2017-08-02, 12:32
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Han har ju definitivt fått mer att jobba med sen Fusion GPS och Awan bröderna avslöjandena, så han behöver all hjälp han kan få. Frågan är enbart om han är rätt man för jobbet iom hans tidigare politiska kopplingar, inget annat. Alla kommer att kräva rättvisa och om han inte lyckas skipa den kommer även han dras över kolen. Det är vad Drain the Swamp betyder, ingen är över lagen, inte heller han.

Han är rätt man på rätt spår

Frågan är hur Trump ska få bort honom.
2017-08-02, 12:42
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha. Han ba, jag har telefonnumret till alla presidenter i alla länder, vad ska jag ringa och fråga?

Rätt många har ju mobilnumret till honom också, eftersom han gick runt och lämnade det till folk på den långa Europaresan. Den stackars nollan gick runt och gav ut sitt jävla privata mobilnummer till folk. "Call me", liksom.
2017-08-02, 12:47
Medlem
zergrushs avatar
Kommer ni ihåg den där Seth Rich-konspirationsteorin, den som sekten med jämna mellanrum försökt dra upp här i tråden utan att någonsin lyckas?

Verkar som personen som FAUX "News", i samarbete med Donald, använde för att hitta på historien har tröttnat, så det här kan nog bli en intressant utveckling framöver...
http://www.npr.org/2017/08/01/540783715/lawsuit-alleges-fox-news-and-trump-supporter-created-fake-news-story
Citat:
Behind Fox News' Baseless Seth Rich Story: The Untold Tale
The Fox News Channel and a wealthy supporter of President Trump worked in concert under the watchful eye of the White House to concoct a story about the murder of a young Democratic National Committee aide, according to a lawsuit filed Tuesday.

The explosive claim is part of the lawsuit filed against Fox News by Rod Wheeler, a longtime paid commentator for the news network. The suit was obtained exclusively by NPR.

Wheeler alleges Fox News and the Trump supporter intended to deflect public attention from growing concern about the administration's ties to the Russian government. His suit charges that a Fox News reporter created quotations out of thin air and attributed them to him to propel her story.

The lawsuit focuses particular attention on the role of the Trump supporter, Ed Butowsky, in weaving the story. He is a wealthy Dallas investor and unpaid Fox commentator on financial matters who has emerged as a reliable Republican surrogate in recent years. Butowsky offered to pay for Wheeler to investigate the death of the DNC aide, Seth Rich, on behalf of his grieving parents in Omaha, Neb.

On April 20, a month before the story ran, Butowsky and Wheeler — the investor and the investigator — met at the White House with then-press secretary Sean Spicer to brief him on what they were uncovering.

The first page of the lawsuit quotes a voicemail and text from Butowsky boasting that Trump himself had reviewed drafts of the Fox News story just before it went to air and was published.
Fake news, fake president...

https://www.yahoo.com/news/lawyer-wants-trumps-testimony-fake-news-suit-fox-234116198.html
Citat:
Lawyer wants Trump’s testimony in ‘fake news’ suit against Fox
The lawyer for a Washington private investigator who is suing Fox News over its use of allegedly invented quotes in a news story advancing a bizarre conspiracy theory said Tuesday he will seek to depose President Trump and former White House press secretary Sean Spicer to question them over their roles in the affair.

“We’re going to litigate this case as we would any other,” and that means “we’ll want to depose anyone who has information,” including the president, said attorney Douglas Wigdor, who is representing the investigator, Rod Wheeler.
Kan ni tänka er Donald vittnandes 'under oath'? Gubben som inte kan låta bli att säga emot sig själv?

Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vet inte varför du pladdrar om Gud, är du troende? Nej Dompa står inte över lagen.
Förstår att det kan kännas jobbigt att vara förståndshandikappad, så jag ska förklara för dig.
Förståndshandikappade, säger du...?
Senast redigerad av zergrush 2017-08-02 kl. 13:09.
2017-08-02, 12:51
Medlem
Citat:
WSJ: Do you think it’s salvageable? Do you think NAFTA’s salvageable?

TRUMP: It may be salvageable.

WSJ: What do you need for that?

TRUMP: I would say – I would say it may be salvageable. But certainly, I have an obligation to give it a shot.

WSJ: What are you looking for specifically –

TRUMP: I’m looking for fairness.

WSJ: But what does that – can you give an example?

TRUMP: No, it means – look, our automobile industry has just left us and gone to Mexico – I mean, a big chunk of it. And it’s very unfair for them to take our companies, built their cars, and then sell the car back into our country with no tax. It’s very unfair. They fire all our people in Michigan and Ohio, and they take it, and they build a car. And now they sell the car back in with no tax. It’s not fair.

Ser fram emot förhandlingarna med Mexiko. Biltillverkningen i Mexiko och försäljning av bilar i USA ska beskattas. Hoppas han lyckas då Japan och EU kom överens om bilförsäljning dem emellan ska ske mer exklusivt.

Att höja importskatter kan få biltillverkningen att flytta till USA för de bilar som ska säljas på den marknaden men det beror ju på hur lätt det är att välja att köpa en annan bil. Så man får nog hålla några bollar i luften här och frågan är om Trump kan det.
2017-08-02, 12:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så din poäng är att om folk inte vore dumma så skulle de rösta rätt, d.v.s på den kandidat du föredrog?
Lever inte i någon svartvit värld, så nått sånt inbillar jag mig inte eller ens nära.
Men varför en person väljer en politik som kommer stjälpa dom, är anmärkningsvärt.
Och säger saker som denna person gör, så är man långt förbi korkad.
Men oroa dig inte, väljare är för ofta korkade och på bägge sidor.

Men jag tycker man ska vänta ett bra tag, och sen dra undan obamacare för dom.
Så får vi se vad resultatet blir i valet.
För mig råder det noll tvekan om att om obamacare försvinner om 1½-2½ kanske, så kommer Trump inte ha en jävla chans och vinna.
För då kommer en del av dessa inse att det blir ju inte bra för mig.

Trumps enda chans var att göra det direkt, men eftersom de hade bara klagat i ~6år.
Så hade dom inte ens ett förslag i hur det skulle gå till att bli av med obamacare.
Detta är galet anmärkningsvärt att man inte ens hade ett förslag redo.
Men det visar väl hur mycket man trodde på sig själva, då man inte ens klarade av att hinna med ha ett förslag redo efter så många år och vara överens.
2017-08-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Rätt många har ju mobilnumret till honom också, eftersom han gick runt och lämnade det till folk på den långa Europaresan. Den stackars nollan gick runt och gav ut sitt jävla privata mobilnummer till folk. "Call me", liksom.

Säkerhetsdetaljen jublade säkert över tilltaget.

Han gillar att prata i telefon och titta på teve och twittra som vilken tonårstjej som helst.
2017-08-02, 12:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
The Federalist
Why Anthony Scaramucci Is The Man Trump And America Need.
7/31/17 8:20 AM

The Federalist
Why Scaramucci's Firing Might Be Good News For Donald Trump.
7/31/17 5:27 PM
https://twitter.com/hoplitnet/status/892290103707553792?s=09

Allt Trumpeten gör och säger är per definition rätt enligt det nyinrättade departmentet för sanning, allmän upplysning och enad front.
Trumpetens lärjungar följer okritiskt allt som Trumpeten tutar i den, det är lätt att vara populist och sitta och klaga men uppenbarligen väldigt svårt när man själv sitter vid rodret
Jag ser många av Trumpetens kärnväljare såhär.
https://twitter.com/GIRAFFEX/status/891703601004937216?s=09
Ja, det faktiskt blivit så, de har slutat och tänka och bara riktar sina blickar vad Trump säger just nu.
Och sen är detta enda sanningen, för sen i vissa fall några timmar senare säger Trump nått annat om samma sak.
Och så står Trumpnissarna på rad och säger detta är enda sanningen, för sen ändra sig igen om ett par timmar och säga "Detta är enda sanningen".
Och så här rullar det på, de har inga egna tankar.
Och helt enkelt för de inte vågar ha egna tankar, för risken att detta kommer i konflikt med Trump är för stor.
Och ibland kan de tom hoppa fram och tillbaka på samma fråga, det är vad jag kallar parodi.
2017-08-02, 12:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Baker frågar Trump om framtida skattereformer. Trumps svar handlar endast om hur han och hans närmaste vänner ska kunna ta hem miljoner från utlandet billigare och snabbare.
Nej, det handlar om trillions. Om du tror det är dåligt att pengar återförs till USA tycker jag att du är lite väl mycket av en Trumpofob. Vari ligger det positiva i att amerikaner placerar sina pengar utomlands för att undkomma amerikansk skatt?
2017-08-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Seths död är på tapeten igen. Trump och Hannity? Vad händer?

