Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-10, 15:24
  #337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men snälla....

ok ex. på klassiska misogyna "vanföreställningar" tagna från feministforumets trådar....

- Kvinnor kan inte tänka.

- Kvinnor gillar att våldtas

- Kvinnor har inte varit med och "byggt" vårt samhälle och ska därför inte ha något att säga till om....typ.

- Kvinnor är "biologiskt" underlägsna varelser. Finns tjogvis med trådar som går ut på detta.

etc etc etc.

Bra att du förklarade dig.

Du har inte rätt att kalla det för vaneställningar eftersom du sätter över dig den andre. Utan det är åsikter det handlar och det är så en diskussion går till. Motparten tycker säkert dina åsikter är vaneställningar men säger inte det med respekt till motparten.
Citera
2017-08-10, 15:48
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Bra att du förklarade dig.

Du har inte rätt att kalla det för vaneställningar eftersom du sätter över dig den andre. Utan det är åsikter det handlar och det är så en diskussion går till. Motparten tycker säkert dina åsikter är vaneställningar men säger inte det med respekt till motparten.
Ursäkta men grandios humor....

På vilket sätt menar du sätter jag mig mer "över någon annan" via att kalla någons åsikter för vanföreställningar än vad denna gör mot mig via att kalla mig och hela mitt kön för ex. underlägset?

hmm?

Jag hävdar en åsikt lika mycket som denne andre....jag befäster värdet på mina åsikter via att förslagsvis grunda dem i ex. logiska resonemang eller fakta av något slag som jag ev. presenterar.

och där ligger debatten....den som sitter på bäst resonemang som "håller" längst vinner, så att säga.

De logiska resonemangen på vanföreställningarna gällande kvinnor hit och dit på feministforumet tenderar inte ha speciellt mycket logik eller fakta på fötterna överhuvudtaget.

Det tenderar dock ex. Elwy ovan och ex. jag själv ha desto mer...

Bara läsa sig till.
Citera
2017-08-10, 15:54
  #339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta men grandios humor....

På vilket sätt menar du sätter jag mig mer "över någon annan" via att kalla någons åsikter för vanföreställningar än vad denna gör mot mig via att kalla mig och hela mitt kön för ex. underlägset?

hmm?

Jag hävdar en åsikt lika mycket som denne andre....jag befäster värdet på mina åsikter via att förslagsvis grunda dem i ex. logiska resonemang eller fakta av något slag som jag ev. presenterar.

och där ligger debatten....den som sitter på bäst resonemang som "håller" längst vinner, så att säga.

De logiska resonemangen på vanföreställningarna gällande kvinnor hit och dit på feministforumet tenderar inte ha speciellt mycket logik eller fakta på fötterna överhuvudtaget.

Det tenderar dock ex. Elwy ovan och ex. jag själv ha desto mer...

Bara läsa sig till.

Anledningen till att du inte tycker vi diskuterar logiskt med err för ni tillhör en sån groooovt vänstervriden politik som får Miljöpartiet att framstås som högerextrema. Självklart så blir allt man säger till ett "vaneställningar" eller provocerande dynga.

Vi kommer med konkret fakta på varför kvinnor ska få lägre lön,(mamma ledigt, färre jobb timmar) varför kvinnor är överrepresenterade i vissa jobb men inte män. Ni letar alltid fel hos män. Fan ta er. Precis som SD letar fel hos invandrare hela tiden. Alla extremister beter sig så, och ni är fan värst i den ligan.
Citera
2017-08-16, 11:55
  #340
Moderator
najass avatar
OT raderat. Tråden är inte till för att diskutera Feminism i sig.

/mod
Citera
2017-09-20, 17:01
  #341
Medlem
Trivselgruppens avatar
Händer det något på den här fronten?
Citera
2017-11-05, 21:53
  #342
Medlem
Ziayas avatar
Vad syftade den här tråden till när en tråd i feminism som slängdes i PK efter mängder av klagomål nu har återuppstått och modsen ignorerar alla rp på den?
Det här är f- under all kritik!

(FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!

