2018-02-05, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
(FB) Män njuter av att våldta!
(FB) Det kliande behovet av att förnedra kvinnor. (US Marine Corps)

Rubriken är inte att kvinnor älskar att våldtas, rubriken är att kvinnor njuter av att bli våldtagna. Det är en stor skillnad mellan de båda. Och grundargumentet är att orgasm är sexuell njutning och om kvinnor får orgasm när de blir våldtagna så innebär det att de njuter av det.
Det är en legitim frågeställning.

Visst my misstake..men inte direkt någon stor skillnad i denna kontext mellan "njuta" och "älska" eller hur?

Nej, bara för att några fåtal förmodligen kan få orgasm vid våldtäkt ( inkl. män vid anala våldtäkter) betyder det att man "njuter" eller vill vara med om att våldtas...allright?

Sen tar du upp en "protesttråd" från mig framstår med all önskvärd tydlighet tt det är en sådan i själva TS.
Vidare tar du upp ett fullt relevant ämne...varför vissa män har ett sådant behov förnedra kvinnor (men iofs även andra. Fullt legitimt ämne på feministforumet...

Men! våldtäktfanatasier har det alltså inte.

Citat:
Fast sexuella övergrepp är ett väldigt stort ämne inom feminismen. #Metoo, tafskampanjer etc har starka drag av feminismen och könsmaktsroller och det är ett rätt centralt begrepp inom feminismen att män använder sexuellt våld för att förtrycka kvinnor och upprätthålla könsmaktsordningen.

Men inte våldtäktsfantasier. Hör inte till feminism och att fantisera om att kvinnor skulle njuta av att bli våldtagna...är en "manlig" fantasi.
Tror du det gruppvåldtagna offret nu i helgen i malmö "njöt"?

Citat:
Bara om din poäng är att du inte vet vad uppvigling betyder.

Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader.

Direkt från lagboken, notera min fetning.

Citat:
Om vissa ser en sak och andra inte ser samma sak, så kan det bero på att ena gruppen är blind. Eller så kan det bero på att den andra gruppen ser sådant som inte finns.
Diskussionsklimatet på Flashback skiljer sig från det i svenska samhället i stort och inom svensk media i synnerhet. Flashbacks motto är yttrandefrihet på riktigt.
Vill du ha lite större ideologiskt underlag så är det här en utmärkt artikel på skillnaden mellan yttrandefrihetsdemokrater och värdegrundsdemokrater.
http://magasinetneo.se/artiklar/demokrater-for-asiktsfrihet-och-demokrater-emot/

Precis! kan bero på att ena gruppen är blind...exakt så.
Flashback bör följa sin EGNA statuerade regler.
De bör också följa svensk lagstiftning.

Citat:
När något blir stort nog så kommer det alltid finnas de som klagar. Det beror på skillnaderna i åsikter mellan olika individer. Alla kommer inte hålla med varandra, så enkelt är det.
Hela det här underforumet är fullt av klagomål från användare på hur forumet fungerar. En del tycker vi raderar för mycket, andra att vi raderar för lite. En del anser att reglerna är hårda, andra att de inte är hårda nog. En del klagar på att vi är hycklare som inte bryr oss om yttrandefriheten, andra anser vi är hemska som inte respekterar demokratiska värderingar.
Det går inte att tillfredsställa alla.

vad har storleken för betydelse?....när något är uppenbart fel så kommer folk klaga ja. Och återigen är era EGNA REGLER.

Citat:
Och vad är det som är roligt med att jag jämför Flashbacks admin med en domare? Om du inte har förstått det så agerar vi efter forumets regler, inte efter vad lagar och domstolar säger om något annat. Forumet är ingen demokrati, det är en diktatur med admin i toppen och vi moderatorer gör det som admin säger att vi ska göra. De regler vi har, är de regler som admin säger att vi ska ha.
Det är den saken som jag tror du inte riktigt förstår.

Nej det gör ni inte.

