2017-07-28, 15:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag tycker att Scaramucci verkar vara stor i käften i munnen. Det är bra. Vi behöver politiker som talar folkets språk. Inte politiker som är politiskt korrekta.

Hur som helst. Liberaler accepterar allt. Gäller det då:
* Yttrandefrihet
* Vapenfrihet
* Låg skatt
* Affärsfrihet

Jag menar, tillåter man islam, HBQT, feminism med mera så borde man väll acceptera ultra-nazism höger också?
2017-07-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trump hade kunnat håna Kalle Anka och ungarna hade hurrat i sin masspsykos. Tror du verkligen 10-åringar är politiskt medvetna? Särpa sig nu.

Lol. Om de inte överhuvudtaget var politiskt medvetna så hur ska de veta när de ska bua respektive jubla? Sedan så var det 12-18-åriga scouter. Fake news ifrån dig.
2017-07-28, 15:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tycker att Scaramucci verkar vara stor i käften i munnen. Det är bra. Vi behöver politiker som talar folkets språk. Inte politiker som är politiskt korrekta.

* Yttrandefrihet
* Vapenfrihet
* Låg skatt
* Affärsfrihet

Jag menar, tillåter man islam, HBQT, feminism med mera så borde man väll acceptera ultra-nazism höger också?

Hur ska du ha det, du verkar vilja vara liberal där allt ska vara tillåtet? Ultraliberal dessutom. Mer liberal än vad jag någonsin kommer vara.

Värst vad du har låst dig vid "låg skatt". Begriper du inte att man i slutändan betalar lika mycket ändå även om man betalar direkt ur fickan för sophämtning, sjukvård och utbildning? Låg skatt fungerar endast i högpresterande elit-länder som tex Schweiz och även där har man privat sjukförsäkring (ungefär samma system som Obamacare faktiskt vilket fungerar utmärkt), inte i sopländer som USA där 60% av befolkningen inte kan nämna 3 huvudstäder i Europa och lever på existensminimum. Det gynnar ingen att the 1% får skattelättnader i ett sådant land.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-07-28 kl. 15:59.
2017-07-28, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Scaramucci är precis den typ av karaktär som jag gärna hade sett på den posten! Mina böner blev sanna. Blir du rädd när politiker inte är så slätstrukna som du är van vid?

Trumps tal till scouterna var för övrigt bra och grabbarna verkade gilla det!

Det börjar påminna mer om Trumps realitysåpa, man får inte bortse från underhållningsfaktorn.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Apprentice_(U.S._TV_series))
Ekonomin verkar ha blivit frikopplad från politiken numera.
Med Clinton hade det känts som en ökenvandring utan slut, hur kul är det att se på?

När en president kommer på besök är det alltid ett megajippo oavsett vem det är.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-07-28 kl. 16:28. Anledning: tillägg
2017-07-28, 16:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Tidigare anklagelser om att Obama-administrationen använde säkerhetstjänsten för att spionera på Trump-kampanjen verkar bekräftas i allt större utsträckning.

Citat:
Intelligence chairman accuses Obama aides of hundreds of unmasking requests
In Thursday’s letter, Nunes said the total requests for Americans’ names by Obama political aides numbered in the hundreds during Obama’s last year in office and often lacked a specific intelligence community justification. He called the lack of proper justifications a “serious deficiency.”
.
Nunes also wrote that “Obama-era officials sought the identities of Trump transition officials within intelligence reports.”
http://thehill.com/policy/national-security/344226-intelligence-chairman-accuses-obama-aides-of-hundreds-of-unmasking
2017-07-28, 16:08
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Det börjar påminna mer om Trumps realitysåpa, man får inte bortse från underhållningsfaktorn.
Ekonomin verkar ha blivit frikopplad från politiken numera.
Med Clinton hade det känts som en ökenvandring utan slut, hur kul är det att se på?

Och världen har inte gått under än. Jag tycker Trump administrationen gör ett hyfsat jobb. Det är kul att lyssna på vänsterfolk som tror att det hade blivit sååååå mycket bättre om någon annan vunnit valet. Så är givetvis inte fallet, snarare tvärtom i det långa loppet. Trump må vara en egotistisk underhållare men dum i huvudet är han fan inte. & Clinton bakom rodret vill jag inte ens tänka på. Det hade inte bara varit olidligt tråkigt det hade varit direkt farligt.
2017-07-28, 16:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Hur ska du ha det, du verkar vilja vara liberal där allt ska vara tillåtet? Ultraliberal dessutom. Mer liberal än vad jag någonsin kommer vara.
Hur jag ska ha det: Jag ska ha det som vi blir fria från staten. Jag kan acceptera att folk har muslimsk bakgrund, inte tror på kristendomen, stödjer HBQT, är svart uppe i skallen med mera.

Men det betyder även att vi ska gå längre än så. Ja. Vi ska tillåta mer frihet åt folket. Ska man bara bög så ska man får vara en nazist. Varför inte? Vad ger du dig för rätt att säga att vissa ska ha mer rättigheter än andra?

Ska man vara liberal...så ska man vara ultra-mega-liberal! I nivå med Ron Paul!

Citat:
Värst vad du har låst dig vid "låg skatt". Begriper du inte att man i slutändan betalar lika mycket ändå även om man betalar direkt ur fickan för sophämtning, sjukvård och utbildning? Låg skatt fungerar endast i högpresterande elit-länder som tex Schweiz och även där har man privat sjukförsäkring (ungefär samma system som Obamacare faktiskt vilket fungerar utmärkt), inte i sopländer som USA där 60% av befolkningen inte kan nämna 3 huvudstäder i Europa och lever på existensminimum. Det gynnar ingen att the 1% får skattelättnader i ett sådant land.

Det handlar om att inte betala skatt till EU och värdelöst folk. OK?

Då vi bli ett elit-land. Varför inte?

USA har mycket låg IQ då USA är ett mångkulturellt land. Ge landet en Mussolini så ska du se att USA får ordning och reda på landet. Trump är för svag och han bör spänna musklerna lite. Nu menar jag inte utrikes. Jag menar inrikes. Att förbjuda bögen i militären är ett litet steg, men det är fel personer. Bögen är inget problem. Men korrupta politiker är det.
2017-07-28, 16:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Och världen har inte gått under än. Jag tycker Trump administrationen gör ett hyfsat jobb. Det är kul att lyssna på vänsterfolk som tror att det hade blivit sååååå mycket bättre om någon annan vunnit valet. Så är givetvis inte fallet, snarare tvärtom i det långa loppet. Trump må vara en egotistisk underhållare men dum i huvudet är han fan inte. & Clinton bakom rodret vill jag inte ens tänka på. Det hade inte bara varit olidligt tråkigt det hade varit direkt farligt.
Som sagt var: Om man nu opponerar sig så markant mot Trumps politik så borde man ju kunna lägga fram något alternativ, men jag har letat överallt, t.o.m. frågat här i tråden och det enda jag fått är en länk till Hillarys gamla valprogram "Stronger Together". Och vi vet ju alla hur det gick med det.
2017-07-28, 16:28
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
USA har mycket låg IQ då USA är ett mångkulturellt land. Ge landet en Mussolini så ska du se att USA får ordning och reda på landet. Trump är för svag och han bör spänna musklerna lite. Nu menar jag inte utrikes. Jag menar inrikes. Att förbjuda bögen i militären är ett litet steg, men det är fel personer. Bögen är inget problem. Men korrupta politiker är det.

Du återkommer till den så kallade bögen i militären. Jag förstår inte hur du tänker, vad har trans med manlig homosexualitet att göra?
2017-07-28, 16:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Du återkommer till den så kallade bögen i militären. Jag förstår inte hur du tänker, vad har trans med manlig homosexualitet att göra?

Jag säger bara att Trump är på väg i rätt riktning. USA behöver struktur och normer. USA behöver en stark ledare. USA behöver sluta kriga för att tjäna pengar.

Tyvärr så är Trump inte riktigt en politikern man hade önskat. Jag hade hellre vilja sett Ron Paul eller Steve Bannon som president. Nu kandiderade inte Ron Paul i senaste valet, synd. Men med Trumps politik och Ron Pauls beteende så har vi Überman i politiken.

USA måste sätta ned foten emot kriminella, pundare, folk som vill skada andra (med vilje eller pengar). USA måste kritisera HBQT-rörelsen för HBQT-rörelsen är ett verktyg för att liberaler ska känna sig bättre än andra.

När sist gav liberaler bögen hjälp? Aldrig! För bögen behöver aldrig hjälp. Det enda liberaler har gjort är att gett bögen särrättigheter så dem kan stå över lagen.

I USA kan en bög gå in på flickornas toalett och spana in lite brudar Så länge bögen är en bög. Jag vet inte om det finns någon speciell uniform för bög, eller om man behöver filmbevis när man hånglar och suger av män?
2017-07-28, 16:37
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Som sagt var: Om man nu opponerar sig så markant mot Trumps politik så borde man ju kunna lägga fram något alternativ, men jag har letat överallt, t.o.m. frågat här i tråden och det enda jag fått är en länk till Hillarys gamla valprogram "Stronger Together". Och vi vet ju alla hur det gick med det.
Det är demokraternas absolut största problem just nu. Eller egentligen hela vänsterfalangen i västvärlden om man tänker efter. Vad har dom för plattform? Antingen är det anti Trump eller så är det nått "gratis" man viftar framför de slöa massorna. Vem med fler än 2 hjärnceller bakom pannbenet blir attraherad av sånt? Och som grädde på moset så fortsätter vänstern med sin outgrundligt korkade identitetspolitik och flyktingvurmande. Inte mig emot, det finns inget bättre för libertarianer & konservativa än att vänstern fortsätter sina galna upptåg rätt in i kaklet. Trump är mer eller mindre garanterad 8 år om demokraterna fortsätter trampa vatten och jag ser fram emot varje dag. Det råder en rätt härlig optimism kring Trump speciellt på internet, memes flödar, börsen går starkt, ICE kickar ut allt fler illegala, muren kan kanske bli av, små företag är hoppfulla, taxreform, inga transor i militären osv osv. Och det har bara gått drygt ett halvår. Man är nästan lite bitter att man bor i det feministiska skämtlandet Sverige.
2017-07-28, 16:38
Medlem
klybans avatar
Citat:

* Yttrandefrihet
* Vapenfrihet
* Låg skatt
* Affärsfrihet

Det är ingen politiker för det första.
Sen prata folkets språk inom politiken, hur är det bra i att bedriva politik?
Antar det är därför det går så bra för Trump, för han "pratar folkets språk"

Varför skulle man tillåta ultranazism, en värdegrund som går ut på döda folk som har fel ras.
Och personliga sexuella preferenser, feminism och även islam är tokigt att ta med där, verkar som det fanns noll tankeverksamhet bakom den.
Och varför anser du det är nödvändigt att styra feminister och folk som vill inte ha en traditionell sexualitet?
Är det så att du är rädd för dom?

Själv lägger jag noll tankar på feminism och andras sexualitet, ser inte hur jag skulle uppnå nått med att säga de inte får göra så.
Antar det handlar om nått makt för dig, allt annat är ologiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in