2017-08-02, 03:20
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
När var denna förra gång? Bolagsskatten är väl 35% där. Vad var den tidigare? 50%?

Erkänn att du bara siar. Du kan inte se in i framtiden. Erkänn!

2004 sänktes skatten från 35% till 5.25%. Tanken var att öka tillväxten och skapa arbeten. En oberoende rapport visade senare att företagen istället för anställa mer hade ett minus på 21000 arbeten och att det hade kostat finansdepartement runt 3 miljarder dollar.

För att hjälpa dig lite eftersom du verkar helt förvirrad. Den delen jag citarade som du så vänligen erbjöd hjälp med att översätta handlar om en skatt som kallas "repatriation tax". Det betyder inte bolagsskatt. Anledningen till missförståndet är helt och hållet mitt fel. Det beror nämligen på att du är mest känd för att svamla så jag läste knappt dina inlägg eller bara delar av dom under tiden jag svarade. My bad, my bad.
Senast redigerad av Kafka_God 2017-08-02 kl. 03:51.
2017-08-02, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
2004 sänktes skatten från 35% till 5.25%. Tanken var att öka tillväxten och skapa arbeten. En oberoende rapport visade senare att företagen istället för anställa mer hade ett minus på 21000 arbeten och att det hade kostat finansdepartement runt 3 miljarder dollar.

Ah, ok. Du menar att den sänktes temporärt. Planerad sänkning är inte tänkt att vara temporär. Men faktum kvarstår: du kan inte veta vad följden kommer att bli. Det går inte. Jag tror att det kommer leda till tillväxtsiffror på 5% eller mer.

Erkänn att du siar! Erkänn! Nu!
2017-08-02, 03:54
Medlem
Rois avatar
Främsta anledningen till att sänka bolagsskatten är väl för att locka fler bolag att registrera sig i landet och därmed öka skatteintäkterna. Tror inte jobbtillfällen påverkas så mycket.

Att tillfälligt sänka till 5% är i det ljuset ganska menlöst, jämfört med en permanent sänkning till exempelvis 25%.
2017-08-02, 05:06
Medlem
Kafka_Gods avatar
En liten nyhet när det kommer till Muellers utredning. Han utökar teamet med Greg Andres som därmed blir den 16:e juristen. Det är givetvis bekymrande för personer som tror att Muellers utredning inte går framåt och att han inte har något att komma med. Att Mueller tagit in så många jurister tyder på att han tror att en del personer kommer att åtalas när utredningen blir klar.

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-lawyer-exclusive-idUSKBN1AH5F9?utm_source=twitter&utm_medium=Social

Citat:
He was deputy assistant attorney general in the criminal division, where he oversaw the fraud unit and managed the program that targeted illegal foreign bribery.

Ouch!
2017-08-02, 05:43
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
En liten nyhet när det kommer till Muellers utredning. Han utökar teamet med Greg Andres som därmed blir den 16:e juristen. Det är givetvis bekymrande för personer som tror att Muellers utredning inte går framåt och att han inte har något att komma med. Att Mueller tagit in så många jurister tyder på att han tror att en del personer kommer att åtalas när utredningen blir klar.

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-lawyer-exclusive-idUSKBN1AH5F9?utm_source=twitter&utm_medium=Social

Ouch!
Han har ju definitivt fått mer att jobba med sen Fusion GPS och Awan bröderna avslöjandena, så han behöver all hjälp han kan få. Frågan är enbart om han är rätt man för jobbet iom hans tidigare politiska kopplingar, inget annat. Alla kommer att kräva rättvisa och om han inte lyckas skipa den kommer även han dras över kolen. Det är vad Drain the Swamp betyder, ingen är över lagen, inte heller han.
2017-08-02, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Han har ju definitivt fått mer att jobba med sen Fusion GPS och Awan bröderna avslöjandena, så han behöver all hjälp han kan få. Frågan är enbart om han är rätt man för jobbet iom hans tidigare politiska kopplingar, inget annat. Alla kommer att kräva rättvisa och om han inte lyckas skipa den kommer även han dras över kolen. Det är vad Drain the Swamp betyder, ingen är över lagen, inte heller han.

