2017-12-08, 08:45
Medlem
Norrens avatar
Från Bickans inlägg:

1 Vad gjorde HA under sina sista 48 timmar i livet? Vi menar då i detalj så långt det någonsin går!
Det har gått att göra detta med vad vi anser ett säkert resultat. Allt i från dom där självklara
frågorna som När, Var, Hur med vem o.s.v. Till frågor som handlar om ridning, båtturer m.m på
dagen den 13/6 92. Det har också gått att få svar på vilka som var med på den för/ inflyttningsfest
som HA var på, samt hur hon tog sig till den och från den och med vem / vilka till Statt. Vi är helt
övertygade om att HA träffade sin baneman flera gånger under dessa 48 timmar i olika sammanhang.
Vi är också övertygade om att HA:s omgivning uppfattat relationen som mera perifer mellan HA och
personen i fråga än den verkligen var.

Intressant om detta stämmer.
Citera
2017-12-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Från Bickans inlägg:

1 Vad gjorde HA under sina sista 48 timmar i livet? ....Vi är helt
övertygade om att HA träffade sin baneman flera gånger under dessa 48 timmar i olika sammanhang.
Vi är också övertygade om att HA:s omgivning uppfattat relationen som mera perifer mellan HA och
personen i fråga än den verkligen var.[/i][/b]

Intressant om detta stämmer.

Upprepar tidigare tankar om motivet: Det som på förhand såg ut att vara ett våldtäktsförsök, kanske i själva verket hade en djupare bakgrund såsom åtrå, otrohet eller svek?!

Någon som vet vad telefonsamtalet som Helena fick i hemmet, handlade om?
Citera
2017-12-08, 11:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Urban var lärare på högelid i början på 90-talet

Har han alibi för mordkvällen då?
Citera
2017-12-08, 11:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Man kan ju undra om denna UA var på statt i Mariestad den kväll som Helena försvann?

Ja, han och KM kan ju ha varit ute samtidigt och träffat på henne.. KM kan ju vara oskyldig om han gick hem och hon följde med UA nånstans.
Citera
2017-12-08, 11:31
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
... önskar att denne skribent kunde återkomma till tråden.
Läste dennes första inlägg och sen fortsatte jag bara att läsa allas inlägg efter det inlägget i ca 2 timmar det är väldigt nyttigt att gå tillbaka i tråden och läsa gamla inlägg innan avslöjandet om KM och ha det i åtanke när man läser ifrån ca detta inlägg ovan och några månader framåt.

Som vanligt fastnade jag i att läsa jag är fortfarande inte helt 100 efter sjukhusvistelsen men ska bli mer aktiv igen.

Instämmer ang Bickan!

Av alla äldre skribenter är/var hon helt klart riktigt vass.

Och ville verkligen "hitta" gm ,ingen Egen Agenda som gick ut på att skydda någon annan utpekad!

Så Bickan,du är mer än välkommen tillbaka!
Senast redigerad av Donnabella6 2017-12-08 kl. 11:48.
Citera
2017-12-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, han och KM kan ju ha varit ute samtidigt och träffat på henne.. KM kan ju vara oskyldig om han gick hem och hon följde med UA nånstans.

UA kan ju också varit på festen. Kanske var han som var "på". Kanske UA var med och seglade. Vore intressant att få veta UA's umgängeskrets. Socialdemokrat...
Citera
2017-12-08, 11:48
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
UA kan ju också varit på festen. Kanske var han som var "på". Kanske UA var med och seglade. Vore intressant att få veta UA's umgängeskrets. Socialdemokrat...

Opps, nu får det nog bli nån särskrivning här, annars blir det lite snurrigt med 2 st UA
Citera
2017-12-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Opps, nu får det nog bli nån särskrivning här, annars blir det lite snurrigt med 2 st UA
Hur menar du nu?

Jag menar att UA kan ha ingått i seglargänget. Alternativt/Och varit på efterfesten. Och han kan ha varit på Stadt.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-12-08 kl. 12:05.
Citera
2017-12-08, 12:18
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur menar du nu?

Jag menar att UA kan ha ingått i seglargänget. Alternativt/Och varit på efterfesten. Och han kan ha varit på Stadt.
Hen menar att det blir snurrigt med två UA. UrA (talman) och UlA (syster) är bättre.

Sedan har jag tidigare nämnt att det vore lättare för alla (oavsett om det föreligger mycken eller liten förkunskap) att hänga med ifall det maskades med *, snarare än att det fortsatte droppas tjogvis med initialer, men detta verkar flertalet här inte vara särdeles pigga på att åtgärda.
Citera
2017-12-08, 13:00
Medlem
[quote=Shoplifter|62549610]

Jag har inget minne av att UrA sysslade med segling.
Citera
2017-12-08, 14:07
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Propparn|62549852]
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter

Jag har inget minne av att UrA sysslade med segling.

Enligt de uppgifter jag har fått, så var UrA inte med och seglade med Helena hennes sista dag i livet. Det var H:s tjejkompis, tjejkompisens pojkvän samt en kvinnlig släkting till pojkvännen. Jag kommer inte nämna några namn efter önskan från uppgiftslämnaren.
Citera
2017-12-08, 14:35
Medlem
Med tanke på att kretsen kring Helena kände pilot så fanns även vetskap om dennes umgängeskrets/släkt.
Det som kommit fram i radioserien, innebär att bekanta och nära kan identifiera pilot sedan lång tid.
Eftersom han var så frikostig med info om sej själv så innebär det att en hel del även utanför sammanhanget vet vem han är. När det även tidigt släpptes att han bor kvar i Mariestad dessutom.
Skvaller på bygden brukar gå löpande fort. Det visas i andra trådar här på FB att info om vem...kommer fram på det sättet. Men inte här, paradoxalt vill alla att det ska komma fram och empati för de nära uttrycks.
Då vet även medparten som är insatta om pilots släkting/nära vän var på efterfest på Ekudden.

Sedan det här att Pilot sa hej då på trappan utanför statt men ändå tog följe med H senare?
Återkommer till att BW gjorde liknande vid samma tidpunkt. Undrar om han såg pilot säga hejdå och sedan observera honom gå efter?

En sak som är förvånande, att pilot var så insatt och mån om sin integritet att han vägrade advokat vid tiden, samtidigt är så öppen idag!? Det framkom tidigt att han bodde kvar osv...Gå med på intervju, är det samma person som tidigare vägrade advokat för att inte anvslöja sej!
Allt verkar så motsägelsefullt.
Efter 25 år finns inget som kan skada en utredning som inte kommit någonstans.
Alla som vet och stod H nära, vill att det ska klaras upp...........
LGWP uttryckte tidigt att de hade fel person.
Vilka två ligger under hans lupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in