2017-08-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Ni som är mer rutinerade kanske kan söka i tråden.....jag är mer bevandrad i tok som händer irl som ungdomarna säger nu för tiden 😄 Jag har bestämt för mig att ganska tidigt i tråden refererade någon till nåt medium som angett nåt om att P träffat på missbrukare eller hamnat mitt i en affär o nåt gått snett o han skulle ha gömts i nåt cementrör. Kan även ha varit nåt ur HP gruppen. Sen om ryktet uppstått ur detta är ju svårt att veta men har det inte det så är det dumt att inte fundera kring det. Men blir lite spooky med flickornas iakttagelse o att väskorna upplevs bortslängda. Åååååå vad jag önskar pappan kunde ge en vink till någon av er insatta via ett pm om han är i trubbel. Finns en hotbild alt misstanke om övergrepp i rättssak så anser jag polisen borde börja agera.

Jaa,det finns ju en mängd cementrör på vandringsvägen mot Woodys ,har man sökt där?
Citera
2017-08-09, 20:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
jo det klart men den personen i Linköping såg en aning mer lik ut P. än vad din "pojk" på länken gjorde ,om man säger så.

Den pappan ,det var en pappa ,med sina två barn ,insåg när han kom hem och läste om p.s försvinnande ,att "Tusan " det var ju P. vi såg .Även hans barn höll med .

Det är väl bara hårfärgen som skiljer dem åt vad jag har förstått av vittnesmålet?

Hur som helst så tycker jag att vittnesmålet är värdelöst då det finns många människor som trummar i luften, vissa är musiker, andra psykiskt sjuka och en del är besatta av en trummis i något dansband.

Många ser det de vill se, det är allmänt vedertaget.

En trolig P har synts i Linköping, Köping, Örebro samt Ettans spårvagn för att nämna några vittnesmål.
Citera
2017-08-09, 20:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det här är något som en ganska stor grupp ungdomar känner till och dom vet att den kan stämma , det finns personer i omgivningen som inte backar för att tysta någon . Det som fascinerar mig är att dom går steget längre och kontaktar pappan för att han ska hålla käft och inte rota mer . Ja nog är det världens story allt med helt sanslösa rykten från folk som igentligen skiter fullkomligt i vem P är men ändå snackas det .

Har du fått höra det här öga mot öga eller fått ett pm eller liknande?

Har du möjlighet att publicera informationen så som din källa har delgivit dig den?
Citera
2017-08-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl bara hårfärgen som skiljer dem åt vad jag har förstått av vittnesmålet?

Hur som helst så tycker jag att vittnesmålet är värdelöst då det finns många människor som trummar i luften, vissa är musiker, andra psykiskt sjuka och en del är besatta av en trummis i något dansband.

Många ser det de vill se, det är allmänt vedertaget.

En trolig P har synts i Linköping, Köping, Örebro samt Ettans spårvagn för att nämna några vittnesmål.

okej ,ja det verkar vara väldigt många trummisar ute på stadens ,gator ,torg och tågstationer.

Det som är så sorgligt är att ,P. som är så späd ,hur i helskotta klarar han av att ta droger ,utan att falla av pinn?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-09 kl. 20:14.
Citera
2017-08-09, 20:23
Medlem
Det är ju därför jag undrar om han hade någon diagnos och medicinerade? = amfetamin men i låga doser. Men kunde han fått ett behov av mera? På bilderna man visar av honom så ser han på vissa påverkad ut! Dåliga foton eller??
Citera
2017-08-09, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
okej ,ja det verkar vara väldigt många trummisar ute på stadens ,gator ,torg och tågstationer.

Det som är så sorgligt är att ,P. som är så späd ,hur i helskotta klarar han av att ta droger ,utan att falla av pinn?

Det gör han kanske inte, kanske just det som har hänt.

Observera att jag ser drogteorin som en teori bland flera, dock så rimmar det som är känt relativt bra med teorin om något drogrelaterat tycker jag.

Har inte tänkt på det tidigare, men idag har jag funderat på de fyra killarna och varför de satte sig vid P när vagnen var tom förutom P och kvinnan. I den vevan så lämnar P tåget just innan det avgår, väldigt märkligt och inte lätt att låta bli att misstänka att killarna kan ha något med P:s agerande att göra.
Citera
2017-08-09, 20:49
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Har du fått höra det här öga mot öga eller fått ett pm eller liknande?

Har du möjlighet att publicera informationen så som din källa har delgivit dig den?

Öga mot öga ,och infon är den jag återgivit .jag kanske omedveten silat lite då den är för mig så otrolig så jag har svårt att tro på den själv . Men källan var gravallvarlig

Jag har inge mer info och tänker inte fråga mer .

Borde finnas flera här på fb som hört samma sak
Citera
2017-08-09, 21:00
Medlem
Det här med observationer så är jag övertygad om att de allra flesta är fel. Jag stannade till i Laxå idag och fick se en yngling som för ett ögonblick påminde om Patrik. En närmare granskning av ansiktsdragen sade mig att det inte var han. Han var dessutom något för lång.
Har Patrik sedan försvunnit av egen vilja så kan vi nog utgå från att han idag inte ser ut som på bilderna som publicerats på honom.
Citera
2017-08-09, 21:07
Medlem
Citat:
Det gör han kanske inte, kanske just det som har hänt.

Observera att jag ser drogteorin som en teori bland flera, dock så rimmar det som är känt relativt bra med teorin om något drogrelaterat tycker jag.

Har inte tänkt på det tidigare, men idag har jag funderat på de fyra killarna och varför de satte sig vid P när vagnen var tom förutom P och kvinnan. I den vevan så lämnar P tåget just innan det avgår, väldigt märkligt och inte lätt att låta bli att misstänka att killarna kan ha något med P:s agerande att göra.
Det var djurvagnen/kupén. I den finns enbart två st 4-6-mannabord. P satt vid ett och kvinnan vid det andra.
De ville väl vara ifred och chansade på den vagnen.

P kontaktade nog drogsäljaren i telefonen eller datorn, osannolikt att det var tågkillarna.

Jag såg en kille i utkanten av Örebro 2-4 dagar efter försvinnandet, i ett skogsområde rökande hasch med en äldre man av utländsk härkomst som liknade P. Men då, i början, liknade alla P - så jag avslog det.
Citera
2017-08-09, 21:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Fick ett rykte i örat idag från ungdomar i H-berg med omnejd ,som jag tar med en väldig nypa salt !

enligt dom drogade P och det va en drogaffär som gick snett och slutade olyckligt för P ,enligt ryktet har även pappan varit kontaktad efteråt då dom inte gillat all uppmärksamhet och hotat pappan till tystnad

OBS OBS ett rykte ! men kanske någon gnutta sanning finns någonstans,väldigt långsökt men tydligen är droghandeln betydligt större än vad dom flesta tror i Hallsberg & kumla (som tydligen styr h-berg)

ta det som ni vill men jag ville delge er även om det är löst rykte .

ingen mening ni frågar om källa osv .

På något sjukt sätt tror jag vi börjar närma oss ett tänkbart scenario. Tror inte P var missbrukare i allmänhet (låter sjukt att säga så) men möjligheten finns att han har självmedicinerat. Om nu vagnen var tom varför sätter sig 4 killar runt honom? Det sägs att de satt och grejade med sina mobiler, visst men de kan mycket väl ha skickat meddelande till P att han skulle gå av.
Jisses, vet snart inte vad jag skall tro men var det inte världens story i början så har det bannemig blivit det i denna tråd.
Helt övertygad om att P visste att han var i Hallsberg, börjar mer och mer tro att pappan har ett hot emot sig. Tystnaden och alla admins avhopp, raderade frågor och inlägg. Kom allmänheten för nära sanningen? Det är inte ett dugg konstigt om människor som engagerar sig i ett sökande har frågor och funderingar. Helt naturligt i mina ögon.
Även dessa vidriga hot och sjuka facebook grupper som har dykt upp. Varför?? Vem/vilka vill inte att det grävs vidare i P:s försvinnande? Har de ett samband med att han försvann poff
Citera
2017-08-09, 21:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
På något sjukt sätt tror jag vi börjar närma oss ett tänkbart scenario. Tror inte P var missbrukare i allmänhet (låter sjukt att säga så) men möjligheten finns att han har självmedicinerat. Om nu vagnen var tom varför sätter sig 4 killar runt honom? Det sägs att de satt och grejade med sina mobiler, visst men de kan mycket väl ha skickat meddelande till P att han skulle gå av.
Jisses, vet snart inte vad jag skall tro men var det inte världens story i början så har det bannemig blivit det i denna tråd.
Helt övertygad om att P visste att han var i Hallsberg, börjar mer och mer tro att pappan har ett hot emot sig. Tystnaden och alla admins avhopp, raderade frågor och inlägg. Kom allmänheten för nära sanningen? Det är inte ett dugg konstigt om människor som engagerar sig i ett sökande har frågor och funderingar. Helt naturligt i mina ögon.
Även dessa vidriga hot och sjuka facebook grupper som har dykt upp. Varför?? Vem/vilka vill inte att det grävs vidare i P:s försvinnande? Har de ett samband med att han försvann poff

Inte uteslutet att han på något vis beordrades att kliva av tåget. Kan ha fått reda på det innan tåget anlände Hallsberg. Han kan ha blivit lovad skjuts till Mjölby så att han hinner med nästa tåg. "Vi ses i Mjölby".
Citera
2017-08-09, 21:19
Medlem
Citat:
Hur mycket chans finns det att P*t**k lever ifall han blivit nedslängd i en gödselbrunn?
Är det någon som vet ? Kan man dö utav ångorna därifrån ?
Har de kollat sådana brunnar runt omkring Hallsberg?
Jag trodde ju en sådan brunn fanns intill det där Kapellet , där polisen sökte ?
Man dör inte av ångorna,då gödselbrunnar är fulla av skit,men dör gör man ju,,,drunkningsdöden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in