Donald Trump står över lagen , han står över alla inklusive Gud.
Hur går det med "drain the svamp" förresten?
Vi som inte förstår Donald Trumps förmågor och hans 4d-schack.
Hur går det med golfen, 18 hole in one på 18 slag?
2017-08-02, 06:28
Medlem
frank-costellos avatar
Corey Lewandoski, som var Trumps kampanjchef under stora delar av presidentvalet, fram till juni förra året, var idag med i TV-programmet Fox & Friends där han talade om turerna kring Trumps senaste utnämningar. B.l.a. får han frågan varför Reince Priebus sparkades, varpå han svarar att Trump ville gå vidare och ha förändringar, efter allt prat om eventuella läckor i Vita Huset. Han får även frågor om vad han tycker om den senaste nyheten, att även Anthony Scaramucci fått sparken. https://www.youtube.com/watch?v=exUwgNAOJxU
Senast redigerad av frank-costello 2017-08-02 kl. 07:13.
2017-08-02, 06:34
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Donald Trump står över lagen , han står över alla inklusive Gud.
Hur går det med "drain the svamp" förresten?
Vi som inte förstår Donald Trumps förmågor och hans 4d-schack.
Hur går det med golfen, 18 hole in one på 18 slag?
Vet inte varför du pladdrar om Gud, är du troende? Nej Dompa står inte över lagen.
Förstår att det kan kännas jobbigt att vara förståndshandikappad, så jag ska förklara för dig.

Det går hyggligt för Dompa med träsket. Han har hittills sänkt lobbyisternas mutor till samma träsk med 40% och statens, tidigare ständigt ökande, lånebehov, har sänkts till 0 från 500 mrdUsd/halvår under Obongo, på just ett halvår. Får nog anses som godkännt även fast mer borde kunnat uträttats om inte GOP var samma träskhoror som Dems bevisligen är.
2017-08-02, 07:53
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:

Ouch!
Deep State försöker allt dem kan helt utan bevis.
2017-08-02, 10:29
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Jag förstår precis vad han menar. Jag tror dock inte vanligt folk som betalar skatt i USA är tycker det viktigaste är hur miljonärerna ska få hem miljonerna lättare och billigare. Det kommer inte att leda till någon nämnvärd tillväxt om det är det du hoppas på.

Här har du ett citat där Trump ringer runt till andra länder och frågar hur mycket folk dom har. Det är otroligt hur mycket folk dom har. Det är ingen som visste det.

Trump lider uppenbar brist på elementära grundskolekunskaper. Han saknar därutöver den intellektuella nyfikenhet som skulle kunna rädda honom. Jag menar, om han inte orkar ringa sin NSA kan han för fan surfa in på CIA:s hemsida, kolla The World Factbook och göra lite basic basic basic research innan han skämmer ut sig och blottar sin idioti inför främmande makt. "How many people have you got?"

Det här är ett seriöst problem, mycket allvarligare än vad jag tror att många förstår. Vi vet sedan länge att vi inte kan lita på ett ord Trump säger. Vad som börjar gå upp för folk är att vi inte ens kan lita på att presidenten själv försöker ta reda på hur verkligheten är beskaffad.
2017-08-02, 11:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Trump lider uppenbar brist på elementära grundskolekunskaper. Han saknar därutöver den intellektuella nyfikenhet som skulle kunna rädda honom. Jag menar, om han inte orkar ringa sin NSA kan han för fan surfa in på CIA:s hemsida, kolla The World Factbook och göra lite basic basic basic research innan han skämmer ut sig och blottar sin idioti inför främmande makt. "How many people have you got?"

Det här är ett seriöst problem, mycket allvarligare än vad jag tror att många förstår. Vi vet sedan länge att vi inte kan lita på ett ord Trump säger. Vad som börjar gå upp för folk är att vi inte ens kan lita på att presidenten själv försöker ta reda på hur verkligheten är beskaffad.

Haha. Han ba, jag har telefonnumret till alla presidenter i alla länder, vad ska jag ringa och fråga?
2017-08-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha. Han ba, jag har telefonnumret till alla presidenter i alla länder, vad ska jag ringa och fråga?
"Hello, this is Donald Trump I am the president of the United States. Nice to talk to you mr president." "Sorry I am not a president I am the prime minister here in Sweden. Perhaps you got the wrong number. Try Finland" ." Oh sorry, I think I´ll try to get in contact with the KING of Finland instead. I have heard he has a charming daughter." But..." "Ok, good bye Mr prime minister. Call you another time".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in