2017-08-04, 18:21
Moderator
Dr Kings avatar
Alla ni som jobbar på Kinnevik se nu till att ha era mobilkameror redo på årets julfest så att ni kan filma när Anders efter 5 snapsar, 3 öl, 2 konjak och 2 drinkar tar fram brandslangen och kör helikoptern
Citera
2017-08-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Nej, men Svenska folket är trött på ljug media som försöker smutskasta våra finaste politiker.

Nu är ju dådet illa, så jag låter det gå för den här gången.

Men nästa gång kommer vi straff-älska medias uppenbara åsiktsoffer.

Du... jag gillade Anders som fan, han gjorde ett suveränt jobb och jag hatar svetsarn för han har höjt min skatt so f-N men man kan fan inte bli dyngrak och vifta med kuken!!! Jag har vatit dyngrak många gånger och haft ångest dagen efter men jag har fan inte ens kommit i närheten av detta! Jag är lika gammal som Anders och jag vet att "vår generation" har varit den sämsta ur synpunkten bra tid att leva. Vi har dock jobbat som fan men det har satt sina spår... läs mitt tidigare inlägg om restriktion av alkohol. Anders har uppenbarligen kommit längre än mig i sitt missbruk av alkohol. Finns bara ett sätt att stoppa....inför egenbegränsning av inköp.
Citera
2017-08-04, 18:24
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Insinuanta frågor, som bara på ytan är frågor, men som i själva verket är angrepp där okunnighet antyds inför andra läsare, är de fåvitskas billiga retorisk grepp för att sänka en persons trovärdighet helt utan egentliga sakargument. Avsaknaden av verkliga argument kommer av att den fåvitske är för feg och okunnig om verkliga förhållanden för att kunna komma med ett verkligt påstående, och då är insinuationen som döljs genom en "fråga" ett tyvärr alltför ofta väl fungerande vapen, då många avnämare luras att tro att insinuationen inte helt saknar substans. (Se referensen till Heinrich Böll (inte Grass) ovan.)

Den ordvändning du försöker använda för att höja din insinuation stilistiskt, ska för övrigt egentligen ha formen "tanken har föresvävat".
Anders Borg har naturligtvis inte snortat kokain, däremot så ljuger han och skjuter ifrån sig ansvar. Han spelar medias spel och gör det han måste. Inte ett skit mer. Anders Borg är en slipad kille som vet att skademinimera.
P.S Jag är visserligen ingen lingvist, eller vad det heter, men ska det verkligen stå "billiga retorisk grepp" eller fattas det inte en bokstav?
Citera
2017-08-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Så ett brott är alltså utagerat om man ber om ursäkt på facebook.
Gäller det även för mord och våldtäkt också?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg finns det gott om argument till att ifrågasätta vad som bör betraktas som en brottslig handling enligt Sveriges Rikes Lag. En snefylla som leder till kukviftade och förargelseväckande beteende känns inte som den största rättsliga utmaningen som det svenska samhället står inför just nu. Det är ju inte så att han är en notorisk återfallsförbrytare direkt.
Citera
2017-08-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Är det inte märkligt att de flesta inom media verkar fokusera på att Borg kallade kvinnor för hora?
Till exempel som den krönikör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...a-far-han-stod

Det måste väl ändå vara värre att han tafsade män på kuken?
Men om han hade gjort en "Grab them by the pussy" istället som nu "Grab them by the balls" hade det nog blivit mer än liv i luckan.
Citera
2017-08-04, 18:25
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Herregud, är väl inte så farligt?
En liten fyllegrej och media exploderar. Lite väl tycker jag.
Citera
2017-08-04, 18:26
Medlem
Tankefrihets avatar
Även Hagamannen var full när han härjade. Alla kan vi göra fel. :P

Ironi åsida. Nu var jag (och 99,9999% av Flashback) ej på plats, men stämmer det att han kallade kvinnor för horor, visade pitten inför barnfamiljer och tog andra gäster i skrevet så är det väl klart som korvspad att ett brott kan misstänkas.

Jag hade nog personligen inte blivit chockerad om jag hade anmälts för något liknande beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vilken sorts press är det Borg varit under, egentligen?

Dominika? ;-)

Det är en dålig ursäkt hur det än är. Att man har varit under stor press kan inte leda till att man tar andra män i skrevet eller att man kallar andra människor för horor och slampor under förutsättning att man vanligtvis INTE gör något liknande när andra inte tittar på..

Det kanske är så att "hora" och "slampa" tillhör f.d. finansministerns vardagliga språkbruk, men att han bara har skärpt sig hittills när han har framträtt i media. Den här gången sipprade hans riktiga jag fram..

Nästa förklaring skulle kunna vara att någon hade stoppat något otillåtet i hans drink..
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Kan konstatera att Marcus Oscarsson på sin FB-sida gör en likartad analys som jag gjorde:

https://m.facebook.com/story.php?sto...91566134283366

Intressant att han likt SVT tar mer fasta på att han kallat kvinnor för horor än att han gått och tafsat på män och visat kuken för dessa (Marcus nämner inte ens detta). Är det gamla vanliga möjligen att kvinnor måste skyddas mer. Enda brottsliga är förövrigt detta tafsande/ofredande om nu någon av de drabbade männen kände sig kränkt.
Citera
2017-08-04, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluepillman
Men om han hade gjort en "Grab them by the pussy" istället som nu "Grab them by the balls" hade det nog blivit mer än liv i luckan.

Prat verkar allvarligare än handling. Dåligt med republikaner som skickade styrkekramar till Trump.
Citera
Medlem
Smegmas avatar
Tänk vilken ångest han måste ha haft i nästan en hel vecka. För han måste ju ha förberett sig, sitt Polska sprutluder och andra nära att bara så ni vet så briserar det en KUK-SKANDAL utöver det vanliga snart i media.

Håll i kuk...hatten!!!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Jag tycker faktisk synd om killen Anders Borg han har helt klart börjat med droger.

När min mamma gick bort och jag var 37år så var jag en sorlig jävel den kvällen jag gick in i en hiss och pissade och trodde att jag var på Toa.

Men när man går om kring med kuken hängande utanför byxorna inne på en fest då är man mer än full.
Det kan jag lova!!

Kan lägga till en grej angående detta med penisar i offentliga miljöer. Pissa i baren.

Detta måste varit 1986 då var modet kostym och långrock (glada 80-Talet) då kunde 4- 6 man gå fram till en allt var hänga ut kuken och pissa klart och gå till nästa krog.
När jag har berättat detta 20år senare 2006 så säger folk hur kunde vakterna släppa in folk i långrockar?

En sak som ingen vet i dag är att på den tiden så var garderoben en egen värld. Dom kunde de fakto dra in 1000 -2000 kr per kväll.
Sen fick ägaren och dörrvakterna egen %

Man kunde både sälja och köpa Garderober via morgontidningar. Men som sagt springa med kuken ute på en privatfest 2017 låter som någon som tagit något.

Detta kommer kosta honom så in i helvete ekonomiskt för så är sjuk kan man inte bli på brännvin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in