2017-08-07, 21:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag är envis med min undran. Finns det NÅGON som råkar ha fotografier på festdeltagare och framförallt på KM från festen som PW höll i i Töreboda samma kväll som Helena försvann.

Detta är mycket viktigt, då man kan se hur KM var klädd denna afton. Hade han vitt på sig, shorts av längre modell, vit skjorta eller vad?

Det skulle uppskattas mycket om ni tog er tid och gick igenom era gamla fotoalbum, kanske har ni även fotograferat inne på Stadt denna kväll?

1992 var det väldigt populärt med kameror vet jag av egen erfarenhet.

Tack

Vill bara tillägga att det givetvis finns en möjlighet att någon vägrade/struntade i att lämna in sin kamera till polisen, någon som inte ville ställa upp och hjälpa polisen att hitta mördaren, så det är klart att det KAN finnas något kort någonstans, man får hoppas på det.
Citera
2017-08-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Nej och åter nej. Det är inte ens bekräftat att K.M var på stadt. ALLA "bekräftelser" kommer från Freija.
Jag ser att du även frågar om pilotglasögonen. Det var pilotSOLglasögon. Jag ska inte heller behöva uppge "källa".
Varför läser du här Twiggy - köp en bok eller nåt istället. Inte ens ett motargument kan du komma med. Du ljuger om att man skickat pm mm. Vem är du?
Senast redigerad av Hardbeck 2017-08-07 kl. 21:46.
Citera
2017-08-07, 21:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Fast jag har lite svårt att tro att verkligen ALLA kameror togs i beslag. Polisen kan inte gärna ha vetat exakt vilka personer som hade kamera med sig. Det räcker med att några sa att "nej, jag hade ingen kamera med mig", så förblev ju några kameror på vift. Och de som kom sent på förhör hade ju all tid i världen att först framkalla och ta kopior - sedan kunde man ju glatt "lämna in allt". Så hade jag gjort, och jag tror att det fanns de som gjorde så också. Det finns bilder, det gäller bara att hitta rätt personer. Plus att det säkert fanns de med kamera som aldrig infann sig på förhör överhuvudtaget.

Så kan det säkert vara men jag tror ändå att majoriteten som visste att dom hade fotat den kvällen gav polisen det dom hade.
Citera
2017-08-07, 21:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så kan det säkert vara men jag tror ändå att majoriteten som visste att dom hade fotat den kvällen gav polisen det dom hade.

Och då står - som jag skrev - hoppet till minoriteten.
Citera
2017-08-07, 22:11
Medlem
Har fått info från två oberoende källor, A och B.

1. En nära anhörig till källa A har alltid misstänkt en bekant för inblandning i försvinnandet och som skulle ha uppträtt skumt efter att Helena försvann. Det ska ha handlat om att mgm var rädd att någon hemlighet om honom skulle komma ut och att något därför gick galet på natten. OBS! detta är bara en spekulation som den anhörige har. Denna personen ska ha varit smal, haft blont hår och alltid haft på sig pilotglasögon. Namnet ska börja på K. Mer info vill källa A ej ge.

2. Källa B fick se foto på KM, men kände inte igen honom. När därefter namnet KM nämndes så sa han direkt att KM är väl från Hassle och att förr var KM smal och hade pilotglasögon.

Vet inte om det ger nått, men lite intressant ändå: smal, pilotglasögon, namn som börjar på K och den nu mycket diskuterade KM.
Citera
2017-08-07, 22:24
Medlem
Citat:
Jag är envis med min undran. Finns det NÅGON som råkar ha fotografier på festdeltagare och framförallt på KM från festen som PW höll i i Töreboda samma kväll som Helena försvann.

Detta är mycket viktigt, då man kan se hur KM var klädd denna afton. Hade han vitt på sig, shorts av längre modell, vit skjorta eller vad?

