Jag kanske låter tråkig nu med det här med inga linjedomare suger som fan och 4 gem och 5 set gillar jag inte heller. Även om det finns en viss tjusning i sudden-death deuce så föredrar jag ändå det vanliga systemet. En del vill även ta bort andra serven, det tror jag verkligen inte skulle gynna tennisen. Vi har fått se en glimt av framtiden men jag vill inte ha alltför många förändringar.
Elias till semi i Frankrike efter en riktig holmgång med Lestienne. Kändes aldrig riktigt hotad dock, men hade oerhörda problem att knyta säcken. 6-3, 4-6, 6-3 i siffror.
Känns väldigt öppet från semi och framåt, han har i praktiken två jämbördiga motståndare i vägen för att vinna. Vinner han imorrn lär det väl vara klart, han har vunnit åtta raka proffsfinaler.
Vi säger redan nu att Elias vinner titeln. Vore nog rätt så skönt att få avsluta året med ännu en turneringsseger. Två challengertitlar på ett år har han väl inte vunnit förut?
Vi säger redan nu att Elias vinner titeln. Vore nog rätt så skönt att få avsluta året med ännu en turneringsseger. Två challengertitlar på ett år har han väl inte vunnit förut?
Nej det är väl en om året sen 2015. Nåt jättehopp på rankingen kan det däremot inte bli. Typ 140 om han vinner detta. Men det blir som tidigare sagts poäng han kan använda hela nästa säsong, och det kan mycket väl bli avgörande för att äntligen kunna ta direktplats i en slam, kanske lagom till franska eftersom han var så svag i början på denna säsongen.
Elias till semi i Frankrike efter en riktig holmgång med Lestienne. Kändes aldrig riktigt hotad dock, men hade oerhörda problem att knyta säcken. 6-3, 4-6, 6-3 i siffror.
Känns väldigt öppet från semi och framåt, han har i praktiken två jämbördiga motståndare i vägen för att vinna. Vinner han imorrn lär det väl vara klart, han har vunnit åtta raka proffsfinaler.
Den här Lestienne alltså, gillar inte han, jävligt äcklig spelstil haha.
Han kanske spelar i Italien nästa vecka också? Vet inte
Vilken högstanivå Rublev har, han är ruggigt bra. Hoppas det går bra för den killen, skulle vara roligt att se honom kriga om de stora titlarna om ett par år. Hans cross forehand är ju tennisporr.