Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-27, 14:42
  #1057
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad man diskuterar inom feminism är vilken betydelse biologiskt kön har kontra genus. Innefattat i det är alltså frågan om män är medfött bättre på vissa saker än kvinnor och vice versa. Hade tråden startats i nuläget hade den troligen placerats i Jämställdhet och diskriminering, där den defintivt har anknytning.

Återigen tycks det vara mycket svårt att förstå att inom delforumet Feminism diskuteras också ur en antifeministisk synvinkel och och att det är helt ok. Detta är ett diskussionsforum där vanligt folk och dårar likväl som experter får ge sin mening. Kvinnoförakt och hat mot kvinnor existerar och får uttryckas när man ger sin syn på feminism. Klarar man inte av vare sig dumma eller elaka åsikter så är nog ändå inte en öppen debatt med meningsmotståndare något man öht uppskattar.

Biologiskt kön diskuteras knappt alls inom feminism.
Inte heller diskuteras speciellt om ett kön är bättre än något annat.

Fråga till dig med:
hade ni accepterat:
- Är svarta människor bättre än vita på något?
- Borde muslimer får lov spela fotboll?
under invandring och integration? eller hade detta gått rätt till papperskorgen som det trams/ hat det faktiskt är?

eller detta inlägg ex. som är taget rätt av ett inlägg som just nu ligger på feministforumet, men där kvinnor är utbytt mot judar.

Men hittills är ju det i sin linda, och ganska trist. Judar har ju sina positiva sidor, så småningom kommer vi tillverka robotar som agerar som judar faktiskt borde göra. Dvs sköta om hemmet och ställa upp på sex när mannen vill. Och en mute-knapp


Du uttrycker förvåning och förakt över att människor som nu tillhör dessa grupper som folk älskar att hata...svarta, kivnnor och judar ex. inte pallar sitta på flashback.
Jag är mer förvånad att du/ ni inte begriper bättre.
Citera
2019-07-27, 16:18
  #1058
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Biologiskt kön diskuteras knappt alls inom feminism.
Inte heller diskuteras speciellt om ett kön är bättre än något annat.

Fråga till dig med:
hade ni accepterat:
- Är svarta människor bättre än vita på något?
- Borde muslimer får lov spela fotboll?
under invandring och integration? eller hade detta gått rätt till papperskorgen som det trams/ hat det faktiskt är?

eller detta inlägg ex. som är taget rätt av ett inlägg som just nu ligger på feministforumet, men där kvinnor är utbytt mot judar.

Men hittills är ju det i sin linda, och ganska trist. Judar har ju sina positiva sidor, så småningom kommer vi tillverka robotar som agerar som judar faktiskt borde göra. Dvs sköta om hemmet och ställa upp på sex när mannen vill. Och en mute-knapp


Du uttrycker förvåning och förakt över att människor som nu tillhör dessa grupper som folk älskar att hata...svarta, kivnnor och judar ex. inte pallar sitta på flashback.
Jag är mer förvånad att du/ ni inte begriper bättre.

Genusfrågor är centralt inom feminism. Om biologiska skillnader mellan män och kvinnor existerar hör ihop med dessa frågor. Om män är bättre än kvinnor hör hop med frågan om det existerar biologiska skillnader. Ibland undrar jag om du och de andra kritikerna mot vilka frågor som hör ihop med feminism förstår dessa samband.

Att diskutera i analogier, vilket du vill göra med dina exempel, är alltid vanskligt och riskerar att bli missvisande och jag avstår helst från det här. Huruvida kvinnor är bättre än män på något är hur som helst ett helt rimligt diskussionsämne: vad man kan diskutera är var det skall placeras.

Nej, jag uttryckte inte förvåning över det du skriver nu, jag påpekade att klarar man inte av att en tråd är eventuellt felplacerad i feminsm och stör sig så mycket på det att man inte klarar av att vara på Flashback, så har man ett överutvecklat ordningssinne, och då får man väl låta bli att delta i debatten. Det är ingen förlust för forumet om någon väljer att inte delta pga detta.

Att inte klara av hårda ord och hat och störande åsikter kan jag ha förståelse för, men Flashback står för yttrandefrihet och där är sådant av nödvändighet en del av denna.
Citera
2019-08-08, 19:22
  #1059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Genusfrågor är centralt inom feminism.

Du är själv svart på frågan: underforumet är så hopplöst förlorat till mansbarnskulturen att ni väjer att debattera sakfrågor här istället.
Citera
2019-08-17, 22:07
  #1060
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Genusfrågor är centralt inom feminism. Om biologiska skillnader mellan män och kvinnor existerar hör ihop med dessa frågor. Om män är bättre än kvinnor hör hop med frågan om det existerar biologiska skillnader. Ibland undrar jag om du och de andra kritikerna mot vilka frågor som hör ihop med feminism förstår dessa samband.

Att diskutera i analogier, vilket du vill göra med dina exempel, är alltid vanskligt och riskerar att bli missvisande och jag avstår helst från det här. Huruvida kvinnor är bättre än män på något är hur som helst ett helt rimligt diskussionsämne: vad man kan diskutera är var det skall placeras.

Nej, jag uttryckte inte förvåning över det du skriver nu, jag påpekade att klarar man inte av att en tråd är eventuellt felplacerad i feminsm och stör sig så mycket på det att man inte klarar av att vara på Flashback, så har man ett överutvecklat ordningssinne, och då får man väl låta bli att delta i debatten. Det är ingen förlust för forumet om någon väljer att inte delta pga detta.

Att inte klara av hårda ord och hat och störande åsikter kan jag ha förståelse för, men Flashback står för yttrandefrihet och där är sådant av nödvändighet en del av denna.

Ja, genusfrågor är det centrala inom feminism och detta begrepp avhandlar socialt strukturerade roller som rör kön och inte biologi.

Att sitta och utreda huruvida en grupp "är bättre än någon annan, i akt och mening att då kan den gruppen ex. slippa ta hand om sina barn, eller slippa göra militärtjänstgöring, eller än värre
förvägras enskild eller delad vårdnad om sina barn ex. är en form av förtryck.

Och faktiskt inte speciellt intressant för något annat än forskning som har med saken att göra, ex medicinsk.

Jo, tack jag förstår antifeministers stora behov av att särskilja könen, så man kan fortsätta i samma spår. Men, nu är det inte direkt dessa trådar som TS m.fl anser att ni borde hiva som det trams det är, eller flytta som det off-topic det är.

Jag förstår även vissa antifeministers kliande behov av att förstöra debatten med trams och hat.

Vad jag inte förstår är flasbacks administrations uppenbara vilja låta detta ske.

men vad vet jag, de är kanske antifeminister hela bunten.


Vi verkar vara en rätt stor skara nu, av de mer seriösa debattörerna, som övergett forumet, de måste ha väldigt "överutvecklade ordningssinnen" elelr kanske det snarare är flashbacks som har underutvecklade dito.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback