Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-04, 20:05
Medlem
Ett utdrag av texten i Dagens Industri !

"Men några enstaka ifrågasätter också i kommentarsfältet varför Borg möts av sympatier och skriver att tongångarna vore annorlunda om en kvinna gjort samma sak."

En KVINNA !?!?!

Tänk om en SD:are hade gjort samma sak........Hade för i helvete ältats i 15 år efteråt !
Citera
2017-08-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Varför lät det inte så här från etablissemangsfigurerna när Erik Almqvist körde sin show?

Måste känns tryggt för den f.d. finansministern när ett så "tungt namn" som Alexander Bard hyllar honom offentligt.

Nu har han inget att frukta för..
Citera
2017-08-04, 20:07
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Tar Pride-veckan avstånd från detta eller hyllas det?
Jävla fråga. Alexander Bard gör vågen på Twitter.
Citera
2017-08-04, 20:08
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Förhoppningsvis var det kloka vuxna människor på denna tillställning som inte gör någon stor sak av det hela. Anders Borg har redan fått sitt straff i och med skammen och att hans anseende fått sig en rejäl törn. Därmed är detta ärende utagerat.
Minst en av deltagarna hade ju den dåligs smaken att läcka denna incident, från en privat fest, till kvällstidningarna.
Med sådana vänner behöver man inga fiender. Den personen blir nog inte bjuden nästa år, men det blir nog inte Borg heller
Citera
2017-08-04, 20:08
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammansvetsat
Fyfan vad äcklig den där Frida Söderlund är. Hon gastar på om att Anders kallade kvinnor för horor som att det vore det värsta med hela händelsen, börjar jiddra om hur kvinnor har behandlats genom historien osv.
Det värsta/grövsta han gjorde var att ta andra män på kuken. Varför göra verbala kränkningar större än de fysiska övergreppen som har begåtts? Det är just det här som gör att jag aldrig någonsin kommer att kalla mig själv för feminist eller för den delen befatta mig med sådana som gör det. Feminister är ingalunda för jämnställdhet, vilket de menar på. När de visar upp sitt fula tryne och börjar spy sin galla så ökar min övertygelse om det varje gång!

Jag håller inte med dig. Att Borg kallade kvinnor för "horor" är inte det minsta lustigt, bara motbjudande. Men att föreställa sig synen när Mr Ponytail tar andra män(!) i skrevet inför ett antal festdeltagare som troligen inte tror sina egna ögon får åtminstone mig att vråla av skratt...
Citera
2017-08-04, 20:09
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Under "järnrörsskandalen" (som journalisterna som inte läst kemi kallade den) nämnde Expressen i sin video att "Tänk om det vore Moderaterna, då hade det varit Anders Borg (om Erik Almqvist).

Who cares, typiskt vänstermedia att hetsa någon som sagt hora, när feministerna konstant uttalar att män är sexuellt sjuka svin som utnyttjar kvinnor för att känn makt, samtidigt som den osynliga småstadstjejen som blivit vänsterjournalist känner makt och hämnd genom att jaga män som sagt hora. Invandrarna gapar konstant om aboo lilla svennehorra azzå, måste knålla svenska flickorrr lixom...

Det pinsammaste och mest "brottsliga" var att ta andra män på kuken samt att visa sin egen kuk, men hade jag blivit drabbad hade jag garvat åt det. Dock är Anders Borg kanske bög då han haft ring i örat länge och hade länge en hästsvans, samt har han ett perverst pedofilskratt.

#Stå upp för Anders Borg
Stå upp för Anders Borg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Måste känns tryggt för den f.d. finansministern när ett så "tungt namn" som Alexander Bard hyllar honom offentligt.

Nu har han inget att frukta för..

Jjosan Gardell har också skämtat bort det hela. Som en bagatell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Varför lät det inte så här från etablissemangsfigurerna när Erik Almqvist körde sin show?

Almqvist höll i ett järnrör, Borg höll i sin kuk.

Inte riktigt samma sak.
Citera
2017-08-04, 20:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Kan inleda förundersökning
Kammaråklagare Zilla Hirsch säger till TT att Anders Borgs agerande är ett sexuellt ofredande. Sexuellt ofredande går under allmänt åtal, vilket innebär att vem som helst kan göra en anmälan.
– Inom polisen är man skyldig att ta upp en anmälan oavsett vem som gör den, det måste inte brottsoffret göra, säger hon.
http://www.expressen.se/nyheter/borg...gen-utredning/

Hur lång tid tar det innan någon anmäler det här? Det är bara en tidsfråga skulle jag vilja påstå.
Citera
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag håller inte med dig. Att Borg kallade kvinnor för "horor" är inte det minsta lustigt, bara motbjudande. Men att föreställa sig synen när Mr Ponytail tar andra män(!) i skrevet inför ett antal festdeltagare som troligen inte tror sina egna ögon får åtminstone mig att vråla av skratt...

Det beror nog på vem han kallade för hora. Det finns kvinnor som förtjänar att kallas för både det ena och det andra. Tror dock att han i ruset bara såg sin egna frus ansikte överallt omkring sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Instämmer. Olustigt språk 2017, resten är stor humor.
Citera
2017-08-04, 20:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/borg...gen-utredning/

Hur lång tid tar det innan någon anmäler det här? Det är bara en tidsfråga skulle jag vilja påstå.

Beror på hur många vänsterfeminister som fanns i festen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in