Citat:
(FB) Män njuter av att våldta!
(FB) Det kliande behovet av att förnedra kvinnor. (US Marine Corps)
Rubriken är inte att kvinnor älskar att våldtas, rubriken är att kvinnor njuter av att bli våldtagna. Det är en stor skillnad mellan de båda. Och grundargumentet är att orgasm är sexuell njutning och om kvinnor får orgasm när de blir våldtagna så innebär det att de njuter av det.
Det är en legitim frågeställning.
(FB) Det kliande behovet av att förnedra kvinnor. (US Marine Corps)
Rubriken är inte att kvinnor älskar att våldtas, rubriken är att kvinnor njuter av att bli våldtagna. Det är en stor skillnad mellan de båda. Och grundargumentet är att orgasm är sexuell njutning och om kvinnor får orgasm när de blir våldtagna så innebär det att de njuter av det.
Det är en legitim frågeställning.
Visst my misstake..men inte direkt någon stor skillnad i denna kontext mellan "njuta" och "älska" eller hur?
Nej, bara för att några fåtal förmodligen kan få orgasm vid våldtäkt ( inkl. män vid anala våldtäkter) betyder det att man "njuter" eller vill vara med om att våldtas...allright?
Sen tar du upp en "protesttråd" från mig framstår med all önskvärd tydlighet tt det är en sådan i själva TS.
Vidare tar du upp ett fullt relevant ämne...varför vissa män har ett sådant behov förnedra kvinnor (men iofs även andra. Fullt legitimt ämne på feministforumet...
Men! våldtäktfanatasier har det alltså inte.
Citat:
Fast sexuella övergrepp är ett väldigt stort ämne inom feminismen. #Metoo, tafskampanjer etc har starka drag av feminismen och könsmaktsroller och det är ett rätt centralt begrepp inom feminismen att män använder sexuellt våld för att förtrycka kvinnor och upprätthålla könsmaktsordningen.
Men inte våldtäktsfantasier. Hör inte till feminism och att fantisera om att kvinnor skulle njuta av att bli våldtagna...är en "manlig" fantasi.
Tror du det gruppvåldtagna offret nu i helgen i malmö "njöt"?
Citat:
Bara om din poäng är att du inte vet vad uppvigling betyder.
Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader.
Direkt från lagboken, notera min fetning.
Citat:
Om vissa ser en sak och andra inte ser samma sak, så kan det bero på att ena gruppen är blind. Eller så kan det bero på att den andra gruppen ser sådant som inte finns.
Diskussionsklimatet på Flashback skiljer sig från det i svenska samhället i stort och inom svensk media i synnerhet. Flashbacks motto är yttrandefrihet på riktigt.
Vill du ha lite större ideologiskt underlag så är det här en utmärkt artikel på skillnaden mellan yttrandefrihetsdemokrater och värdegrundsdemokrater.
http://magasinetneo.se/artiklar/demokrater-for-asiktsfrihet-och-demokrater-emot/
Diskussionsklimatet på Flashback skiljer sig från det i svenska samhället i stort och inom svensk media i synnerhet. Flashbacks motto är yttrandefrihet på riktigt.
Vill du ha lite större ideologiskt underlag så är det här en utmärkt artikel på skillnaden mellan yttrandefrihetsdemokrater och värdegrundsdemokrater.
http://magasinetneo.se/artiklar/demokrater-for-asiktsfrihet-och-demokrater-emot/
Precis! kan bero på att ena gruppen är blind...exakt så.
Flashback bör följa sin EGNA statuerade regler.
De bör också följa svensk lagstiftning.
Citat:
När något blir stort nog så kommer det alltid finnas de som klagar. Det beror på skillnaderna i åsikter mellan olika individer. Alla kommer inte hålla med varandra, så enkelt är det.
Hela det här underforumet är fullt av klagomål från användare på hur forumet fungerar. En del tycker vi raderar för mycket, andra att vi raderar för lite. En del anser att reglerna är hårda, andra att de inte är hårda nog. En del klagar på att vi är hycklare som inte bryr oss om yttrandefriheten, andra anser vi är hemska som inte respekterar demokratiska värderingar.
Det går inte att tillfredsställa alla.
Hela det här underforumet är fullt av klagomål från användare på hur forumet fungerar. En del tycker vi raderar för mycket, andra att vi raderar för lite. En del anser att reglerna är hårda, andra att de inte är hårda nog. En del klagar på att vi är hycklare som inte bryr oss om yttrandefriheten, andra anser vi är hemska som inte respekterar demokratiska värderingar.
Det går inte att tillfredsställa alla.
vad har storleken för betydelse?....när något är uppenbart fel så kommer folk klaga ja. Och återigen är era EGNA REGLER.
Citat:
Och vad är det som är roligt med att jag jämför Flashbacks admin med en domare? Om du inte har förstått det så agerar vi efter forumets regler, inte efter vad lagar och domstolar säger om något annat. Forumet är ingen demokrati, det är en diktatur med admin i toppen och vi moderatorer gör det som admin säger att vi ska göra. De regler vi har, är de regler som admin säger att vi ska ha.