Citat:
Återigen, tråden handlar om att kvinnor skulle njuta av det, inte älska det. Det är två skilda saker och det är en legitim frågeställning.

ehh? exakt vad skulle vara den enorma skillnaden just här menar du?

Vi tolererar det som reglerna säger att vi ska tolerera. Jag misstänker att din uppfattning om vad som är hets och uppvigling är något som du har fått från massmedia, vars syn inte bara skiljer sig från Flashback forum, utan även från det svenska rättssystemet.

Reglerna säger att ni inte ska tolerera off topic, s.k. "forumval"....reglerna säger även att ni inte ska tolerera upprepade inlägg av dålig kvalitet....reglerna säger också att ni ska slänga saker som är direkt skit. "trams" Reglerna säger att ni ska slänga hets mot folkgrupp. Reglerna säger att ni ska slänga uppvigling.

Du läser rubriken men du läser inte rubriken. Du skriver konstant att "kvinnor älskar att våldtas" när rubriken är "kvinnor njuter av att bli våldtagna".
Att du retar upp dig så mycket på en rubrik säger rätt mycket om hur du som person reagerar på saker och ting som du ogillar. För som jag sagt ett par gånger nu, en väldigt viktig del av yttrandefriheten, och för demokratiska rättigheter i stort, är att man respekterar att dessa rättigheter gäller för alla, även andra än en själv, och att det man ogillar är något man helt enkelt får undvika istället för att försöka förbjuda det.

men för helvete skit i det....
Jag retar upp mig på att ni fan inte följer era regler....att ni så till den grad nonchalerar just feministforumet och alla de protester , upprepade trådar, som denna ex, som varit just kring detta forum, ni har ett problem som gäller jut yttrandefriheten, om människor känner att de fan inte går vistas på ett forum....och detta är INTE BARA JAG allright?

Flytta på trådar som inte hör dit, använd inte feminsitforumet som någon slags slaskhink för skit.

Citat:
Jag skyller inte kass moderering på feministerna. Jag skyller din intolerans för andras åsikter på dig.
1) det är inte "bara" mina åsikter, du har flera som håller med mig, vänligen notera detta.
Helt korrekt. Flera håller med dig. Men det är också flera som inte håller med dig, däribland ett antal moderatorer. Vänligen notera detta.

Och vad med din, moderatorernas, admins. intolerans mot mina, samt resten av kåren av aktiva anläggare som klagat över just den dåliga modelleringen?
För vem är flashback till för? För troll och rent skit eller för lite mer seriösa?

Citat:
Och jag hävdar att våra regler används på det sätt som admin har sagt att de ska användas och att syftet med reglerna inte är att begränsa vilka ämnen som ska få diskuteras, eller ens hur de ska diskuteras, utan endast för att se till att allt får diskuteras utan att någon saboterar diskussionen.
Du ogillar diskussionen, därför försöker du använda reglerna för att bli av med den. Men det är inte det som forumets regler är till för.

Fast hur fan kan du/ni ens hävda det?
Att flytta en tråd är inte att begränsa någons yttrandefrihet...men! det är att följa era regler.
Ni skulle också kunna starta en "antifeminsittråd" där alla trådar av sorten vi som hatar kvinnor/ feminister kan bre ut sig.

Citat:
Forumet bryr sig inte om saklig debatteknik, utan endast om diskussionen fungerar och håller sig till de regler som är satta för att diskussion ska fungera. Det finns ett gammalt ordspråk om att tala med bönder på böndernas sätt men med lärde män på latin. Alla är nämligen inte lika duktiga på saklig debatteknik men de har fortfarande åsikter och de ska ha samma rätt att diskutera de åsikterna även om de inte är så bra på att formulera sig som de med högre utbildning är.

Saklig debatteknik är en av förutsättningarna, och det handlar inte om vilken retorik eller språkbruk man har utan om respekt för debatten i sig och för den man petar om...Oerhört många sitter inte här för att debattera, de sitter här för att förstöra, och det är de trollen jag refererar till.

Citat:
Kort sagt, du vill att feministforumet ska rensas ut så att feminister ska kunna diskutera där utan att andra ska lägga sig i. Dessvärre så handlar feministforumet om feminism i sig och inte att forumet är till för feminister.

Ursäkta men fan vilken idiot du är...
nej jag vill att feminister och de som är emot feminism ska kunna sitta där och diskutera FEMINISM!
inte sexfantasier....våldsfantasier...helt off topic ämnen, uppvigling, hets etc...
ERA REGLER!!!!

svårt?
Citera
2018-02-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Detta för att du klart visar på att du inte bryr dig om tråden är seriös eller inte, du bryr dig bara om att den inte ska ligga i feministforumet. För i feministforumet ska endast feminister få finnas och endast få diskutera det som feminister vill diskutera?

?????????

Jag visar ett motsvarande idiotisk tråd....och du säger att det beror på att jag inte bryr mig om
seriositeten?
Hallå!

Citat:
"Njuter av att våldtas", du gör upprepade gånger felet att du inte förstår skillnaden mellan de båda begreppen.

Hur många ggr är det nu du påpekat detta? 3? 4? 5?

Citat:
Snarare så handlar det om en sida som säger att det faktiskt är ganska vanligt förekommande att kvinnor får orgasm när de blir våldtagna, och att det finns en stor skam över den saken och ett tabu om att tala om det just för att det då kan legitimera de åsikterna som framförs i tråden om att kvinnor därför njuter av det.

Det är säkerligen ungefär lika vanligt förekommande som att män kan få orgasm vid anal våldtäkt....
( oral räknar jag bort, för där misstänker jag att det kanske är större risk)
men....?????
Gör detta att människor vill bli vådltagna tror du? att de "NJUTER" av att bli våldtagna?
Babianen är ju tvärsäker....men nej, jag är rätt säker på att hen själv inte njutit av att våldtas.

Citat:
Vad som är babianlogik är något som är irrelevant, babianen är en idiot som det är bäst att ignorera. Don't feed the trolls.

nej flytta deras ämnen där de hör hemma eller....släng deras trådar/ inlägg...

Precis...FÖD dem inte via att respektera dem.

Citat:
Troligen till pedofilforumet, där sådant diskuteras.
Kanske slås ihop med tråden:
(FB) När ska man introducera sexuell njutning för barn?
eller:
(FB) Hur skadas barn av samtyckande sex med vuxen, objektivt sett?

Nej den bör slängas....
barn njuter inte av att våldtas...de påståendet är uppviglande vidrigt trams och uppenbart för alla med sund mental hälsa direkt felaktigt.

Du behöver inte svara mig något mer...Nu ger jag upp och slutar skriva på flashback.
Citera
2018-02-05, 19:20
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst my misstake..men inte direkt någon stor skillnad i denna kontext mellan "njuta" och "älska" eller hur?
Skillnaden är att njutning handlar om en fysisk upplevelse medans att älska något handlar om psykologiska känslor.

Citat:
Nej, bara för att några fåtal förmodligen kan få orgasm vid våldtäkt ( inkl. män vid anala våldtäkter) betyder det att man "njuter" eller vill vara med om att våldtas...allright?

Sen tar du upp en "protesttråd" från mig framstår med all önskvärd tydlighet tt det är en sådan i själva TS.
Vidare tar du upp ett fullt relevant ämne...varför vissa män har ett sådant behov förnedra kvinnor (men iofs även andra. Fullt legitimt ämne på feministforumet...

Men! våldtäktfanatasier har det alltså inte.
Så mäns sexuella övergrepp på kvinnor är ett legitimt ämne för feministforumet, men bara om det har rätt vinkel? Rätt vinkel är då något som ska definieras av dig och de som delar dina åsikter?

Citat:
Men inte våldtäktsfantasier. Hör inte till feminism och att fantisera om att kvinnor skulle njuta av att bli våldtagna...är en "manlig" fantasi.
Tror du det gruppvåldtagna offret nu i helgen i malmö "njöt"?
Jag anser att det kan diskuteras, oavsett om någon blev våldtagen i Malmö i helgen eller inte.

Citat:
Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader.

Direkt från lagboken, notera min fetning.
Att lagboken använder gamla ordalydelser ändrar inte på hur lagen används.
För övrigt:

Denna regel finns för att förhindra uppmaningar om att bryta mot lagen, samt stoppa möjligheten att kunna posta mordhot eller motsvarande. Det är tillåtet att diskutera brottslig verksamhet, men inte att uppmana allmänheten att bryta mot lagen.

För att ett inlägg ska uppfattas som uppvigling krävs det att det riktar sig mot en grupp människor och inte till en enskild person. Uppmaning till en enskild person att exempelvis hacka konton eller att sätta eld på en persons bil är inte att betrakta som uppvigling.
Direkt från forumets regler.
Citat:
Precis! kan bero på att ena gruppen är blind...exakt så.
Flashback bör följa sin EGNA statuerade regler.
De bör också följa svensk lagstiftning.
Den lagstiftning forumet i så fall skulle behöva följa, vad gället svenska lagen, är lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlorm

Och Flashback följer sina egna regler, att du har en annan tolkning av reglerna gör lika lite skillnad som att du i en domstol skulle ha en annan tolkning av svensk lag än domare och nämndemän.

Citat:
vad har storleken för betydelse?....när något är uppenbart fel så kommer folk klaga ja. Och återigen är era EGNA REGLER.
Storleken har en enorm betydelse, om en av tusen klagar på något, så kommer ett forum med ett hundratal medlemmar inte få några klagomål, medans ett forum med många tusen medlemmar kommer att få klagomål, trots att de agerar på exakt samma sätt.
Det är därför vi har klagomål på att vi raderar för mycket samtidigt som vi har klagomål på att vi raderar för lite. Och det är omöjligt att tillfredsställa alla de klagomålen då de är varandras motsatser.

Citat:
Nej det gör ni inte.
Jo, det gör vi. Det är admin som satt reglerna och det är admin som säger hur reglerna ska tolkas.
Inte du.

Citat:
ehh? exakt vad skulle vara den enorma skillnaden just här menar du?
Fysisk upplevelse vs psykologiska känslor.

Citat:
Reglerna säger att ni inte ska tolerera off topic, s.k. "forumval"....reglerna säger även att ni inte ska tolerera upprepade inlägg av dålig kvalitet....reglerna säger också att ni ska slänga saker som är direkt skit. "trams" Reglerna säger att ni ska slänga hets mot folkgrupp. Reglerna säger att ni ska slänga uppvigling.
Nej. Som en tidigare diskussion med Disciplina klart har tagit upp så handlar netikett-reglerna ( 0.xx-reglerna) om vad som får tas bort, inte vad som måste tas bort.
Och det är forumets regler som avgör vad som är förbjudet, via admins riktlinjer. Dina egna tolkningar är inget som forumet behöver följa.
Citat:
men för helvete skit i det....
Jag retar upp mig på att ni fan inte följer era regler....att ni så till den grad nonchalerar just feministforumet och alla de protester , upprepade trådar, som denna ex, som varit just kring detta forum, ni har ett problem som gäller jut yttrandefriheten, om människor känner att de fan inte går vistas på ett forum....och detta är INTE BARA JAG allright?

Flytta på trådar som inte hör dit, använd inte feminsitforumet som någon slags slaskhink för skit.
Jo, vi följer våra egna regler. Att du tycker att våra regler ska tolkas på ett annat sätt än de riktlinjer moderatorerna har fått från admin är irrelevant för den saken.

