2017-08-04, 21:00
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
"Absolut! Så snart jag får in något jag kan publicera utan åtal så fixar jag det! Ännu är det bara sånt man inte kan publicera."
Ok, det finns säkert nån logik i dina inlägg som jag inte fattar.

Logiken är att jag är den som bestämmer, inte du.

Om du själv har något så fram med det. Jag har inget jag kan publicera. Främst för att jag inte kan verifiera det.
Citera
2017-08-04, 21:00
Medlem
Giant Squids avatar
Denna skandal kom ju väldigt lägligt och snodde rampljuset från IT skandalen. Hmmm
Citera
2017-08-04, 21:02
Medlem
Sleeptalkers avatar
Borg är tydligen ingen klippa på att dricka direkt ...

Så tja; här kan vi ju snacka om bakfylleångest dagen efter - och det monumentale!

En av Moderaternas eviga käpphästar är ju att de vill släppa spriten fri i Sverige ... kanske inte så direkt lyckat med tanke på att inte ens en sådan tidigare M-höjdare som Anders Borg kan sköta sig och drar på en rejält duktig helt tvättäkta svensk drängfylla (som en annan helt vanlig Svensson alltså!) så Moderat han är - och det i det finaste av skärgårdssalonger.

Eller i hans fall skulle man kanske kalla det helikopterfylla ...

Jag förstår till fullo (hm ...) att även tja, skitnödiga stela pretton till Moderater vill vara som vanligt folk from time to time. Men de får nog välja sina sjöslag lite bättre. För lite väl onödigt att dra fram drulen inför småbarn och kalla kvinnor för både det ena och det andra mindre vackra.

Men det visar att även Moderater kan när dom vill!

Förresten, den här bragden kommer säkert att framstå så fint så i Anders Borgs Curriculum vitae (CV) nästa gång han vill ha en högre post i någon styrelse!
Citera
2017-08-04, 21:02
Medlem
Han antyder att han har gått in i någon slags manisk/alko-fas:

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Borg
Jag dricker inte mer än de flesta men har varit under hård press de senaste månaderna och det måste ha tagit ut sin rätt. Jag har fått höra i efterhand att jag betedde mig mycket olämpligt.

Förmodar att det (för ett par månader sedan eller så) tagit slut eller krisat allvarligt mellan honom och Dominika?
Citera
2017-08-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Om en kvinnlig politiker gjort detta så hade hon aldrig förlåtits. Fått hot och blivit kallad fyllekärring förmodligen. Ingen har ju "förlåtit" Gudrun än för hennes missbruk.

Hur så? Hon kunde ju fortsätta arbetet i det offentliga som om inget konstigt hade hänt. För hon var ju "sjuk". Dessutom tog hon sig in på rehab så därmed var allt förlåtet..
Citera
2017-08-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Denna skandal kom ju väldigt lägligt och snodde rampljuset från IT skandalen. Hmmm

Jag är inne och rotar i samma tankar, men jag tror inte att regeringen planerade att Borg skulle ta fram kuken - så att de skulle få andrum att skaffa sig ursäker till att de sålt hela Sverige till Serbien/Ryssland....men det blir ju ett media "språng" och det är därför media "reser" sig
Senast redigerad av Bluis 2017-08-04 kl. 21:08.
Citera
Medlem
Visst undrar man om Anders Borgs tre tonårsbarn läser allt vad som skrivs om honom här på FB. Dom och hans tidigare fru borde verkligen ges ett tillfälle till genmäle för att ta honom till försvar här och nu.
Citera
Medlem
Citat:
Om en kvinnlig politiker gjort detta så hade hon aldrig förlåtits. Fått hot och blivit kallad fyllekärring förmodligen. Ingen har ju "förlåtit" Gudrun än för hennes missbruk.

Schyman satte sig och kissade på en biograf i Stockholm. Inte direkt en vanlig "fyllegrej" som att hala ut kuken. Eller vad fan han nu gjorde...?
Citera
Medlem
Sammansvetsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok, några partikamrater och SD troll förmodligen som stöttar AB. Men vem bryr sig eftersom han aldrig framstått som annat än en hal, sliskig, skojare. Mig förvånar det absolut inte. Namnkunniga moderater kanske ska tänka på kommande val istället för att hylla ett fyllo som har ett vokabulär som en femåring, och förmodligen gjort sig skyldig till brott. Det kanske blir annan ton från den blåbruna klicken om han anmäls och utreds för brott. Hade det varit några invandrare på en festival, så hade det varit lynchstämning nu. Men visst vi kan lägga moderat namnen på minnet och köra ner det i halsen på dom vid tillfälle då dom yttrar sig om poliser och brottslighet.

Skulle AB inte bli fälld för någonting så går det ju jämnt ut. Jämför med festivalövergreppen i fjol då polisen medvetet inte tog emot anmälningar eftersom man var rädd för att det skulle gynna SD. Med det sagt så tycker jag att ditt påstående haltar.
Citera
2017-08-04, 21:05
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Exakt, det som nu är sjukt intressant är vilka näringslivshöjdare som blivit klämda på kuken och vilka av deras fruar som blivit kallade horor. Detta är nästan lika kul.

Extra kul eftersom de tydligen inte slog kuk-Anders på käften, så vad gjorde de själva förra fredagen när han kallade deras kvinnor horor och slampor?
Citera
2017-08-04, 21:05
Medlem
Citat:
Stor moderat uppslutning bakom Anders Borg
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...ta-hand-om-dig

jo men så är ju moderaterna snart utraderade

och är det sånt här man står för så är det lika bra
Citera
2017-08-04, 21:06
Medlem
raxmouses avatar
Lovar att Anders Borg är ett fan av den här https://www.youtube.com/watch?v=silhiFzzL5I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in