2017-08-07, 19:41
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
En fråga till dig.
Känner du K.M eller hans närstående?

Läst igenom dina inlägg precis

Nej jag känner inte KM eller närstående.
Citera
2017-08-07, 19:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Har brovittnet verkligen sagt att "pilot" hade "något vitt" på sej. Då har jag missat det. Däremot har vittnet betr. mannen på sjukhusparkeringen uppgett vit klädsel.

Uppgiften om att mannen var klädd helt i vitt antar jag kommer från 'Bickan' som i inlägg #10273 skriver bl.a. följande om brovittnets observationer: "dels beskriver hon H:s byxor som är lite speciella på ett tydligt sätt- flerfärgade lite randiga-, dels beskriver hon mannen som " helt "klädd i vitt. Beskrivningen av mannen och hans klädsel stämmer rimligt väl överens med hur flera personer var för sig, beskriver att en man var klädd som strax efter Helena går över torget i "rätt" riktning. Påståenden att vittnet inte kan beskriva HA:s klädsel och till stor del mannens klädsel är fel. Vi har nämligen haft möjlighet att ta del av en utskrift / kopia på vittnesmålet. Vår uppfattning är att kvinnan på ett förvånansvärt bra sätt beskriver hur framför allt HA är klädd".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-07 kl. 19:46.
Citera
2017-08-07, 19:46
Medlem
Jag hoppas alla fortsätter att rota i detta tills det kommer fram något som definitivt friar eller fäller. Att man lyssnar på olika tips och vänder och vrider på dem för att försäkra sig om att inte missa något är i denna tråd inte omtyckt. Bara för att man gör det betyder det inte att man släppt fokus på vissa personer som känns mest intressanta. Tycker att ni som kör den dryga besserwissriga stilen ska tänka på det och låta alla komma till tals innan ni slår ner som hökar på ett byte..*
En del tips kan vara av värde andra är rena villospår. Det tror jag nog att alla förstår. Ibland får man mer information av det som inte sägs än av det som sägs och alla har vi våra sätt att "arbeta" på. Så kontentan av mitt inlägg, låt alla få komma till tals, tycker du något verkar idiotiskt så behöver du inte kommentera det med en dryg kommentar...
(För att undvika otrevlig stämning och hålla nere på spammandet)
Senast redigerad av divadnil 2017-08-07 kl. 19:57.
Citera
2017-08-07, 20:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej och åter nej. Det är inte ens bekräftat att K.M var på stadt. ALLA "bekräftelser" kommer från Freija.
Jag ser att du även frågar om pilotglasögonen. Det var pilotSOLglasögon. Jag ska inte heller behöva uppge "källa".

Man kan undra vad din agenda är här inne? Först gör du allt som står i din makt för att rikta alla misstankar mot skallgångsledaren MR genom att hävda att det är han som är "pilot". Och efter misslyckandet med MR har du i stort sett enbart inriktat dig på att få bort allt fokus från KM, han är inte "pilot", han är fel man, inget är bekräftat, osv. Varför är du så envis när det gäller just KM? jag vet att du har vissa kopplingar till familjen M.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-07 kl. 20:20.
Citera
2017-08-07, 20:24
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Inte heller du verkar förstår problemet med att vi är anonyma här på Flashback. Hur ska någon kunna hävda en bekräftelse eller en säker källa när avsändaren är just anonym och inte kan/vill/får avslöja sin källa?

Att vi är anonyma här på Flashback är ju det som är problemet med säkra källor, man kan välja att tro på uppgifter som postas, men dom är inte säkra. Jag har inga problem med att KM är “Pilot”, men varken du eller jag vet det med säkerhet.
Citera
2017-08-07, 20:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag TROR att "pilot" varit inne på förhör igen. Jag TROR att han satt längre denna gång. Och vi/allmänheten kommer inte få reda på ett smack innan vederbörande redan är häktad. Det kommer vara stort hyssjande. Jag TROR att polisen jobbar för full just nu i detta. Tänk på att det är "pilot" som har övertaget och som "bestämmer" Tyvärr. Han har visat det genom att "vägra prata", "vägra advokat".. "Pilot" är en man med stor auktoritet. Han lär "vägra" sej igenom allt. Detta har jag inte fått genom anonyma pm, utan genom att hålla mina ögon och öron öppna i verkliga livet. och JA, jag har slängt ut en hel del krokar.

