2017-08-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Men om man ser till verkligheten. Visst man kan bli dyngfull och jättetoppad och göra saker som man inte skulle göra i vanliga fall, jag köper det. Men nu snackar vi en offentlig person, före detta finansministern, en person som ska sköta sig propert offentligt trots att man har rumpknullat Reinfeldt och för tillfället blir strapon penetrerad av ett misslyckat äckligt snedsteg från Polen - det finns inga ursäkter.

Hade en vanlig Svensson tagit sig en tokväxel på julfesten, idiotsupit, haft vitt under näsan, skrämt slag på folket som var på festen, brölat hora och slampa, fyllegråtit, kissat ner sig, visat kuken och tafsat på övriga herrars privata delar - denne hade kort och gott blivit avskedad på direkten. Trots liperi och buhuuu på F.B. Alla är vi inte lika inför lag och ordning, och denna parodi är väl ett praktexempel på det.

Jag kan fortfarande inte förstå varför ingen sänkte honom eller konfronterade honom med kamera. Fatta vilken guldkantad film och sänkning det hade kunnat vara.

Anders Borg, vit medelålders man med hög lön, höga positioner och tillkommande social status (som dessutom toppades med en snygg Dominika, ett "socialt uppköp") kommer få mer stöd än spott och spe av sin övremedelklasskrets. Exminister Littorin köpte ju sex, vilket är kriminellt, men pudlade och har klarat sig bra.
Citera
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Haha underbart kul. Fan va gött Borg! Ser det framför mig som en komedifilm. De är härligt att vara full!
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Förvånar mig inte. Ända sedan han skilde sig ifrån Annika Borg och blev ihop med Dominika, har jag varit övertygad om att han är en dubbelnatur som avviker på nåt sätt. Man byter inte stil på partner bara så där. Kan jämföras med att Anna Kinberg Batra plötsligt skulle bli ihop med Alexander Bard (ja, jag vet att han är bög). Tror Borg har alkoholproblem och ev mixtrat med benzo. Låter lite som en drogflipp utöver alkohol där de sämsta åsikterna och böjelserna framkommer och man sen knappt minns vad man gjort. Dominika är nog väldigt liberal på alla punkter och med henne har han kanske kunnat leva ut alla möjliga böjelser (snuskiga ord i sängkammaren etc?) och triggats istället för att bromsas. Men skylla på flit låter såklart bättre.
Du lägger ribban lågt haha! Men han är ju troende så kanske bara varit missionären med lampan släckt tidigare.

Måste också hålla med andra i tråden att det luktar benso eller andra droger. Det skulle förvåna mig om det bara var alkohol som stod för detta.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är en tragedi för Dominika som äntligen hittat sin man. Förhållandet med Anders Borg var en upprättelse för henne personligen, om att allt går an i dagens Sverige och att ingen kvinna har ett förflutet i Sverige, oavsett leverne.

Det som inträffat är så underklassigt och äckligt, att det tar tid att ta in. Det är en skada som Anders Borg orsakat Dominika och sig själv, som inte går att reparera, för hur kan man med PR få bort löjets skimmer från Anders Borg, och den kvinna som lever med en man som skämt ut dem?

Bra skrivet. Hela Borg-grejen var tidernas klassresa för det burleska popludret. Idag skriver hon att hon älskar sin Anders, snart inser hon emellertid att prinsen förvandlats till en slemmig padda i folk ögon.

"Underklassigt" är ordet -- bevisas inte minst av att massa 20-åriga flashbackare anser att Borgs blottarbeteende, kuktafsande och vansinniga fyllslag är ett helt normalt beteende som händer alla då och då.
Citera
2017-08-04, 17:18
Medlem
Asså hahaha Jomshof är så skön!

Citat:
Vågar man bjuda moderater på korvfestival? Det är en vän som undrar med anledning av Anders Borgs debacle i helgen.

https://twitter.com/RichardJomshof/s...37510948442112
Citera
2017-08-04, 17:18
Medlem
Borg håller presskonferens i rysk tv?!
https://youtu.be/B7RAPc2vg-A
Citera
2017-08-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Tror ni att AKB hade för avsikt att ta upp AB i en eventuell framtida regering (som hon ändå inte kommer att få bilda)?

Ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusglimten
Inga nyhetsredaktioner kommer att rapportera/kommentera Borgs snefylla. För de som sitter på dessa redaktioner är det ingen nyhet att Borg är ett perverst fyllo. Inte ens den perversa politiken under Borgeran påtalades av Knutsson, Silberstein och Co när det begav sig.

Om tidningsredaktionerna går ut med Anders Borgs perversiteter - så måste de gå ut med regeringens perversiteter - och därför kommer det att bli locket på.
Citera
Medlem
Otroligt spännande att se vilken uppbackning Borg fick när han bad om ursäkt. Läget hade definitivt varit annorlunda om det hade varit en SD:are som hade skrikit hora och viftat på penisen. Förstår verkligen inte hur man kan försvara Borgs beteende, att vara onykter är ingen ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ljusglimten
Inga nyhetsredaktioner kommer att rapportera/kommentera Borgs snefylla. För de som sitter på dessa redaktioner är det ingen nyhet att Borg är ett perverst fyllo. Inte ens den perversa politiken under Borgeran påtalades av Knutsson, Silberstein och Co när det begav sig.

Vilken värld lever du i? Står ju på varenda löpsedel och diskuteras flitigt i sociala medier.
Citera
Medlem
vitapumpss avatar
Inte klokt! Nu tokhyllas Borg på nätet. Varför ? Bara för att han gör det han självklart skall göra, nämligen be om ursäkt. Ursjukt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Troligen bara snack för att "lugna" media etc.
Bättre han köper byxor utan gylf framöver....

Ja, han är ju trots allt politiker och tränad i undanflyktens och ansvarsförskjutandets oädla konst.
Citera
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Jag förstår inte vad du menar. Reinfeldts gangster-regering, vad är det? Och att man kan förvänta sig detta beteende. Utveckla gärna det.
Skithögarna som släppte in kreti och pleti utan urskiljning. Nuon affären. Sjukvårdenshaveriet i stockholm, sålt ut statliga egendomar till underpriser till släkt och vänner,outsourcing av mydigheter som havererat och som dom beskyller andra för. Den fullständigt idiotiska lagen om upphandling. Om inte dom är skurkar så vet jag fan inte vad en skurk är. ALLT var OK bara någon blev miljonär på det. Företrädelsevis vänner,släktingar,kollegor. Borgs beteende visar bara vilken sorts männsika som har styrt landets finanser i 8 år. Usch....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in