2017-08-04, 18:27
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badger67
Ajaj en självutnämnd översittare och en kvasilitterär sådan... påminner mig om några mufare jag kände som Ansåg sig bättre än andra...men de var bara små valpar...såna man dränker i vanliga fall

Du är ju defenitivt inte bättre själv när du förespråkar att dränka valpar, psykfall! Håll dig långt borta från att försöka försvara Anders med den inställningen.
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Att Anders hyllas i kommentarerna på fejjan är löjligt ja. Hans ursäkt kom ju under galgen och endast för att det hade kommit ut i media. Hade han ärligt velat be om ursäkt hade han gjort det dagen efter festen eller senast två dagar efter.

Dessutom borde ursäkten ha varit mera ärlig och inte som nu låtit som om han inte vetat vad han gjorde och det mer eller mindre var en annan person som betedde sig som ett svin på festen.
Citera
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Insinuanta frågor, som bara på ytan är frågor, men som i själva verket är angrepp där okunnighet antyds inför andra läsare, är de fåvitskas billiga retorisk grepp för att sänka en persons trovärdighet helt utan egentliga sakargument. Avsaknaden av verkliga argument kommer av att den fåvitske är för feg och okunnig om verkliga förhållanden för att kunna komma med ett verkligt påstående, och då är insinuationen som döljs genom en "fråga" ett tyvärr alltför ofta väl fungerande vapen, då många avnämare luras att tro att insinuationen inte helt saknar substans. (Se referensen till Heinrich Böll (inte Grass) ovan.)

Den ordvändning du försöker använda för att höja din insinuation stilistiskt, ska för övrigt egentligen ha formen "tanken har föresvävat".

OK Stämmer att det blev fel med ordvalet - men det ändrar ju inte på faktumet att du har fel. Anders Borg hade intagit mer än alkohol på festen. Droger, medicin - men black-outen kommer från nåt helt annat än alkoholförtäring.

För övrigt hade du fel om ryssen Putilov - men ditt ego klarar ju aldrig av att erkänna att du haft fel. Kom ned på jorden, vännen :-)
Citera
2017-08-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Även Hagamannen var full när han härjade. Alla kan vi göra fel. :P

Ironi åsida. Nu var jag (och 99,9999% av Flashback) ej på plats, men stämmer det att han kallade kvinnor för horor, visade pitten inför barnfamiljer och tog andra gäster i skrevet så är det väl klart som korvspad att ett brott kan misstänkas.

Jag hade nog personligen inte blivit chockerad om jag hade anmälts för något liknande beteende.

Och orsaken till detta beteende var att:

- han inte fick sova där han önskade
- han hade varit under "stor press"
- han hade druckit alkohol under kvällen..

:-o
Citera
2017-08-04, 18:29
Medlem
*BILDER EFTERLYSES*

Finns det någon som har bilder från festen på Husarö?

Nu för tiden är ju alla beredda med mobilkameran när det händer något.
Någon av gästerna måste ha haft mobilkameran framme under festen
eller ligger man på bilderna och säljer dom till den som bjuder mest.
Citera
2017-08-04, 18:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och orsaken till detta beteende var att:

- han inte fick sova där han önskade
- han hade varit under "stor press"
- han hade druckit alkohol under kvällen..

:-o
Typiska orsaker till o spåra ut om man är ALKOHOLIST som anders är.

Får lite mr kuk vibbar som på resan till tallin..

https://www.youtube.com/watch?v=oJ0P0tWxZi4
Senast redigerad av Bluebeast72 2017-08-04 kl. 18:32.
Citera
2017-08-04, 18:30
Medlem
ModerRotas avatar
Det börjar läcka saftiga detaljer om kvällen nu. Munnarna läcker som såll!
Citera
2017-08-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badger67
Du... jag gillade Anders som fan, han gjorde ett suveränt jobb och jag hatar svetsarn för han har höjt min skatt so f-N men man kan fan inte bli dyngrak och vifta med kuken!!! Jag har vatit dyngrak många gånger och haft ångest dagen efter men jag har fan inte ens kommit i närheten av detta! Jag är lika gammal som Anders och jag vet att "vår generation" har varit den sämsta ur synpunkten bra tid att leva. Vi har dock jobbat som fan men det har satt sina spår... läs mitt tidigare inlägg om restriktion av alkohol. Anders har uppenbarligen kommit längre än mig i sitt missbruk av alkohol. Finns bara ett sätt att stoppa....inför egenbegränsning av inköp.

Hur svårt kan det vara? Skapa en webtjänst med bank-id du kan välja hur länge du vill bli portad från systembolaget. Sätt en vecka, eller ännu bättre 2 veckor, som väntetid för att ändra längd på hur länge du vill bli portad. Samma som svenska spel, eller sätt en budget. Staten måste fan ta ansvar för alkoholförsäljningen, inte bara se det som en najs inkomst.
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det börjar läcka saftiga detaljer om kvällen nu. Munnarna läcker som såll!
Ta och dela med dig i tråden i så fall.
Citera
Medlem
elbels avatar
Varför förvarar moderaterna en våldtäktsman?

Eller varför klassas inte det här som våldtäkt?

obs jag menar inte fullbordad våldtäkt

tafs=våldtäkt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Herregud, är väl inte så farligt?
En liten fyllegrej och media exploderar. Lite väl tycker jag.

Det handlar enbart om att han är en vit heterosexuell man som lever ut lite alfahanebeteende. Sånt är det absolut värsta som skitnödigt PK-folk vet.

Är det nån som på fullaste allvar tror att det hade blivit samma ramaskri om en fd kvinnlig politiker gjort samma sak? Nej då hade det varit synd om henne för att hon är kvinna och man hade konstruerat den ena ursäkten efter den andra.
Citera
2017-08-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Att Anders hyllas i kommentarerna på fejjan är löjligt ja. Hans ursäkt kom ju under galgen och endast för att det hade kommit ut i media. Hade han ärligt velat be om ursäkt hade han gjort det dagen efter festen eller senast två dagar efter.

Dessutom borde ursäkten ha varit mera ärlig och inte som nu låtit som om han inte vetat vad han gjorde och det mer eller mindre var en annan person som betedde sig som ett svin på festen.

Mycket bra poäng. Har hela tiden känt att ursäkten var påtvingad och falsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in