Hör den här kvinnohatiska skiten hemma i feministforumet?
Citera
2017-11-05, 22:34
  #343
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Vad syftade den här tråden till när en tråd i feminism som slängdes i PK efter mängder av klagomål nu har återuppstått och modsen ignorerar alla rp på den?
Det här är f- under all kritik!

(FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!

Hör den här kvinnohatiska skiten hemma i feministforumet?
Kopplingen till feminism är tämligen oklar. Men det är kanske bara jag som tror att feminism är en politisk ideologi som förtjänar att diskuteras som sådan. Jag får intrycket att feminism-moderatorerna tycker att all diskussion om kvinnor hör hemma där, vilket förstås är absurt, men det verkar inte finnas så mycket man kan göra åt det. I somras utlovades en intern diskussion som dock inte verkar ha utmynnat i någonting.
__________________
Senast redigerad av Trivselgruppen 2017-11-05 kl. 22:39.
Citera
2017-11-05, 22:36
  #344
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Vad syftade den här tråden till när en tråd i feminism som slängdes i PK efter mängder av klagomål nu har återuppstått och modsen ignorerar alla rp på den?
Det här är f- under all kritik!

(FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!

Hör den här kvinnohatiska skiten hemma i feministforumet?

Jag kan inte se i historiken att tråden blivit slängd i papperskorgen någon gång.

Som jag tidigare skrivit här i tråden så får äldre trådar som kanske inte riktigt platsar ligga kvar, då det är tveksamt produktivt att lägga ned arbetet det kräver.

Men av nyfikenhet kan jag ju passa på att undra var tråden skall ligga? Ämnet som sådant bör väl gå att diskutera även om det är misogynt?
Citera
2017-11-05, 22:42
  #345
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Som jag tidigare skrivit här i tråden så får äldre trådar som kanske inte riktigt platsar ligga kvar, då det är tveksamt produktivt att lägga ned arbetet det kräver.
Är det alltså åldern på trådstarten som är utslagsgivande här? Tråden är nämligen fortfarande aktiv, och då är det väl rimligt att diskussionen förs i ett delforum som passar topic?

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ämnet som sådant bör väl gå att diskutera även om det är misogynt?
Ja, givetvis. Det är inte riktigt där skon klämmer, utan problemet är att trådstarten inte har någon koppling till feminism. Våldtäkt är ett brott, så skicka tråden till Brott och brottsbekämpning där ämnet borde kunna diskuteras bättre. Där kanske den rentav skulle bli utsatt för moderering emellanåt.
__________________
Senast redigerad av Trivselgruppen 2017-11-05 kl. 22:46.
Citera
2017-11-06, 16:37
  #346
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag kan inte se i historiken att tråden blivit slängd i papperskorgen någon gång.

Som jag tidigare skrivit här i tråden så får äldre trådar som kanske inte riktigt platsar ligga kvar, då det är tveksamt produktivt att lägga ned arbetet det kräver.

Men av nyfikenhet kan jag ju passa på att undra var tråden skall ligga? Ämnet som sådant bör väl gå att diskutera även om det är misogynt?
Då är det samma tråd som aldrig blev kastad. Så den här skittråden, som folk fortfarande skriver i, ska alltså ligga kvar och smutsa ner forumet?

För annars brukar skittrådar som inte hör hemma kastas. Om ni nu håller den så kär kan den flyttas till sex-forumet eller sista utvägen åtminstone, för du måste se själv att den inte hör hemma under feminism, eller?

Du vet. Kärnan i begreppet våldtäkt är tvång, mot någons vilja. Alltså någonting som är omöjligt att njuta av.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-11-06 kl. 16:40.
Citera
2017-11-06, 17:17
  #347
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Du vet. Kärnan i begreppet våldtäkt är tvång, mot någons vilja. Alltså någonting som är omöjligt att njuta av.
Problemet är väl knappast att TS i fråga inbillar sig något felaktigt, sådana trådar är Flashback fullt av, utan just den helt bristande kopplingen till feminism.
Citera
2017-11-06, 17:19
  #348
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Vi diskuterar fortfarande frågan internt. Som du märker är vi inte ute efter något förhastat beslut, men vi kommer att återkoppla till er i det här ärendet.


admin5
Går det, så här nästan fyra månader senare, att berätta något om resultatet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback