2017-08-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Härligt att du är åter Evaveva 👍 Kanske jag är helt fel ute nu, men var det inte just ett sånt scenario nåt medium angav ganska tidigt av försvinnandet?? Vill inte hylla medium eller övertyga någon om att det är sant/fungerar, men jag har själv varit med vid två tillfällen där människor hittats just med hjälp av deras ledtrådar. Inte en kotte hade letat på dessa mycket udda ställen annars. Båda avlidna tyvärr men gav anhöriga ett avslut. Man får tro som man vill men stämmer ryktet med mediets utsaga så kanske det är värt att undersöka.

jo men då behöver ju söket omfördelas i så fall ,så att Vrestorp kommer på kartan angående P.
Citera
2017-08-09, 19:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Mm ...precis som i maffiafilmer ,där någon sitter runt ett poker-spelbord ,och det kommer in ett gäng hattförsedda kufar ,alla runt bordet reser sig upp ,men inte den det gäller ,han sitter nedsjunken vid bordet ,tittar ner och förstår vad som skall hända ....känns igen ,eller ?
Frågan var om P. kände sig som om han hamnat mitt i allt utan att vara delaktig ,eller om han visste att han var den som var föremålet för maffiaomringningen ? Spekulationer oss imellan ..

Spekulationer oss imellan, tar vi via pm, i tråden är det allmängods.

Den teori(narkotika och/eller skuldrelaterat) som jag har lanserat är högst verklighetsbaserad, vi behöver inte blanda in maffiafilmer.

P:s mobiltelefon stängdes av i samband med att han lämnade tåget, ungefärlig tid vad jag har förstått.

Vi vet inte om den stängdes av på grund av batteritorsk eller om P stängde av den. Vi vet inte heller om det var någon av de fyra killarna ombord på tåget som stängde av den, eller tvingade P att stänga av den.

Han blev kanske beordrad att lämna ifrån sig sin mobiltelefon för att därefter gå ut till en väntande bil.
Senast redigerad av OY 2017-08-09 kl. 19:37.
Citera
2017-08-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spekulationer oss imellan, tar vi via pm, i tråden är det allmängods.

Den teori(narkotika och/eller skuldrelaterat) som jag har lanserat är högst verklighetsbaserad, vi behöver inte blanda inte maffiafilmer.

P:s mobiltelefon stängdes av i samband med att han lämnade tåget, ungefärlig tid vad jag har förstått.

Vi vet inte om den stängdes av på grund av batteritorsk eller om P stängde av den. Vi vet inte heller om det var någon av de fyra killarna ombord på tåget som stängde av den, eller tvingade P att stänga av den.

Han blev kanske beordrad att lämna ifrån sig sin mobiltelefon för att därefter gå ut till en väntande bil.

åhh ja då är det inte roligt ,för de där väntande bilarna brukar aldrig föra något gott med sig ,har väl aldrig hänt att en glad R*c*ard ifrån Postkodlotteriet sitter i en sådan bil med blommor till personen ?

Det vore bra ifall de kunde titta en stund till på tågvideon ,om ifall att de där killarna gick ur tåget ,precis innan tåget gav sig iväg .
Det borde ju polisen kolla upp ,för om de inte gick ur ,så åkte de i en timme och 10 minuter vidare till Motala .Och där finns ju inget drogrelaterat (skämt åsido)
Senast redigerad av evaveva 2017-08-09 kl. 19:42.
Citera
2017-08-09, 19:45
Medlem
Millior ? Berätta igen vad det där mediumet hade antytt ? Så vi får något att bita i
Citera
2017-08-09, 19:48
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Spännande. Droger finns men varför skulle P gå av här och köpa droger av främmande människor?

För att dom gjort affärer förut med honom .
Citera
2017-08-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Spännande. Droger finns men varför skulle P gå av här och köpa droger av främmande människor?
Håller med dig, Piavik. Och när de tar bort efterlysningar har de antagligen hittat Patrik. När de har engagerat över 20 000 personer i detta så bör de verkligen meddela när han har hittats. Kanske meddelar de efter någon dag när det har sjunkit in. Om han är hittad så tror jag inte han är i livet längre, tyvärr.
Citera
2017-08-09, 19:51
Medlem
En observation som verkade stämma bra ,tokigt nog ,är ju när en pappa i mitten på juli såg en kille gå i sin egen värld (verkligen i sin egen värld sa han ) ,på ena sidan om ett tågspår ,när pappan gick med sina två mindre barn på andra perrongen .

Pappan blev medveten om denne otroligt like grabb ,därför att hans ena dotter började fnissa över att hon tyckte den där killen beteede sig lite annorlunda.

Hans överambitiösa spelande med sina låtsade trummpinnar ,blev helt enkelt för roligt för att hon skulle kunna hålla sig för skratt. Jag har funderat på denna observation ,om den har något värde ? Det var på Linköpings resecentrum. Men hur tog han sig dit ,det är en utav frågorna ?
Citera
2017-08-09, 19:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
En observation som verkade stämma bra ,tokigt nog ,är ju när en pappa i mitten på juli såg en kille gå i sin egen värld (verkligen i sin egen värld sa han ) ,på ena sidan om ett tågspår ,när pappan gick med sina två mindre barn på andra perrongen .

