2018-05-19, 23:04
Medlem
Oranginas avatar
Låt mig påminna samtliga här inne att detta gäng vann med 4-1 mot Frankfurt i omgång 32 för 3 veckor sedan (28 april)

Sven Ulreich
Joshua Kimmich
Lars Lukas Mai
Mats Hummels
Juan Bernat
Corentin Tolisso
Sebastian Rudy
Niklas Dorsch
Meritan Shabani
Sandro Wagner
Frank Evina

Nu när alla är påminda så vill jag bara säga att jag aldrig hatat Bayern så mycket som jag gör idag. Tradition har ni visserligen, men inte en enda jävla spelare med hjärta för klubben. Inte ens kunde de finna motivation nog att vinna för sin tränare som går i pension. Själlösa spelare.

Han den där James. Urusel i förra omgången mot Stuttgart, dräller hela tiden runt med bollen på mittplan och när han väl passar vilket är för sällan så är det ingen vidare kvalité på de passningarna heller.

På båda baklängesmålen så var det han som tappade bollen på mittplan och Frankfurt kontrade in ett par bollar på ett fint sätt.

Ja, Bayern skulle ha haft en straff i slutet. Inga tvivel om saken, men VAR har jag redan avfärdat efter omgång 1, värdelöst system är det.

Grattis till Frankfurt dock! Alltid kul när en underdog vinner över en jätte, under andra omständigheter hade jag varit glad för eran skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Freiburgs juniorlag vann idag välförtjänt sin sjätte pokal på 14 år, vilket är fler än alla andra bundesligalag tillsammans under samma tidsperiod.

Lite märkligt, med tanke på att man bara vunnit ligan en gång, så dom är ju inte överlägsna spelmässigt. Kanske enklare lottning i syd? Kanske Freiburg är tillräckligt liten för att bry sig mycket om en sån liten tävling, samtidigt som man är bland de största klubbarna att bry sig så mycket?

Kul är det iallafall! Måste betyda att vi har en hyffsad akademi ändå.

Jag gillar eran akademi. Tycker ni har Tysklands tredje bästa akademi, ni är strax efter Schalke och sedan är det ett stort gap till Tysklands bästa akademi.

Köln har för övrigt också en nämnvärd akademi, hoppas de satsar på ungt i Zweite.
Citera
2018-05-20, 03:19
Medlem
Lekmands avatar
Det verkar verkligen som att Caglar Söyüncü är påväg bort från Freiburg. Det senaste tecknet är att han tydligen gett ut kort till sina grannar, där han tackar för deras "Nachbarschaft" - granngemenskap, och inkluderat sin autograf på korten. Lite gulligt Antagligen kommer han inte flytta till något annat ställe inom Freiburg, utan det går nog att anta att resan blir längre än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Jag gillar eran akademi. Tycker ni har Tysklands tredje bästa akademi, ni är strax efter Schalke och sedan är det ett stort gap till Tysklands bästa akademi.

Köln har för övrigt också en nämnvärd akademi, hoppas de satsar på ungt i Zweite.
Svårt att säga ändå. Freiburg har bara Ginter, Günter, Schwolow, Baumann, Caliguri och Philipp som verkligen slagit igenom från akademien det senaste. Måste finnas fler akademier som lyckats bättre än så?

För övrigt lite märkligt att Stuttgarts juniorer inte vunnit någonting överhuvudtaget senaste tio åren. Hur bra akademi man har verkar inte speglas av resultaten alla gånger.
Citera
2018-05-20, 15:35
Medlem
Germanofils avatar
Grattis Eintracht Frankfurt! Ett värdigt avslut på en fantastisk säsong. Kovac är bra grym alltså.
Citera
2018-05-20, 19:26
Medlem
Lekmands avatar
Bayern är helt klart nere i en liten formdipp just nu, och inte agerar de särskilt fint. Sandro Wagner krönte sin vecka med att kasta silvermedaljen till någon han kände igen i publiken.

Bara Manuel Neuer och Tom Starke av spelarna stannade kvar för att applådera pokalsegrarna Frankfurt, resten lämnade planen direkt när de fått medaljerna. Mats Hummels - liksom många andras - svar var att han inte visste hur det går till när man förlorat en final. Hummels förlorade finalen tre år i rad innan han bytte klubb. Han är sannorlikt den person som förlorat flest antal finaler av alla aktiva spelare. Vilken jäkla ursäkt, hahah.

Får bara hoppas att spelarna i klubben laddar om, för det är ju dom som är stommen till Tysklands lag i VM.
Citera
2018-05-20, 19:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Bayern är helt klart nere i en liten formdipp just nu, och inte agerar de särskilt fint. Sandro Wagner krönte sin vecka med att kasta silvermedaljen till någon han kände igen i publiken.

