2017-08-02, 05:51
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tätt matchande i "Dritte" så här tidigt in på säsongen. Tredje omgången drog igång redan ikväll med för mig trevligt resultat.
Bra början för Hansa. 7 poäng på tre matcher och än så länge inget insläppt mål.
Citera
2017-08-02, 06:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Är Bayern ruskigt nedtränade under försäsongen eller vad är problemet? De har sett bakfulla ut i princip varenda match jag sett. James totalt värdelös och slut som spelare ser det ut som. Man ska inte dra några slutsatser av försäsongsmatcher kommer någon säga nu, men detta ser ju verkligen ganska oroväckande ut. Finns ju inga intentioner alls.

Det var riktigt dåligt spel igår det var bara Ribéry som var lite pigg i första.
James var urusel men han hade tydligen problem med muskelkänningar under hela matchen, jag tycker dock att han visat rätt goda intuitioner under dom tidigare träningsmatcherna och att säga att han är helt slut som spelare känns lite överdrivet.
Thiagos skada oroar mig mer och hans ersättare igår Renato Sanches slog inte en passning rätt.

Martinez hänger inte med och var riktigt riktigt usel.

Jag tror att med Kimmich Boateng Süle Rudy och Neuer så kommer försvaret bli mycket stabilare.

Detta kan nog bli en riktigt bra säsong detta med dessa usla matcher på försäsongen.
Många av mina facebookvänner som håller på Liverpool tycker att detta är det största som hänt klubben verkar det som.
Citera
2017-08-02, 06:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Tätt matchande i "Dritte" så här tidigt in på säsongen. Tredje omgången drog igång redan ikväll med för mig trevligt resultat.
Kul för er. Hoppas verkligen att ni tar er till Zweite det skulle betyda rätt mycket ekonomiskt antar jag.
Citera
2017-08-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Är Bayern ruskigt nedtränade under försäsongen eller vad är problemet? De har sett bakfulla ut i princip varenda match jag sett. James totalt värdelös och slut som spelare ser det ut som. Man ska inte dra några slutsatser av försäsongsmatcher kommer någon säga nu, men detta ser ju verkligen ganska oroväckande ut. Finns ju inga intentioner alls.

Ja, du. Jag är ett stort Bayern-fan och är inte road av vad jag sett under försäsongen.

Träningsmatcherna samt China Cup och nu Audi Cup får mig att faktiskt börja undra om Bayern helt enkelt inte är bättre. Det skulle vara - ja det är mycket. Thiago betyder mycket, och han är skadad, Lewandowski är mindre farligt att han inte sätter målen än, såvida han håller sig frisk från skador, James Rodrigues har sett bra ut, nu såg jag inte matchen igår, men förmodligen en "dålig" affär för Bayern, jag är ärlig för jag älskar Bayern, James känns verkligen som Renato, ett ännu dåligt köp med andra ord.

Jag gillar Martinez, och hoppas mycket på den positionen Pep avslutade med att han ge honom - längst bak. Kul att Ribéry har sett bra ut.

Kort sagt, jag är MYCKET orolig.
Citera
2017-08-02, 19:36
Avstängd
Halloween2s avatar
#BringBackPep
Citera
2017-08-02, 19:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
James Rodrigues har sett bra ut, nu såg jag inte matchen igår, men förmodligen en "dålig" affär för Bayern
Vad menar du? Eller skrev du fel?
Citera
2017-08-02, 19:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vad menar du? Eller skrev du fel?
Äh klart att det är en bra affär för Bayern till det priset.
Tyvärr så blir han borta ett tag efter gårdagens skada.

En förlust idag igen och nu var det mot Napoli men det var första matchen för Rudy och Süle där Rudy var bra men Bayern ställde upp med en riktig B-elva.

Mycket matcher på kort tid och redan på lördag så är det match mot Dortmund i den lågstatus cupen
Citera
2017-08-03, 01:55
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Många av mina facebookvänner som håller på Liverpool tycker att detta är det största som hänt klubben verkar det som.

Har hållit på Liverpool ungefär lika länge som Stuttgart. Kunde inte bry mig mindre om någon jävla 'Audi Cup'

Säsongen är det enda som spelar någon roll.

