Man får inte vara borta en dag härifrån för då har man världens jobb att läsa ikapp sen, fast det är lite som "Våra bästa dagar", kan gå många många avsnitt emellan, när man väl tittar har inte mycket gått framåt
Om polisen frågat sjukhusen om P är där, får de svar men först efter att de faxat in dokument som styrker att det är polis som efterfrågar (är sjuksköterska så har koll på detta. Om nu P är inlagd och polis får svar på detta men P sagt nej till att anhöriga ska få vetskap får inte polisen bryta den sekretessen.
Jag tror inte polisen längre kollar P's bankkonto, finns ingen anledning när det inte finns misstanke om brott. 22-åriga vuxna karlar får försvinna om de vill. Så jag tror inte någon vet ifall han rört sitt konto senaste månaden.
Låt säga att P lever, han är hos "systern". Föräldrarna vet detta men vet inget om henne, vad hon heter, var hon bor (de vet alltså att han gått under jorden, men inte var och hos vem). De vill fortfarande hitta honom - då är det ju jättebra att låtsas som han fortfarande är spårlöst försvunnen, då håller folk ögonen öppna och när de ser honom hör de av sig och föräldrarna kan spåra upp honom.
Han hade aldrig, enligt föräldrarna, haft psykiska besvär eller depression tidigare, därför tycker jag det låter långsökt med att ta livet av sig.
Han kan ha trillat i diket/bäcken där ryggsäcken låg, riktigt illa med huvudet före. Men hur mycket vatten var/är det i diket?
Om han gick där och kastade väskan under promenaden, vart var han på väg?
Jag tror fortfarande att något hände på tåget, han blev övertalad av sin "syster" att åka hem till henne istället. Hon, eller någon annan, kunde komma och hämta honom. Men av någon anledning vill han inte att föräldrarna ska veta. (Vi vet inget om denna familj, många här har romantiserat P till att vara svärmorsdrömmen deluxe. Nämner inga namn med finns en som börjar på E.... P kanske inte alls är/var sådan men självklar ät framställer föräldrarna honom så och i deras närvaro kanske han mycket väl var go o rar (man behöver inte vara schizofren för att man beter sig på olika sätt i olika konstellationer av folk Nina (tror jag det var

). Tillsammans med denna vän, som förslagsvis hämtar honom vid Dollarstore kastar de väskan för att göra allt mystiskt. Först tyckte P kanske att det var rätt åt föräldrarna(?) att de inget visste och att de drog igång sökningar. Nu har allt gått över styr genom att föräldrarna lämnat ut P så mycket på sociala medier att han absolut inte vill ha kontakt med dom och fortsätter att ligga lågt.
Skulle mina föräldrar bete sig så så skulle jag flytta till Kanada!