"TRO" kan du göra i kyrkan. Vet du något mer så ut med det. Det är ingen konst att göra sig märkvärdig - problemet är bara att bevisa det.
Citera
2017-08-07, 20:36
Medlem
Till Pudelfrillan
Jag ndrade i en tidigare post om det finns NÅGON från festen i Töreboda som sparat fotografier tagna under samma förkväll som Helena försvann. Du påstår att det absolut inte finns ett endaste fotografi kvar från festen, där festdeltagare syns (syftar framförallt på KM) då polisen tagit dessa.

Detta kan inte stämma. Varför skulle polisen beslagta allas fotografier från festen? Kan du förtydliga ditt påstående angående detta?
Citera
2017-08-07, 20:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag TROR att "pilot" varit inne på förhör igen. Jag TROR att han satt längre denna gång. Och vi/allmänheten kommer inte få reda på ett smack innan vederbörande redan är häktad. Det kommer vara stort hyssjande. Jag TROR att polisen jobbar för full just nu i detta. Tänk på att det är "pilot" som har övertaget och som "bestämmer" Tyvärr. Han har visat det genom att "vägra prata", "vägra advokat".. "Pilot" är en man med stor auktoritet. Han lär "vägra" sej igenom allt. Detta har jag inte fått genom anonyma pm, utan genom att hålla mina ögon och öron öppna i verkliga livet. och JA, jag har slängt ut en hel del krokar.

Jag noterar att du är starkt engegerad!

Du målar verkligen upp en grandios bild av "pilot", det är nästan så man blir satt på plats bara genom att läsa det du skriver!
Men tänk om "pilot" i själva verket, "i det verkliga livet" som du själv så kraftfullt uttryckte det, bara är en mes, en tönt som har bestämt sig för att hålla käften eftersom han är en feg skit som inte är man nog för att stå för vad han har gjort?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-07 kl. 20:42.
Citera
2017-08-07, 20:42
Medlem
Jag är envis med min undran. Finns det NÅGON som råkar ha fotografier på festdeltagare och framförallt på KM från festen som PW höll i i Töreboda samma kväll som Helena försvann.

Detta är mycket viktigt, då man kan se hur KM var klädd denna afton. Hade han vitt på sig, shorts av längre modell, vit skjorta eller vad?

Det skulle uppskattas mycket om ni tog er tid och gick igenom era gamla fotoalbum, kanske har ni även fotograferat inne på Stadt denna kväll?

1992 var det väldigt populärt med kameror vet jag av egen erfarenhet.

Tack
Citera
2017-08-07, 20:50
Medlem
Till Phena,
Du nämnde att du vet var Helenas kvarlevor ligger gömda och att kroppen ligger på ett svårtillkomligt ställe - djupt nere.

Om detta stämmer måste din påstådda GM (GS) ha använt någon typ av maskin för att lyckas med den bedriften. Har GS tillgång eller äger han maskiner? Heter han Gunnar i förnamn?
Citera
2017-08-07, 21:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Till Pudelfrillan
Jag ndrade i en tidigare post om det finns NÅGON från festen i Töreboda som sparat fotografier tagna under samma förkväll som Helena försvann. Du påstår att det absolut inte finns ett endaste fotografi kvar från festen, där festdeltagare syns (syftar framförallt på KM) då polisen tagit dessa.

Detta kan inte stämma. Varför skulle polisen beslagta allas fotografier från festen? Kan du förtydliga ditt påstående angående detta?

Det stämmer att polisen beslagtog alla kameror, filmer etc. som personer hade med sig, både från inflyttningsfesten i Töreboda och från Stadt. Tyvärr kan jag kan av olika skäl inte säga något mer om den saken. Du får tro vad du vill.
Citera
2017-08-07, 21:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det stämmer att polisen beslagtog alla kameror, filmer etc. som personer hade med sig, både från inflyttningsfesten i Töreboda och från Stadt. Tyvärr kan jag kan av olika skäl inte säga något mer om den saken. Du får tro vad du vill.

Fast jag har lite svårt att tro att verkligen ALLA kameror togs i beslag. Polisen kan inte gärna ha vetat exakt vilka personer som hade kamera med sig. Det räcker med att några sa att "nej, jag hade ingen kamera med mig", så förblev ju några kameror på vift. Och de som kom sent på förhör hade ju all tid i världen att först framkalla och ta kopior - sedan kunde man ju glatt "lämna in allt". Så hade jag gjort, och jag tror att det fanns de som gjorde så också. Det finns bilder, det gäller bara att hitta rätt personer. Plus att det säkert fanns de med kamera som aldrig infann sig på förhör överhuvudtaget.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-07 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in