Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 08:14
  #325
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det ni verkar hänga upp er på är ju att vi motståndare utövar feminismkritik genom att peka på negativa aspekter av kvinnligt beteende. Vem är du att bestämma vem som ska bedriva feminismkritik, och hur det ska utföras?
Jag är väl medveten om att jag inte bestämmer någonting, däremot har jag givetvis lika stor rätt som du att ge uttryck för mina synpunkter, och den rätten vill du väl inte på något sätt begränsa?

I manosphere görs ingen analytisk skillnad på kvinnligt beteende och feminism, och därför tror manospheres invånare att de kritiserar feminism när de i själva verket kritiserar vad de tror är kvinnligt beteende. För resten av världen är det här emellertid inte samma sak. Bittra tirader om hur taskiga kvinnor är har, rent faktiskt, väldigt lite med feminism att göra. Innerst inne vet du detta, och det är därför du alltid kastar in en pliktskyldig referens till feminism i dina trådstarter i delforumet.
__________________
Senast redigerad av Elwy 2017-08-09 kl. 08:18.
Citera
2017-08-09, 08:21
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Jag är väl medveten om att jag inte bestämmer någonting, däremot har jag givetvis lika stor rätt som du att ge uttryck för mina synpunkter, och den rätten vill du väl inte på något sätt begränsa?

I manosphere görs ingen analytisk skillnad på kvinnligt beteende och feminism, och därför tror manospheres invånare att de kritiserar feminism när de i själva verket kritiserar vad de tror är kvinnligt beteende. För resten av världen är det här emellertid inte samma sak. Bittra tirader om hur taskiga kvinnor är har, rent faktiskt, väldigt lite med feminism att göra. Innerst inne vet du detta, och det är därför du alltid kastar in en pliktskyldig referens till feminism i dina trådstarter i delforumet.

Nej, jag håller inte med.

Eftersom feminismen eftersträvar mera makt till kvinnor, så kan kvinnokritik påpeka det olämpliga att detta ska ske på olika områden. Du kan alltså kalla kvinnokritiken en maktbaserad analys av feminismen. Samma kritiska synsätt som feminismen nyttjar på män och manlighet.
Citera
2017-08-09, 08:29
  #327
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, jag håller inte med.

Eftersom feminismen eftersträvar mera makt till kvinnor, så kan kvinnokritik påpeka det olämpliga att detta ska ske på olika områden. Du kan alltså kalla kvinnokritiken en maktbaserad analys av feminismen. Samma kritiska synsätt som feminismen nyttjar på män och manlighet.
Att just du har snöat in dig på det här bakvända synsättet innebär inte att flashbacks moderatorer måste rätta sig efter det. Om delforumet feminism ska handla om feminism funkar det inte att en liten men högljudd gruppering kapar det för att få idissla sina paroller om att kvinnor är elaka mot män. Det kan de göra i R&S i stället.
Citera
2017-08-09, 08:30
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Att just du har snöat in dig på det här bakvända synsättet innebär inte att flashbacks moderatorer måste rätta sig efter det. Om delforumet feminism ska handla om feminism funkar det inte att en liten men högljudd gruppering kapar det för att få idissla sina paroller om att kvinnor är elaka mot män. Det kan de göra i R&S i stället.

Svara på frågan nu:

Feminism innehåller kritik mot män och manlighet. Varför ska kritik mot feminism inte kunna innehålla kritik mot kvinnor och kvinnlighet?
Citera
2017-08-09, 08:37
  #329
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svara på frågan nu:

Feminism innehåller kritik mot män och manlighet. Varför ska kritik mot feminism inte kunna innehålla kritik mot kvinnor och kvinnlighet?
Åh, nu börjar vi domdera? Så förvånande.

Jag vet inte varför kritik mot feminism inte skulle kunna innehålla kritik mot kvinnor och kvinnlighet, så det är ganska oklart varför just jag skulle ha någon plikt att svara på den frågan. Jag gissar att du ställer den till mig för att du för femtielfte gången den här veckan har byggt upp en halmgubbe du nu irriterar dig på, men det är knappast mitt problem.
Citera
2017-08-09, 18:25
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Åh, nu börjar vi domdera? Så förvånande.

Jag vet inte varför kritik mot feminism inte skulle kunna innehålla kritik mot kvinnor och kvinnlighet, så det är ganska oklart varför just jag skulle ha någon plikt att svara på den frågan. Jag gissar att du ställer den till mig för att du för femtielfte gången den här veckan har byggt upp en halmgubbe du nu irriterar dig på, men det är knappast mitt problem.


Du har alltså inget svar på den frågan. Då faller ju hela din argumentation.

Det är censur ni vill ha, inget annat.
Citera
2017-08-09, 19:21
  #331
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du har alltså inget svar på den frågan. Då faller ju hela din argumentation.
Nej det gör den inte, då din fråga i allt väsentligt är ovidkommande för min argumentation. Jag har aldrig hävdat att kritik mot feminism inte skulle kunna innehålla kritik mot kvinnor och kvinnlighet, även om du av någon anledning vill läsa in det budskapet i mina inlägg.
Citera
2017-08-10, 14:53
  #332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
De flesta trådarna i feminism är en kommunikationskanal för folk som på ett eller annat sätt är knutna till manosphere. De handlar främst om manosphere-folkets (van-)föreställningar om kvinnor, vilka de för all del gärna får ha, men de har ytterst lite med feminism att göra.
Precis!

Vi är helt överens.
Citera
2017-08-10, 14:57
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis!

Vi är helt överens.
Vad är de för 'vaneställningar' ni snackar om? Bara för att man har åsikter om kvinnor?
Citera
2017-08-10, 15:00
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Vad är de för 'vaneställningar' ni snackar om? Bara för att man har åsikter om kvinnor?
Läs lite trådar på feministforumet så får du ju svaret.

Är väl enklast än at jag ska sitta här och berätta för dig vad som skrivs på feministforumet?
Citera
2017-08-10, 15:04
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läs lite trådar på feministforumet så får du ju svaret.

Är väl enklast än at jag ska sitta här och berätta för dig vad som skrivs på feministforumet?
Är det bara så svårt att svara på vad ni menar med vanföreställning? Ni sjukförklarar ju så fort man motargumenterar er och ni känner er kränkta
Citera
2017-08-10, 15:12
  #336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Är det bara så svårt att svara på vad ni menar med vanföreställning? Ni sjukförklarar ju så fort man motargumenterar er och ni känner er kränkta
men snälla....

ok ex. på klassiska misogyna "vanföreställningar" tagna från feministforumets trådar....

- Kvinnor kan inte tänka.

- Kvinnor gillar att våldtas

- Kvinnor har inte varit med och "byggt" vårt samhälle och ska därför inte ha något att säga till om....typ.

- Kvinnor är "biologiskt" underlägsna varelser. Finns tjogvis med trådar som går ut på detta.

etc etc etc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback