2017-08-04, 18:32
Bannlyst
Lång tråd....ingen har svarat om AB fick knulla. Det är väl mest intressant.
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Ovanstående är ju mest barnsligt dravel utan substans. Ingen av oss var på festen där Borg flippade (alternativt drog några harmlösa skämt till närmaste vänkretsens förnöjelse).

Den simpla sanningen är att det endast är din förhoppning att Aftonbladet blåljuger och grovt förvrängt händelseförloppet som Borg nu ber om ursäkt för. Det kan ju faktiskt också vara värre än ABs version. Borg kanske också sket på sig, smockade till någon och skrek och gormade mycket högre än AB skriver.

Vi kan alltså inte förutsätta AB ljuger enbart av skälet att de ofta gjort det förut.
Nej, det är inte "barnsligt dravel" och det vet du mycket väl, men du försöker gå på person istället för att argumentera sakligt. Att "ingen av oss var [där]" är ju det argument jag har framfört (om än inte fult så primitivt som du) genom hela tråden. Det är för att folk inte kan förstå att den bild de gör sig utifrån vad slaskpressen skriver inte är vad som egentligen hände, som mekanismer som det som beskrivs i H C Andersens saga och Bölls roman kan sättas igång.

Nej, det är inte "den simpla sanningen" att det skulle vara bara min "förhoppning" att Aftonslasken ljuger. Det är min bedömning, och det är förstås simpelt av dig att insinuera att jag skulle vara partisk, enbart för att det är din förhoppning att jag skulle vara det, för då skulle du faktiskt kunna ha något att invända mot det jag skriver, men då förstås återigen bara argument mot person och inte i sak.

"Vi kan alltså inte förutsätta AB ljuger enbart av skälet att de ofta gjort det förut."

Nigga please!
Det här är mansplaining i sin prydno. Visst förstår du att du inte är ensam om den här enkla insikten? Eller?
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badger67
Du... jag gillade Anders som fan, han gjorde ett suveränt jobb och jag hatar svetsarn för han har höjt min skatt so f-N men man kan fan inte bli dyngrak och vifta med kuken!!!

Fast det där är din åsikt, inte någon objektiv sanning. Jag, till exempel, tycker precis tvärtom. Jag tycker att Anders Borg gjorde många fel, främst av dem var att klassa svenska försvaret som ett "särintresse" och bidra till extrem nedrustning. Att han i egenskap av tidigare politiker viftar med kuken tycker jag mest är kul, även om jag själv inte skulle göra det (hoppas jag).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dominika? ;-)

Det är en dålig ursäkt hur det än är. Att man har varit under stor press kan inte leda till att man tar andra män i skrevet eller att man kallar andra människor för horor och slampor under förutsättning att man vanligtvis INTE gör något liknande när andra inte tittar på..

Det kanske är så att "hora" och "slampa" tillhör f.d. finansministerns vardagliga språkbruk, men att han bara har skärpt sig hittills när han har framträtt i media. Den här gången sipprade hans riktiga jag fram..

Nästa förklaring skulle kunna vara att någon hade stoppat något otillåtet i hans drink..

Gissningsvis stämmer det att han jobbat mycket och som så många andra klarat av den pressen genom att dricka för mycket alkohol och/eller ta lugnande tabletter. Inget ovanligt alls. Är man då det minsta sårbar så kan man flippa ur vid sådana här tillfällen, man beter sig på ett för sig själv helt främmande sätt, men ofta är det nog ändå impulser och åsikter man hållit fördolda under den rena ytan som framkommer. Har själv varit där. Missbruk och psykisk ohälsa är den sämsta kombon av dem alla.

Att Borg säger att han ska ta hjälp säger en hel del. Man tar inte hjälp för en enstaka snefylla, man tar hjälp när man vaknar upp morgonen därpå och undrar vad i helvete man hållit på med under för lång tid.

Att pressen fokuserar på ord som hora och slyna etc och feministerna säkert går i taket över detta är förståeligt, men faktumet att Borg velat penismäta rent konkret och gett sig på även män tyder mer på att han precis som alla andra män förmodligen konsumerar porr och min gissning är att han konsumerat extra mycket porr när han levt under press och stress, porr där han kanske dagligen hört män kalla kvinnliga porrskådisar eller amatörporr som innehåller ord som hora, slyna etc. Säger dock inte att han har taskig kvinnosyn generellt för det.
Senast redigerad av Florman 2017-08-04 kl. 18:35.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badger67
Du... jag gillade Anders som fan, han gjorde ett suveränt jobb och jag hatar svetsarn för han har höjt min skatt so f-N men man kan fan inte bli dyngrak och vifta med kuken!!! Jag har vatit dyngrak många gånger och haft ångest dagen efter men jag har fan inte ens kommit i närheten av detta! Jag är lika gammal som Anders och jag vet att "vår generation" har varit den sämsta ur synpunkten bra tid att leva. Vi har dock jobbat som fan men det har satt sina spår... läs mitt tidigare inlägg om restriktion av alkohol. Anders har uppenbarligen kommit längre än mig i sitt missbruk av alkohol. Finns bara ett sätt att stoppa....inför egenbegränsning av inköp.

