Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Därför att de existerar i en annan dimension. Det finns vissa människor som kan höra och ibland se det som vi andra inte kan göra.
Om det finns de som kan höra dem i det du kallar vår dimension så kan de berätta för oss om saker från det du kallar "annan dimension".
Det är ju precis vad du påstår sker i teve-programmet.
VARFÖR kan man inte utföra
EXAKT samma sak som sker i programmen med vetenskapliga metoder?
Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Mina upplevelser har ibland varit så verkliga att jag önskar att dom hade varit en fantasi eller inbillning, det är inte alltid så angenäma upplevelser.
Det finns mängder med exempel på människor som anser sig uppleva saker som bevisligen inte sker. Mängder med exempel där människor är tvärsäkra på än det ena, än det andra. Varför skulle just dina extraordinära upplevelser inte kunna vara något du ljuger om eller något som du verkligen bara tror sker?
Hur är det med din öppenhet inför saker du inte förstår?
Min fråga var om du, som anser dig vara så otroligt öppen till skillnad från skeptiker, kan tänka dig någon annan förklaring än att det är andar du hör och ser?
Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
När det gäller programmet "Det Okända" så har ju alla andra alternativ uteslutits av de verkliga experterna, de som bor där.
Nej, de är
INTE experter när det gäller att genomskåda fusk. De är
INTE experter på vetenskaplig metodik.
De besökta i programmet
vill tro på andar, de tror på andar, och redan där finns en störning som gör dem till enkla måltavlor för bluff.
De har dessutom inte en aning om vad programteamen sagt till mediumen innan besök.
Det finns fler brister, många är redan påtalade i tråden sedan länge. Varför tar du inte på ett seriöst sätt hänsyn till dessa?
Finns det någon som helst möjlighet till att du skulle kunna vara öppen nog och se dessa möjliga falsifieringar av det du så starkt anser dig veta?
Eller är du helt enkelt så låst i dina föreställningar så att inga andra förklaringar kan få komma till tals?
Jag tror, med tanke på hur fast bestämd och sluten du är gällande dina egna förklaringsmodeller, att du helt enkelt inte vågar låta möjligheten till att du är lurad och att du fantiserar, få en chans. Du är helt enkelt inte öppen nog. Tyvärr.