

Kanske finns det ett vittne: Per i skåpet?

Nejvisst blir det svårdömt isf. Ett hyfsat graverande indicium kan ju kvinnans mobilposition bli, var/när (om) mobilen försvann från kartan.
Man får väl anta bortom allt rimligt tvivel att hon hade en mobil med sig på färden; kanske var de utanför täckning men då borde hon ju ha blivit uppkopplad igen då hon närmade sig/kom fram till platsen där hon påstås ha blivit avsläppt.
Finns ingen sån positionering kan han kanske ligga pyrt till även helt utan andra spår, kanske.
Citera
2017-08-11, 20:21
Moderator
OYs avatar
Finns det någon som läser tråden som är duktig på ubåtar?

Är det rimligt att den här farkosten tar in vatten i barlasttanken så att den sjunker, kan det felet uppstå?

Hur fungerar det rent tekniskt, släpper man in vatten eller pumpar man in vatten?
Citera
2017-08-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Den har han nog stängt av ifall han sänkte ubåten med den döda kvinnan avsiktligt.

Det har kommit fram en hel del nya saker sedan jag skrev inlägget du citerade och kommenterade.
Citera
2017-08-11, 20:25
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trams!

Det finns inga hinder för att ha kjol och strumpbyxor i en ubåt, tvärtom, det strammar mindre i kläderna när man rör sig i trånat utrymmen.

Gubbfan kan faktiskt fått sina första idéer redan när kvinnan klättrade ner i ubåten.
Står han nere i ubåten så har han fri sikt under kjolen.

Ensam under vattenytan med kvinnligt sällskap i kjol tycks vara en viktig ingrediens i detta ev fall.

Den danska polisen vill veta om någon har sett henne.
Vore det då inte bra att lägga ut en bild på den försvunne ?
Senast redigerad av locknloll 2017-08-11 kl. 20:27.
Citera
2017-08-11, 20:30
Medlem
ünders avatar
För er som är nyfikna på Peter Madsen, bör se dokumentären Amateurs in Space.
http://www.imdb.com/title/tt6253346/

Han är inte riktigt frisk i huvet. Skulle inte förvåna mig om han har dränkt journalisten.
Senast redigerad av ünder 2017-08-11 kl. 20:32.
Citera
2017-08-11, 20:31
Medlem
Citat:
Om kroppen inte hittas och allt blod sköljs bort så kan han inte bli dömd. Antar jag

Behöver inte ens finnas något blod till att börja med. Däremot har jag sett bilder på ubåten och jag tror det är mer troligt att kroppen finns kvar ombord. Att förflytta en lealös kropp i höjdled upp genom ett ubåtstorn gör du inte ensam utan hjälpmedel. Inte med MGMs kroppsbyggnad iaf.
Den obehagliga frågan är huruvida kvinnan var vid liv eller ej när ubåten gick till botten. Det är ju inte nödvändigtvis så att han tagit henne av daga genom våld utan hon kan ha varit instängd eller fastbunden.
Citera
2017-08-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
För er som är nyfikna på Peter Madsen, bör se dokumentären Amateurs in Space.
http://www.imdb.com/title/tt6253346/

Han är inte riktigt frisk i huvet. Skulle inte förvåna mig om han har dränkt journalisten.

Från recension av filmen:

"However, while the film covers the road of construction, planning and execution at times, 'Amateurs in Space' is more about Peter Madsen's mental problems than anything else.

He is portrayed as a man with incredible control issues, narcissistic with at times paranoid schizophrenic behavior, constantly lashing out at his 50-ish companions and sulking about petty matters, making the project increasingly harder to maintain."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in