Pappan blev medveten om denne otroligt like grabb ,därför att hans ena dotter började fnissa över att hon tyckte den där killen beteede sig lite annorlunda.

Hans överambitiösa spelande med sina låtsade trummpinnar ,blev helt enkelt för roligt för att hon skulle kunna hålla sig för skratt. Jag har funderat på denna observation ,om den har något värde ? Det var på Linköpings resecentrum. Men hur tog han sig dit ,det är en utav frågorna ?

Har det framgått att det var en pappa?

Har observationen något värde?

Jag tycker inte det med tanke på att P med största sannolikhet inte är den enda personen som spelar airdrums på stan till allmän förvåning.

Ett exempel:https://www.youtube.com/watch?v=-QJuQWb648U
Senast redigerad av OY 2017-08-09 kl. 19:59.
Citera
2017-08-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
För att dom gjort affärer förut med honom .

hmm,man kan undra över den personen som gått Yrkesutbildning uppe i Falun .Om han på något sätt börjat ge/sålt droger till P. uppe i Falun ,och sen velat ha betalt när P. kom till Hallsberg ?

Eftersom den personen just bor i Hallsberg . Och eftersom p. skulle få ett stipendium på ett antal tusenlappar. Kanske P. fått tilldelat sina varor med lov-ord om att han skulle betala dem så fort hans stipendium tillfallit honom ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-09 kl. 20:09.
Citera
2017-08-09, 19:57
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Det måste inte betyda att P gick av tåget för att handla droger.

Kanske de fyra killarna som steg på tåget hotade P, han hade kanske skulder, och han kände sig obekväm och valde att kliva av direkt, det råkade vara i Hallsberg.

En av de fyra kan teoretiskt ha varit någon som studerar eller har studerat i Falun.

Hur visste de att P skulle anlända till Hallsberg i så fall? Det är en berättigad fråga.

Kanske han konverserade med någon av dem under resans gång och sa att han inte kan träffa någon den dagen för att betala då han sitter på tåget mellan Falun och Mjölby. Således inte svårt att räkna ut när P anländer till Hallsberg.

Vi vet om de fyra killarna på tåget åkte med, de kanske också klev av efter det att P gjorde det, kvinna på tåget har inte sagt något om det vad jag känner till, men fullt möjligt.

Jag går händelserna i förväg, vi vet inte om det finns någon substans i det påstådda ryktet, men håll med om att det skulle kunna förklara ett och annat.

EDIT;

Kvinnan och P satt relativt nära varandra, men varför sätter sig fyra killar bredvid P när vagnen i övrigt var tom, lite udda kan tyckas.

EDIT2;

Om detta är världens story så är det fullt förståeligt att anhöriga vill ha kontakt med P under hela resans gång. Han kan vara intrasslad i dåliga affärer och känt sig jagad. Detta kan ha varit känt av anhöriga och då är det inte osannolikt att han beordras att komma hem så fort som möjligt. Oroliga anhöriga vill givet ha ständig koll på hur det går under resans gång, därav ständiga mobilsamtal för att stilla oron.

P kan ha flytt från Falun och därefter tåget i Hallsberg, på diplomatiskt språk så kan man kalla denna flykt för psykos och förvirring, det ser snyggare ut om inte hela världens story blir känd utåt.

Det här är något som en ganska stor grupp ungdomar känner till och dom vet att den kan stämma , det finns personer i omgivningen som inte backar för att tysta någon . Det som fascinerar mig är att dom går steget längre och kontaktar pappan för att han ska hålla käft och inte rota mer . Ja nog är det världens story allt med helt sanslösa rykten från folk som igentligen skiter fullkomligt i vem P är men ändå snackas det .
Citera
2017-08-09, 19:58
Medlem
Ni som är mer rutinerade kanske kan söka i tråden.....jag är mer bevandrad i tok som händer irl som ungdomarna säger nu för tiden 😄 Jag har bestämt för mig att ganska tidigt i tråden refererade någon till nåt medium som angett nåt om att P träffat på missbrukare eller hamnat mitt i en affär o nåt gått snett o han skulle ha gömts i nåt cementrör. Kan även ha varit nåt ur HP gruppen. Sen om ryktet uppstått ur detta är ju svårt att veta men har det inte det så är det dumt att inte fundera kring det. Men blir lite spooky med flickornas iakttagelse o att väskorna upplevs bortslängda. Åååååå vad jag önskar pappan kunde ge en vink till någon av er insatta via ett pm om han är i trubbel. Finns en hotbild alt misstanke om övergrepp i rättssak så anser jag polisen borde börja agera.
Citera
2017-08-09, 20:01
Medlem
Citat:
Har det framgått att det var en pappa?

Har observationen något värde?

Jag tycker inte det med tanke på att P med största sannolikhet inte är den enda personen som spelar airdrums på stan till allmän förvåning.

Ett exempel:https://www.youtube.com/watch?v=-QJuQWb648U

jo det klart men den personen i Linköping såg en aning mer lik ut P. än vad din "pojk" på länken gjorde ,om man säger så.

Den pappan ,det var en pappa ,med sina två barn ,insåg när han kom hem och läste om P.s försvinnande ,att "Tusan " det var ju P. vi såg .Även hans barn höll med .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-09 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in