Och feministforumet används inte som någon slaskhink för skit, däremot så innebär yttrandefriheten att det kommer finnas skittrådar i de flesta forum, detta beroende på att uppfattningen av vad som är skit och vad som inte är det ofta är en subjektiv åsikt och yttrandefrihetsgrundlagen sammanfattar det hela på ett rätt bra sätt.
Den som skall döma över missbruk av yttrandefriheten eller på annat sätt vaka över att denna grundlag efterlevs bör betänka att yttrandefriheten är en grundval för ett fritt samhällsskick. Han bör alltid uppmärksamma syftet mera än framställningssättet. Om han är tveksam, bör han hellre fria än fälla.
1 Kap. 5§ YGL
Citat:
Och vad med din, moderatorernas, admins. intolerans mot mina, samt resten av kåren av aktiva anläggare som klagat över just den dåliga modelleringen?
För vem är flashback till för? För troll och rent skit eller för lite mer seriösa?
Vi har ingen intolerans mot er rätt till yttrandefriheten. Det är därför som du får skriva det du gör, här och nu. Och vi kommer inte förbjuda dig från att skriva det du tycker, bara för att vi har en annan åsikt än dig.

Och Flashback är till för alla..... Alla har rätt till yttrandefrihet.
Som det står högst upp på vår regelsida:
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.
- 19:e artikeln om de mänskliga rättigheterna
Citat:
Fast hur fan kan du/ni ens hävda det?
Att flytta en tråd är inte att begränsa någons yttrandefrihet...men! det är att följa era regler.
Ni skulle också kunna starta en "antifeminsittråd" där alla trådar av sorten vi som hatar kvinnor/ feminister kan bre ut sig.
Och då är vi återigen inne på att du vill att vi ska ta bort allt som du ogillar, så att feministforumet ska vara ett forum för feminister istället för ett forum om feminism, där kritik mot feminismen är en del av ämnet.
Citat:
Saklig debatteknik är en av förutsättningarna, och det handlar inte om vilken retorik eller språkbruk man har utan om respekt för debatten i sig och för den man petar om...Oerhört många sitter inte här för att debattera, de sitter här för att förstöra, och det är de trollen jag refererar till.
Tyvärr är det något som är ett faktum rent generellt, det finns de som vill förstöra andras rätt att diskutera sina åsikter. Flashback försöker att hålla forumet fungerande så att alla ska kunna diskutera sina åsikter och att trådar ska ligga i forum där de är enkla att hitta för de som letar efter dem och trådarna ska hållas sig till det ämne som trådstarten definierar.
Om du ogillar diskussionen i en tråd, så står det dig fritt att helt enkelt strunta i den.

Citat:
Ursäkta men fan vilken idiot du är...
nej jag vill att feminister och de som är emot feminism ska kunna sitta där och diskutera FEMINISM!
inte sexfantasier....våldsfantasier...helt off topic ämnen, uppvigling, hets etc...
ERA REGLER!!!!

svårt?
Som dina egna trådstarter i feminist-forumet visar, så är sexualisering, sexuella övergrepp och "kampen" mellan män och kvinnor en väldigt stor del av feminismen. Flashback forum är till för att tillåta diskussioner om dessa saker. Däremot är det inte till för att föra denna kampen på forumet....
Citera
2018-02-05, 19:38
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
?????????

Jag visar ett motsvarande idiotisk tråd....och du säger att det beror på att jag inte bryr mig om
seriositeten?
Hallå!
Du visar på en nidbild av vad du tycker om tråden, utan att bry dig om att trådstarten innehåller ett vetenskapligt underlag där TS sedan drar en viss slutsats utifrån det underlaget.
Och du vill sedan lägga din nidbildstråd i ett forum där du tror det kan provocera så många som möjligt, utan att bry dig om att sexuella övergrepp och hur allvarliga de är, är en rätt central del av feminismen medans konservativ politik har väldigt lite med din frågeställning att göra.

Citat:
Hur många ggr är det nu du påpekat detta? 3? 4? 5?
Ett antal ggr, eftesrom du ett betydligt större antal gånger upprepat samma felaktighet och gjort denna felaktighet och dina egna tolkning till ett argument för varför tråden inte är seriös.

