2017-05-01, 12:00
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Jag håller med helt. Hade föräldrarna varit hemma hade detta fall varit löst, dom hade gjort polisanmälan direkt. GM /GMännen som gjorde Helena detta va med under hela dagen och i sökandet. Gärningsman/ männen finns i den kretsen. Ingen tvekan.

Om så stämmer borde flera gå runt o kanske hålla inne med vad de vet?
För Helenas föräldrars skull borde väll någon känna att de vill lätta sitt samvete ?!

I merparten fall är ju ofta offret bekant med GM..

Min lite upprepande fråga; de som åkte tillsammans från festen före stadt!?
Vilka/vem var med o letade???

Det har ju kommit PM mellan Nick i tråden här som jag tycker borde skrivas öppet istället
när faktiskt de kan få någon att komma ihåg något..

Med tisslande o tasslande kommer man aldrig längre tyvärr..

Kan ej outa några namn utan någon besvisning alls☹️
Kände många som satt i förhör. Svårt att misstänka dem som skyldiga.
Och kan det vara samma med den MGM

/BurryFace

Vet man när Helena kommer sändas på tv i LGW"S andra säsong?
Man hoppas han fått nått nytt att komma med...
Citera
2017-05-01, 17:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressanta frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Min lite upprepande fråga; de som åkte tillsammans från festen före stadt!?
Vilka/vem var med o letade???

Jag håller med dig att bl. a. dessa båda frågor är av stort intresse. Har mig veterligen aldrig framkommit vilka dessa var som åkte tillsammans från Töreboda till Mariestad den här lördagen.
Citera
2017-05-01, 21:01
Medlem
Dom har hittat en kropp utan huvud.som kan ha legat minst 15 år.kan det va Helena..Det är en kvinna
Citera
2017-05-01, 21:09
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Dom har hittat en kropp utan huvud.som kan ha legat minst 15 år.kan det va Helena..Det är en kvinna

Var och Helena har legat 25 år det måste dom kunna avgöra.
Citera
2017-05-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Var och Helena har legat 25 år det måste dom kunna avgöra.
Sök kropp hittat staffanstorp
Citera
2017-05-01, 21:21
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Sök kropp hittat staffanstorp

Tror det är liten chans att någon körde henne dit stor risk skulle han/dom ta.
Citera
2017-05-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag håller med dig att bl. a. dessa båda frågor är av stort intresse. Har mig veterligen aldrig framkommit vilka dessa var som åkte tillsammans från Töreboda till Mariestad den här lördagen.

Hur många gånger skall det behöva upprepas ?
Björn W samt Henrik M numera J letade i dungen INNAN polisen kom dit.
Citera
2017-05-01, 23:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Hur många gånger skall det behöva upprepas ?
Björn W samt Henrik M numera J letade i dungen INNAN polisen kom dit.

Bra att du orkar upprepa dig, Badboy rider - jag orkar inte längre!

Detta med letandet är i sig mycket intressant! För övrigt skulle jag vilja säga att två (möjligen tre) personer var på plats under själva "akten" och att så många som kanske tio personer redan samma natt visste - eller i efterhand anade - vad som hade hänt. Ska vi säga fem män och fem kvinnor? Ett flertal personer blev ofrivilligt indragna frampå småtimmarna - några under vad jag skulle vilja kalla direkta hot.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-05-01 kl. 23:27.
Citera
2017-05-02, 00:52
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Bra att du orkar upprepa dig, Badboy rider - jag orkar inte längre!

Detta med letandet är i sig mycket intressant! För övrigt skulle jag vilja säga att två (möjligen tre) personer var på plats under själva "akten" och att så många som kanske tio personer redan samma natt visste - eller i efterhand anade - vad som hade hänt. Ska vi säga fem män och fem kvinnor? Ett flertal personer blev ofrivilligt indragna frampå småtimmarna - några under vad jag skulle vilja kalla direkta hot.

Vad menar du med att dessa personer blev ofrivilligt indragna under vad du vill kalla det hot??
Menar du att de kom till platsen för att leta? Eller att de anade vad som hänt, och på vilket vis
kunde de ana detta?
Varför blev de hotade? Att hålla tyst?

Vore tacksam om Herr Uggla ville förklara lite bättre🙂
Citera
2017-05-02, 01:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Vad menar du med att dessa personer blev ofrivilligt indragna under vad du vill kalla det hot??
Menar du att de kom till platsen för att leta? Eller att de anade vad som hänt, och på vilket vis
kunde de ana detta?
Varför blev de hotade? Att hålla tyst?

Vore tacksam om Herr Uggla ville förklara lite bättre🙂

Dåligt formulerat av mig. Ingen blev indragen under hot (den/de som är ansvariga drog in sig själva). Däremot fanns det några som ofrivilligt råkade få veta vad som hade hänt - och den situationen var mindre avundsvärd.
Citera
2017-05-02, 01:45
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Dåligt formulerat av mig. Ingen blev indragen under hot (den/de som är ansvariga drog in sig själva). Däremot fanns det några som ofrivilligt råkade få veta vad som hade hänt - och den situationen var mindre avundsvärd.

Ok, tack!!
De som ofrivilligt råkade få veta, var det några som på nått viss råkade passera förbi
eller så? Eller som var med nån/några som ringdes upp?

Finns det mer än en person som går o bär på hemligheter från den kvällen?
Citera
2017-05-02, 09:37
Medlem
Citat:

Det har skrivits tidigare om hederkodex inom den kriminella världen, men jag hävdar motsatsen. Den finns ingen kodex bland kriminella. Ofta skryter de om sina bravader för andra, inte minst då de sitter i fängelse.
Just det faktum att den eller de GM som gjort brottet fortfarande inte läckt tyder på att de är få gärningsmän inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in