Träningsmatcher är till för att alla barnen ska ha lite kul och lira boll. Även domaren får vara med och jonglera lite med bollen.

https://www.youtube.com/watch?v=guMzCzF4hAI&t=180s

Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Kort sagt, jag är MYCKET orolig.

Det enda du behöver oroa dig för är när Bayerns backlinje ställs emot Terodde och Ginczek. Annars kommer ni ha en trevlig säsong framöver er med 6:e raka guldet eller vad det nu blir
Citera
2017-08-03, 09:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Har hållit på Liverpool ungefär lika länge som Stuttgart. Kunde inte bry mig mindre om någon jävla 'Audi Cup'

Säsongen är det enda som spelar någon roll.

Träningsmatcher är till för att alla barnen ska ha lite kul och lira boll. Även domaren får vara med och jonglera lite med bollen.

https://www.youtube.com/watch?v=guMzCzF4hAI&t=180s

Äh nu orkar jag inte skriva något på facebook till svar men är man Liverpoolsupporter så ska man väl inte uttala sig om att vinna något. VfB har ju mer titlar än dom.

Men det är enormt roande att läsa hur mycket det hånas i Tyskland över att Bayern har förlorat 5 matcher på försäsongen.

Vinner Dortmund supercupen på lördag så är allt redan klart dom vinner ligan och CL.

Angående RBLs systerlag i Österrike så läste jag ett roligt inlägg.
http://forumbilder.se/G97VL/20507532-343861142700779-5505137305471109794-o
Citera
2017-08-03, 16:35
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Äh nu orkar jag inte skriva något på facebook till svar men är man Liverpoolsupporter så ska man väl inte uttala sig om att vinna något. VfB har ju mer titlar än dom.

Men det är enormt roande att läsa hur mycket det hånas i Tyskland över att Bayern har förlorat 5 matcher på försäsongen.

Vinner Dortmund supercupen på lördag så är allt redan klart dom vinner ligan och CL.

Angående RBLs systerlag i Österrike så läste jag ett roligt inlägg.
http://forumbilder.se/G97VL/20507532-343861142700779-5505137305471109794-o

Tradition som tradition
Citera
2017-08-03, 18:06
Medlem
Tog lite längre tid men nu är det klart. Lazaro är inlånad och får tröja nummer 20.

https://www.transfermarkt.de/hertha-bsc-leiht-salzburg-talent-lazaro-mit-kaufpflicht-aus/view/news/283475

Citat:
Der 21-jährige kommt zunächst auf Leihbasis von Red Bull Salzburg nach Berlin, wie der österreichische Meister am Donnerstag mitteilte. Im Anschluss daran besteht demnach eine Kaufverpflichtung. Hertha selbst schreibt von einer Kaufoption.

Först ett lån på ett år sen blir det ett obligatoriskt köp nästa sommar.
Han är skadad nu och har uppenbarligen haft en del skadeproblem så jag är lite skeptisk. Men förhoppningsvis så blir det bra.

Edit: Vissa säger att det är frivilligt för Hertha att värva honom efter lånet och vissa säger att det är obligatoriskt. Så jag är inte helt säker men enligt Red Bull Salzburg så är det först ett lån och sen blir han såld till Hertha.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-08-03 kl. 18:09.
Citera
2017-08-03, 18:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Tradition som tradition
Eller hur det går inte att säga att klubben saknar tradition.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Tog lite längre tid men nu är det klart. Lazaro är inlånad och får tröja nummer 20.

https://www.transfermarkt.de/hertha-bsc-leiht-salzburg-talent-lazaro-mit-kaufpflicht-aus/view/news/283475

Först ett lån på ett år sen blir det ett obligatoriskt köp nästa sommar.
Han är skadad nu och har uppenbarligen haft en del skadeproblem så jag är lite skeptisk. Men förhoppningsvis så blir det bra.

Edit: Vissa säger att det är frivilligt för Hertha att värva honom efter lånet och vissa säger att det är obligatoriskt. Så jag är inte helt säker men enligt Red Bull Salzburg så är det först ett lån och sen blir han såld till Hertha.

//Siegestor
Blir nog en bra värvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in