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Kommer ni ihåg den där Seth Rich-konspirationsteorin, den som sekten med jämna mellanrum försökt dra upp här i tråden utan att någonsin lyckas?

Verkar som personen som FAUX "News", i samarbete med Donald, använde för att hitta på historien har tröttnat, så det här kan nog bli en intressant utveckling framöver...
https://ii.yuki.la/a/3e/bcfd121179205a61c00a985f02c43002c193078237ab0ed9ed 6e46073204c3ea.jpg

Fake news, fake president...

https://www.yahoo.com/news/lawyer-wants-trumps-testimony-fake-news-suit-fox-234116198.html

Kan ni tänka er Donald vittnandes 'under oath'? Gubben som inte kan låta bli att säga emot sig själv?

Är det Seths föräldrar som ska stämma FOX? Det här var förvirrande, jag trodde detta var lagt åt handlingarna.

FOX pressade ju hårt på det här med Seths död och orsaken i alla fall Sean Hannity och Tucker Carlsson. Vet inte om det var fler?

Och är Trump adminstrationen inblandad i detta så blir det ännu mer snurrigt. Det verkar ha varit något påhittat för att få bort den ofarliga diskussionen om Ryssland som det inte finns några bevis för och bara är dumt och finns för att demokraternas kandidat förlorade eller något sådant.

Varför behöver man hitta på detta?

Visste Hannity och Tucker att det var påhittat?
2017-08-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lever inte i någon svartvit värld, så nått sånt inbillar jag mig inte eller ens nära.
Men varför en person väljer en politik som kommer stjälpa dom, är anmärkningsvärt.
Och säger saker som denna person gör, så är man långt förbi korkad.
Men oroa dig inte, väljare är för ofta korkade och på bägge sidor.

Det där är ju bara vad du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Trumps enda chans var att göra det direkt, men eftersom de hade bara klagat i ~6år.
Så hade dom inte ens ett förslag i hur det skulle gå till att bli av med obamacare.
Detta är galet anmärkningsvärt att man inte ens hade ett förslag redo.
Men det visar väl hur mycket man trodde på sig själva, då man inte ens klarade av att hinna med ha ett förslag redo efter så många år och vara överens.

För dig kanske det är anmärkningsvärt. Det är det inte för mig. Obamacare är något de kampanjat framgångsrikt på, det är inte samma sak som att de vill ändra i det.
2017-08-02, 13:16
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Är det Seths föräldrar som ska stämma FOX? Det här var förvirrande, jag trodde detta var lagt åt handlingarna.

FOX pressade ju hårt på det här med Seths död och orsaken i alla fall Sean Hannity och Tucker Carlsson. Vet inte om det var fler?
Hoppsan, hade visst misslyckats med ctrl+c/ctrl+v:andet; nu går det att läsa artikeln iaf.

Och nej, Rich's föräldrar har aldrig varit inblandade i detta, de har endast tagit avstånd från FAUX's misinformationskampanj. Det är kanalens egna medarbetare som stämmer för att de utmålat honom som ansvarig och delaktig i att måla upp det här jävla foliehattspåhittet.
http://www.npr.org/2017/08/01/540783715/lawsuit-alleges-fox-news-and-trump-supporter-created-fake-news-story
Citat:
Behind Fox News' Baseless Seth Rich Story: The Untold Tale
Wheeler alleges Fox News and the Trump supporter intended to deflect public attention from growing concern about the administration's ties to the Russian government. His suit charges that a Fox News reporter created quotations out of thin air and attributed them to him to propel her story.
2017-08-02, 13:17
Medlem
Slottsherres avatar
[quote=experten10|

För dig kanske det är anmärkningsvärt. Det är det inte för mig. Obamacare är något de kampanjat framgångsrikt på, det är inte samma sak som att de vill ändra i det.[/QUOTE]

Du menar att det inte handlade om övertygelse utan ren cynism?
Och det ser du som något positivt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in