2017-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzza
Så jävla sjuk Tiebreak mellan Nishikori och Monfils

Nishikori har 6-2 gör dubbelfel till 6-3 och duellen för 6-4 var helt jävla sjuk. Och Monfils vinner tillslut med 6-8 haha.
Citera
Medlem
Helt vansinnig match Vilken kung Monfils är ibland!!
Citera
Medlem
Thiem och Nishikori var dom "tuffaste" spelarna på Federers halva.
Citera
2017-08-09, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Han är ju en clown, han borde ha satsat på något annat. Han har inte psyket som krävs för denna hårda sporten.

Nu säger jag inte att du har fel, men upphämtningen i det tiebreaket gick fan inte av för hackor:

Citat:
Ursprungligen postat av Pizzza
Så jävla sjuk Tiebreak mellan Nishikori och Monfils

Nishikori ledde med 6-3, tror jag det var, så tar Monfils 5 poäng på raken, flera av dem rätt sjuka, med grymma vinnare. Inte illa. (Edit: 6-2, var det visst.)

En spegelbild, för övrigt, av deras möte i OS i Rio, då Monfils ledde med 6-3 i avgörande sets tiebreak, men då Nishikori kom tillbaka och vann med 8-6.
Citera
2017-08-09, 21:31
Medlem
Gasquet, Monfils, Tsonga, känns som ingen av dessa har nåt upp till sin potential genom karriären. Hade varit intressant och se vad en som Magnus Norman hade kunnat göra, några år försent nu kanske.
Citera
2017-08-09, 21:35
Medlem
barnets avatar
Sjukt att Monils vann den matchen till slut. Tredje set extremt tajt. 6-6 i gem, 6-6 i TB efter att Nishikori misslyckats att förvalta hur många matchbollar som helst.

Herregud, två ruskigt svaga spelare för närvarande. Men kul match.
Citera
2017-08-09, 21:42
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Nu säger jag inte att du har fel, men upphämtningen i det tiebreaket gick fan inte av för hackor:

Nishikori ledde med 6-3, tror jag det var, så tar Monfils 5 poäng på raken, flera av dem rätt sjuka, med grymma vinnare. Inte illa. (Edit: 6-2, var det visst.)

En spegelbild, för övrigt, av deras möte i OS i Rio, då Monfils ledde med 6-3 i avgörande sets tiebreak, men då Nishikori kom tillbaka och vann med 8-6.

Det där var Monfils värd. Förra året hade han sammanlagt hela ÅTTA matchbollar mot Nishikori och förlorade båda gångerna. I Miami hade Monfils fem matchbollar men Nishikori räddade alla och tog hem matchen. Måste vara rätt skönt att vinna mot japanen på ett liknande sätt som han har förlorat. Monfils låg också under med 5-2 i andra set. Inte varje dag som Monfils räddar matchbollat och hämtar upp svåra underlägen
Citera
2017-08-09, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Federer såg inte dålig ut, så mycket kan man säga.

Han har dessutom en bra chans att slå lite rekord på flest set i rad vunna. Han ligger för närvarande på 31 set i rad vunna -- Halle (?) och Wimbledon vann han utan setförlust. Nadal klarade av 28 i RG och Wimbledon. Lendl klarade visst 43, och Connors med rekordet på 44. Fed har klarat 30 och 31 ett par gånger tidigare, men det är upplagt för rekord nu. Jack Sock kanske dock inte blir helt lätt; eller Ferrer, men han tror jag är lättare. Nu tog dock Ferrer första set.

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Gasquet, Monfils, Tsonga, känns som ingen av dessa har nåt upp till sin potential genom karriären. Hade varit intressant och se vad en som Magnus Norman hade kunnat göra, några år försent nu kanske.

Eller så har de det -- nått sin potential, dvs. Gasquet var visst en stjärna när han var liten, men jag vet inte om han skulle kunnat uppnå så värst mycket mer. Samma med Tsonga. Final i AO är ju rätt bra, om man säger så, och vet inte om man kan säga att han hade haft potential för så mycket mer. Svårt att säga, dock. Monfils är väl den enda av dem som man säger är riktigt svag mentalt.
Citera
2017-08-09, 22:46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Tsonga är den bästa fransmannen men är också den med de tydliga bristerna i spelet. Hans backhand är bedrövligt dålig och även hans servereturer. Gasquet och Monfils handlar det mest om den mentala biten. Att det ska vara så himla svårt för Tsonga att förbättra sin backhand, knappt någon förbättring på den fronten. Om Tsonga hade haft en backhand är jag hundra på att han hade vunnit grand slam titlar.

Shapovalov spöade Del Potro. Den där enhandsbackhanden är riktigt vacker.
Citera
2017-08-10, 01:07
Medlem
Jkrokens avatar
Det här måste vara det roligaste som hänt på en tennisbana på många år 😂 https://twitter.com/prodigyrep/status/895403682258440192
Citera
2017-08-10, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det här måste vara det roligaste som hänt på en tennisbana på många år 😂 https://twitter.com/prodigyrep/status/895403682258440192

Skönt. Ingen reaktion alls från linjemannen.

Ni som följer Ymers, har ni koll på följande tweet från Rafa Nadal Academy:

Citat:
Happy to have Mikael Ymer practicing at the #RafaNadalAcademy these days! Hope to see you here soon

Elias lär väl inte vara välkommen där så länge han håller ihop med Söderling?

Såg inget annat om detta; är väl kanske ingen större grej, men kunde ju vara värt att nämna.

Nadal ser solid ut, tog första mot Coric. 1-1 mellan A. Zverev och Gasquet.

PS: rätt skönt att ha sin egen "academy" så där; rätt maffig träningsanläggning. Hade jag varit en spelare av Nadals status hade jag definitivt velat ha en sådan (är ju inte främst för honom själv, utan mer för att "ge tillbaka", så att säga; dessutom kan den mycket väl vara vinstdrivande). Man kan ju undra vad Federer kan tänkas komma upp med när han lägger av. Egen inomhusarena med gräs- och HC-banor?
Senast redigerad av fryskyl 2017-08-10 kl. 01:24.
Citera
2017-08-10, 02:29
Medlem
Avslutningen mellan Zverev och Gasquet var ruggigt bra. Sånt jävla pannben på Zverev när man trodde att han hade tappat det. Inte ofta man ser en offensiv duell gå 49 gånger över nät, och det var på en matchboll dessutom. Matchbollen Gasquet räddade när Zverev servade vid 5-4 var inte heller dålig.

49 slag: https://twitter.com/TennisTV/status/895439096948162561
Senast redigerad av frankkk 2017-08-10 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in