Citat:
Det är säkerligen ungefär lika vanligt förekommande som att män kan få orgasm vid anal våldtäkt....
( oral räknar jag bort, för där misstänker jag att det kanske är större risk)
men....?????
Gör detta att människor vill bli vådltagna tror du? att de "NJUTER" av att bli våldtagna?
Babianen är ju tvärsäker....men nej, jag är rätt säker på att hen själv inte njutit av att våldtas.
Och här blandar du in känslomässiga argument om varför tråden inte skulle vara seriös.
Känslor är subjektiva, och precis som med din hänvisning till vad som hände i Malmö i helgen, så visar det återigen på att skälet till att du vill ha bort tråden är för att du inte gillar det som diskuteras, snarare än att tråden i sig skulle vara oseriös eller felplacerad.

Citat:
nej flytta deras ämnen där de hör hemma eller....släng deras trådar/ inlägg...

Precis...FÖD dem inte via att respektera dem.
ALLA har rätt till yttrandefrihet och att diskutera sina åsikter.
Och troll är inte ute efter respekt, de är ute efter att provocera och framkalla starka känslomässiga reaktioner. Det är du som föder trollen genom att ge dem det som de vill ha.
Ignorera dem, eller bemöt dem som om de vore seriösa, varpå de blir förvirrade och frustrerade och börjar tramsa på ett sådant sätt att de går utanför trådens ämne. Alternativt att de tvingas bli seriösa själva.
Att däremot skrika på förbud och att något måste göras, det är precis det som de är ute efter.

Citat:
Nej den bör slängas....
barn njuter inte av att våldtas...de påståendet är uppviglande vidrigt trams och uppenbart för alla med sund mental hälsa direkt felaktigt.
Kort sagt, ditt egna trådförslag är oseriöst och eftersom din nidbild är oseriös så ska det som det är en nidbild av slängas.

Citat:
Du behöver inte svara mig något mer...Nu ger jag upp och slutar skriva på flashback.
Det är ditt val. Om du tycker så, så kan jag bara beklaga och hoppas att du kommer tillbaka till forumet vid ett senare tillfälle.
Mitt egna råd till dig är förstås att istället för att sluta skriva på flashback, så sluta helt enkelt att skriva i den tråden du ogillar och håll dig till de trådar som du föredrar.

Det är nämligen ett annat val du har.
Det behöver inte vara allt eller inget, du har valfriheten att själva bestämma vilka trådar och diskussioner du vill delta i.
Citera
2018-02-11, 23:55
Medlem
Ziayas avatar
Var inne kort och läste trådarna i aktuellt forum. Jävlar anamma. Värre än någonsin. Tror alla seriösa skribenter har flytt.

Kan ju skriva där för skrattet nån gång, men femforat är förlorat.
Citera
2018-02-12, 00:11
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Var inne kort och läste trådarna i aktuellt forum. Jävlar anamma. Värre än någonsin. Tror alla seriösa skribenter har flytt.

Kan ju skriva där för skrattet nån gång, men femforat är förlorat.
Ja, det är det.

Jag roade mig under gårdagen med att rapportera OT-inlägg i en tråd i feminism, vilken hade spårat ur fullständigt; diskussionen handlade nu om allt annat än topic. Det här hör ju till vanligheterna –
folk får spåna fritt om vad som helst i Feminism – men det händer alltså att jag orkar RP:a skiten. Moderatorn reagerade med att låta inläggen ligga kvar och flytta tråden i dess helhet, med OT och allt, till jämställdhet och diskriminering. För mig framstår logiken bakom detta som helt obegriplig, och det är knappast första gången jag baxnar över moderatorsåtgärderna (eller bristen på dessa) i feminism-forumet, så jag drar slutsatsen att min hjälp inte är till någon hjälp och ger nu upp om att rapportera i såväl Feminism som J&D.
Citera
2018-02-12, 07:37
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Ja, det är det.

Jag roade mig under gårdagen med att rapportera OT-inlägg i en tråd i feminism, vilken hade spårat ur fullständigt; diskussionen handlade nu om allt annat än topic. Det här hör ju till vanligheterna –
folk får spåna fritt om vad som helst i Feminism – men det händer alltså att jag orkar RP:a skiten. Moderatorn reagerade med att låta inläggen ligga kvar och flytta tråden i dess helhet, med OT och allt, till jämställdhet och diskriminering. För mig framstår logiken bakom detta som helt obegriplig, och det är knappast första gången jag baxnar över moderatorsåtgärderna (eller bristen på dessa) i feminism-forumet, så jag drar slutsatsen att min hjälp inte är till någon hjälp och ger nu upp om att rapportera i såväl Feminism som J&D.
Det är bullshit. Det var två ohanterade inlägg i tråden som du refererar till som blev hanterade nu på morgonen. Vi sitter inte här 24h om dagen utan betar av efterhand som vi är inne. Det finns inga rapporterade inlägg just nu i feminism överhuvudtaget och fanns väldigt få i morse.

Att inte RP:s blir hanterade omedelbart betyder inte att de inte hanteras-
Citera
2018-02-12, 09:26
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Det är bullshit. Det var två ohanterade inlägg i tråden som du refererar till som blev hanterade nu på morgonen. Vi sitter inte här 24h om dagen utan betar av efterhand som vi är inne. Det finns inga rapporterade inlägg just nu i feminism överhuvudtaget och fanns väldigt få i morse.

Att inte RP:s blir hanterade omedelbart betyder inte att de inte hanteras-
Jag vet inte vad du pratar om, och jag har ingenstans krävt att modereringen måste ske direkt. Jag pratar i alla fall om en tråd där all OT lämnades kvar och hela tråden i stället flyttades till J&D – det fanns alltså uppenbart tid till att moderera.
Citera
2018-02-12, 09:30
Medlem
pewpews avatar
Citat:
Jag vet inte vad du pratar om, och jag har ingenstans krävt att modereringen måste ske direkt. Jag pratar i alla fall om en tråd där all OT lämnades kvar och hela tråden i stället flyttades till J&D – det fanns alltså uppenbart tid till att moderera.
Och jag säger att de rapporterade inläggen i den tråden är hanterade.
Citera
2018-02-12, 09:39
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Och jag säger att de rapporterade inläggen i den tråden är hanterade.
I så fall har hanteringen bestått i att låta en massa rapporterade inlägg som – enligt min uppfattning – är OT ligga kvar i tråden, och jag kan då bara konstatera att er uppfattning om hur topic ska avgränsas skiljer sig radikalt från min. Det är inte i sig ett problem, alla måste inte hålla med mig om allt, men det är bra att veta så att jag kan sluta slösa tid på det och i stället RP:a i delfora där jag begriper hur OT-regeln tillämpas.
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-02-12 kl. 09:59.
Citera
2018-02-12, 09:59
Medlem
pewpews avatar
Citat:
I så fall har hanteringen bestått i att låta en massa rapporterad OT ligga kvar i tråden, och jag kan då bara konstatera att er uppfattning om hur topic ska avgränsas skiljer sig radikalt från min. Det är inte i sig ett problem, alla måste inte hålla med mig om allt, men det är bra att veta så att jag kan sluta slösa tid på det och i stället RP:a i delfora där jag begriper hur OT-regeln tillämpas.
Kan du ge mig ett exempel? Så vi inte missförstår varandra.
Citera
2018-02-12, 10:06
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Kan du ge mig ett exempel? Så vi inte missförstår varandra.
Du borde väl kunna se minst lika bra som jag vilka av de kvarvarande inläggen som har rapporterats för 0.03? Men visst:
(FB) När någon kallar en för "vit kränkt man" - vad menas?

och så vidare.

Topic är alltså "vad betyder det när någon kallar mig vit kränkt man?". Inom detta topic ryms tydligen diskussioner om invandringspolitik och diverse spekulationer om motdebattörens familjeliv och en massa annat ovidkommande – i vart fall så länge tråden ligger där den ligger. Vill ni ha det så kan jag förstås inte sätta något emot det, och jag väljer då som sagt hellre att lägga tiden på annat.
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-02-12 kl. 10:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in