Citat:
Ursprungligen postat av
dasneuemember
lika förstånd som Gud tror jag vi alla kan utgå ifrån att vi inte har. det står också i Koranen att ingen känner dess innersta mening utom Gud.
nej det menade jag inte(?).
Ja, det är vanligt att lägga till "säkerheter" i heliga texter.
Typ "Guds vägar äro outgrundliga",eller "ingen känner dess innersta mening utom Gud".
Allt för att man inte ska argumentera emot texten.