Ja, detta var inte bra. Speciellt inte för familjen som fick uppleva detta live. Som tur var så spelade tonårsdottern in en hemlig video av det inträffade?

Borg är en av de bästa inom finans. Jag hoppas han kommer tillbaka och rensar igen. Men flaskan får nog stå i ett hörn i baren framledes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Så här lyder Marcus Osacarssons (TV4) kommentar:

Den verkar typisk för de som vill ursäkta, inklusive Borgs politikerkompisar. Ganska sjukt resonemang tycker jag. Speciellt när dylika kommer från politiker och journalister som ägnar hela dagarna åt att kritisera och beslå andra med fel.
Citat:
Det spelar ingen roll om det är Anders Borg, Göran Persson, Kronprinsessan, Kungen, du eller jag. Alla kan göra fel. Jag har själv gjort fel många ggr och kommer göra fel många ggr till i framtiden.

Haha alla kan göra fel ? Så Marcus menar då att även han kallat kvinnor för horor och slampor, visa könet för allmänheten och klämt mellan benen på folk ? Vilket skämt!!
Citera
2017-08-04, 18:33
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ta och dela med dig i tråden i så fall.

Absolut! Så snart jag får in något jag kan publicera utan åtal så fixar jag det! Ännu är det bara sånt man inte kan publicera.
Citera
2017-08-04, 18:33
Medlem
Någon kanske hade lagt något i Anders drinkar?
Citera
2017-08-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Att Anders hyllas i kommentarerna på fejjan är löjligt ja. Hans ursäkt kom ju under galgen och endast för att det hade kommit ut i media. Hade han ärligt velat be om ursäkt hade han gjort det dagen efter festen eller senast två dagar efter.

Dessutom borde ursäkten ha varit mera ärlig och inte som nu låtit som om han inte vetat vad han gjorde och det mer eller mindre var en annan person som betedde sig som ett svin på festen.

Eftersom han själv inte minns något - så räknas det liksom inte? Eller? Och Dominika har inte "hört något" eftersom ALLT detta ägde rum på en "annan plats" än var hon befann sig under festen.. ''

Jag säger inte att han borde begå självmord för detta, men det kan inte förnekas heller vilken tabbe detta var. Helt obegripligt beteende av en person som borde vara någorlunda civiliserad.
Citera
2017-08-04, 18:35
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Så otippat att en blodsugare till feministadvokat intar den ståndpunkten i frågan. Fick hon bestämma skulle hon säkert lagföra alla män på förhand för säkerhets skull, ifall nån skulle få för sig att någon gång visa snoppen eller kalla en kvinna för något olämpligt.

Förhoppningsvis var det kloka vuxna människor på denna tillställning som inte gör någon stor sak av det hela. Anders Borg har redan fått sitt straff i och med skammen och att hans anseende fått sig en rejäl törn. Därmed är detta ärende utagerat.
Synd att det verkar ha varit en societetsfest där det ska mycket till för att man ska anmäla varandra.

Moderater verkar ha nåt i sig som gör att de inte kan stoppa sig själva från att håna människor och bete sig högljutt. Nuvarande moderatledare gjorde sig känd för en större publik genom att stöna könsord i en skolhögtalare och att håna lantisar.

Minns själv en julfest för ett par år sedan där en av de högsta cheferna ,med två månader på jobbet och som gärna luftade sina politiska åsikter på jobbet, hängde sig på alla damer i sällskapet när vi var på dansgolvet. Har anledning att tro att han följde med någon ända fram till hennes dörr d.v.s. ca 5 km om jag räknar rätt.
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
OK Stämmer att det blev fel med ordvalet - men det ändrar ju inte på faktumet att du har fel. Anders Borg hade intagit mer än alkohol på festen. Droger, medicin - men black-outen kommer från nåt helt annat än alkoholförtäring.
Har du en källa på det här? Och då menar jag utöver att han själv påstår sig ha fått en "blackout", vilket faktum jag ju redan har berört i tidigare inlägg.
Citera
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Någon kanske hade lagt något i Anders drinkar?

Det hade varit riktigt sprängstoff om en AB anställd eller relaterad 3:e part ( Judarna ) hade lagt lite roliga saker i hans drink bara för att få en story.

Jag tror inte det dock, men tills det blir bevisat att så inte var fallet så får vi anta att så var det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in