Det är den saken som jag tror du inte riktigt förstår.
Det är den saken som jag tror du inte riktigt förstår.
Nej det gör ni inte.
Citat:
Återigen, tråden handlar om att kvinnor skulle njuta av det, inte älska det. Det är två skilda saker och det är en legitim frågeställning.
ehh? exakt vad skulle vara den enorma skillnaden just här menar du?
Vi tolererar det som reglerna säger att vi ska tolerera. Jag misstänker att din uppfattning om vad som är hets och uppvigling är något som du har fått från massmedia, vars syn inte bara skiljer sig från Flashback forum, utan även från det svenska rättssystemet.
Reglerna säger att ni inte ska tolerera off topic, s.k. "forumval"....reglerna säger även att ni inte ska tolerera upprepade inlägg av dålig kvalitet....reglerna säger också att ni ska slänga saker som är direkt skit. "trams" Reglerna säger att ni ska slänga hets mot folkgrupp. Reglerna säger att ni ska slänga uppvigling.
Du läser rubriken men du läser inte rubriken. Du skriver konstant att "kvinnor älskar att våldtas" när rubriken är "kvinnor njuter av att bli våldtagna".
Att du retar upp dig så mycket på en rubrik säger rätt mycket om hur du som person reagerar på saker och ting som du ogillar. För som jag sagt ett par gånger nu, en väldigt viktig del av yttrandefriheten, och för demokratiska rättigheter i stort, är att man respekterar att dessa rättigheter gäller för alla, även andra än en själv, och att det man ogillar är något man helt enkelt får undvika istället för att försöka förbjuda det.
men för helvete skit i det....
Jag retar upp mig på att ni fan inte följer era regler....att ni så till den grad nonchalerar just feministforumet och alla de protester , upprepade trådar, som denna ex, som varit just kring detta forum, ni har ett problem som gäller jut yttrandefriheten, om människor känner att de fan inte går vistas på ett forum....och detta är INTE BARA JAG allright?
Flytta på trådar som inte hör dit, använd inte feminsitforumet som någon slags slaskhink för skit.
Citat:
Jag skyller inte kass moderering på feministerna. Jag skyller din intolerans för andras åsikter på dig.
1) det är inte "bara" mina åsikter, du har flera som håller med mig, vänligen notera detta.
Helt korrekt. Flera håller med dig. Men det är också flera som inte håller med dig, däribland ett antal moderatorer. Vänligen notera detta.
1) det är inte "bara" mina åsikter, du har flera som håller med mig, vänligen notera detta.
Helt korrekt. Flera håller med dig. Men det är också flera som inte håller med dig, däribland ett antal moderatorer. Vänligen notera detta.
Och vad med din, moderatorernas, admins. intolerans mot mina, samt resten av kåren av aktiva anläggare som klagat över just den dåliga modelleringen?
För vem är flashback till för? För troll och rent skit eller för lite mer seriösa?
Citat:
Och jag hävdar att våra regler används på det sätt som admin har sagt att de ska användas och att syftet med reglerna inte är att begränsa vilka ämnen som ska få diskuteras, eller ens hur de ska diskuteras, utan endast för att se till att allt får diskuteras utan att någon saboterar diskussionen.
Du ogillar diskussionen, därför försöker du använda reglerna för att bli av med den. Men det är inte det som forumets regler är till för.
Du ogillar diskussionen, därför försöker du använda reglerna för att bli av med den. Men det är inte det som forumets regler är till för.
Fast hur fan kan du/ni ens hävda det?
Att flytta en tråd är inte att begränsa någons yttrandefrihet...men! det är att följa era regler.
Ni skulle också kunna starta en "antifeminsittråd" där alla trådar av sorten vi som hatar kvinnor/ feminister kan bre ut sig.
Citat:
Forumet bryr sig inte om saklig debatteknik, utan endast om diskussionen fungerar och håller sig till de regler som är satta för att diskussion ska fungera. Det finns ett gammalt ordspråk om att tala med bönder på böndernas sätt men med lärde män på latin. Alla är nämligen inte lika duktiga på saklig debatteknik men de har fortfarande åsikter och de ska ha samma rätt att diskutera de åsikterna även om de inte är så bra på att formulera sig som de med högre utbildning är.
Saklig debatteknik är en av förutsättningarna, och det handlar inte om vilken retorik eller språkbruk man har utan om respekt för debatten i sig och för den man petar om...Oerhört många sitter inte här för att debattera, de sitter här för att förstöra, och det är de trollen jag refererar till.
Citat:
Kort sagt, du vill att feministforumet ska rensas ut så att feminister ska kunna diskutera där utan att andra ska lägga sig i. Dessvärre så handlar feministforumet om feminism i sig och inte att forumet är till för feminister.
Ursäkta men fan vilken idiot du är...
nej jag vill att feminister och de som är emot feminism ska kunna sitta där och diskutera FEMINISM!
inte sexfantasier....våldsfantasier...helt off topic ämnen, uppvigling, hets etc...
ERA REGLER!!!!
svårt?