Det skulle uppskattas mycket om ni tog er tid och gick igenom era gamla fotoalbum, kanske har ni även fotograferat inne på Stadt denna kväll?

Tack

Det stämmer Polisen frågade alla som hade tagit kort och bad att få deras filmer ifrån kameran, jag vet att de inte har fått tillbaka fotona ännu..
Sen så kanske det finns någon som av någon anledning inte vill hjälpa polisen med att lämna in sin filmrullen, jag tror dock att de flesta ville hjälpa till.

Behöver ju inte ha varit shorts av längre modell det var ju många som hade vita uppvikta byxor på den tiden och vit skjorta det är väl inte heller av så stor vikt om han hade en vit kavaj över så kan det ju vara någon annan färg på tröjan eller skjortan.
Citera
2017-08-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det stämmer Polisen frågade alla som hade tagit kort och bad att få deras filmer ifrån kameran, jag vet att de inte har fått tillbaka fotona ännu..
Sen så kanske det finns någon som av någon anledning inte vill hjälpa polisen med att lämna in sin filmrullen, jag tror dock att de flesta ville hjälpa till.

Behöver ju inte ha varit shorts av längre modell det var ju många som hade vita uppvikta byxor på den tiden och vit skjorta det är väl inte heller av så stor vikt om han hade en vit kavaj över så kan det ju vara någon annan färg på tröjan eller skjortan.
Man kan undra om fotona är genomgångna eller de också är "borttappade" precis som en av HA ringar. Fotona borde väl få återgå till sina ägare efter 25 år...
Citera
2017-08-07, 22:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamense
Har fått info från två oberoende källor, A och B.

1. En nära anhörig till källa A har alltid misstänkt en bekant för inblandning i försvinnandet och som skulle ha uppträtt skumt efter att Helena försvann. Det ska ha handlat om att mgm var rädd att någon hemlighet om honom skulle komma ut och att något därför gick galet på natten. OBS! detta är bara en spekulation som den anhörige har. Denna personen ska ha varit smal, haft blont hår och alltid haft på sig pilotglasögon. Namnet ska börja på K. Mer info vill källa A ej ge.

2. Källa B fick se foto på KM, men kände inte igen honom. När därefter namnet KM nämndes så sa han direkt att KM är väl från Hassle och att förr var KM smal och hade pilotglasögon.

Vet inte om det ger nått, men lite intressant ändå: smal, pilotglasögon, namn som börjar på K och den nu mycket diskuterade KM.

Jag har fått två skolfoton skickade till mig på Kl*s: Ett från högstadiet och ett från gymnasiet. På båda korten är Kl*s ljushårig och smal - och har glasögon av pilotmodell.
Citera
2017-08-07, 22:45
Medlem
VelePetters avatar
Citat:

Tack

Tycker att PW som höll i festen borde "minnas" om KM var där och i så fall vad han hade på sig och än en gång om dessa "glasögon" 🤓
Citera
2017-08-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har fått två skolfoton skickade till mig på Kl*s: Ett från högstadiet och ett från gymnasiet. På båda korten är Kl*s ljushårig och smal - och har glasögon av pilotmodell.
Kan du länka korten?
Citera
2017-08-07, 23:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Kan du länka korten?

Inte gärna (vet inte ens hur man gör). Men han sitter ner på båda korten, han är ljushårig (typiskt blond svensk med rakt hår som hänger ner), är smal och har inte samma glasögon på korten, men gemensamt för båda glasögonen är att de är av pilotmodell.
Citera
2017-08-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeofml
Då hittar jag inte någon man, född 56 boende i närheten av Mariestad (postnummer 54***).

Jag leker gärna lite katt och råtta lek med dig, det kan vara underhållande men då får du ge mig en ny ledtråd.

OK Phena, nu släpper jag dig då du varken återkommer eller har någon kvalitet i dina inlägg. Du pratar bara stunt enligt mig. Förstår,inte varför du är i denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in