Bara Manuel Neuer och Tom Starke av spelarna stannade kvar för att applådera pokalsegrarna Frankfurt, resten lämnade planen direkt när de fått medaljerna. Mats Hummels - liksom många andras - svar var att han inte visste hur det går till när man förlorat en final. Hummels förlorade finalen tre år i rad innan han bytte klubb. Han är sannorlikt den person som förlorat flest antal finaler av alla aktiva spelare. Vilken jäkla ursäkt, hahah.

Får bara hoppas att spelarna i klubben laddar om, för det är ju dom som är stommen till Tysklands lag i VM.
Tror inte man ska dra för stora växlar. Bayern haft en slitsam säsong där man tillslut uppnådde det viktigaste. Ligan och föll med flaggan i topp i CL-semi...sen gick luften ur. Energi fanns inte till ligaavslutningen och cupfinalen. Spelarna har sen ett tag börjat tänka på VM och ville inte skada sig.
Citera
2018-05-21, 08:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Frankfurt kan fara åt helvete bara bra att spelarna i Bayern gick av planen efter Frankfurt-fansens mordhotande banderoll av Heynckes sen var det nog rätt mycket frustration efter den solklara straffen som man inte fick.

Här en artikel som var ganska bra.
http://www.sueddeutsche.de/sport/fc-bayern-wenn-aus-profis-menschen-werden-1.3986901
Citera
2018-05-21, 08:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Låt mig påminna samtliga här inne att detta gäng vann med 4-1 mot Frankfurt i omgång 32 för 3 veckor sedan (28 april)

Sven Ulreich
Joshua Kimmich
Lars Lukas Mai
Mats Hummels
Juan Bernat
Corentin Tolisso
Sebastian Rudy
Niklas Dorsch
Meritan Shabani
Sandro Wagner
Frank Evina

Nu när alla är påminda så vill jag bara säga att jag aldrig hatat Bayern så mycket som jag gör idag. Tradition har ni visserligen, men inte en enda jävla spelare med hjärta för klubben. Inte ens kunde de finna motivation nog att vinna för sin tränare som går i pension. Själlösa spelare.

Han den där James. Urusel i förra omgången mot Stuttgart, dräller hela tiden runt med bollen på mittplan och när han väl passar vilket är för sällan så är det ingen vidare kvalité på de passningarna heller.

På båda baklängesmålen så var det han som tappade bollen på mittplan och Frankfurt kontrade in ett par bollar på ett fint sätt.

Ja, Bayern skulle ha haft en straff i slutet. Inga tvivel om saken, men VAR har jag redan avfärdat efter omgång 1, värdelöst system är det.

Grattis till Frankfurt dock! Alltid kul när en underdog vinner över en jätte, under andra omständigheter hade jag varit glad för eran skull.

Var glad över att ni inte måste spela ute i Europa nästa säsong för uppgiften brukar bli övermäktig och klarar man inte på egen hand att ta sig till europaspel så har man inget där att göra.
Citera
2018-05-22, 05:51
Medlem
Germanofils avatar
Att VW skulle klara sig genom kvalet var ju att vänta och så blev det. Trist för Kiel som gör en jättesäsong men faller på mållinjen.

Nu höjs kritiska röster i Tyskland om att avskaffa Relegation. Vad tycker ni? Borde de tre sista agen i Bunedsliga automatiskt åka ur? Och vilka ska gå upp från Zweite, de första tre eller som i England de första två och sedan en sorts play-off?
Citera
2018-05-22, 12:06
Medlem
Oranginas avatar
Citat:

Pajas klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Var glad över att ni inte måste spela ute i Europa nästa säsong för uppgiften brukar bli övermäktig och klarar man inte på egen hand att ta sig till europaspel så har man inget där att göra.

Är inte glad alls. EL hade varit perfekt för klubben. Extra pengar och enklare att locka/behålla spelare. Hade även varit en fin belöning för en bra placering. Men ja, det är möjligt att det kunde blivit för tufft för klubben med både BL å EL. Nu är det fullt fokus på ligan och CL-plats!

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Att VW skulle klara sig genom kvalet var ju att vänta och så blev det. Trist för Kiel som gör en jättesäsong men faller på mållinjen.

Nu höjs kritiska röster i Tyskland om att avskaffa Relegation. Vad tycker ni? Borde de tre sista agen i Bunedsliga automatiskt åka ur? Och vilka ska gå upp från Zweite, de första tre eller som i England de första två och sedan en sorts play-off?

Nuvarande system är bra.
Citera
2018-05-22, 15:55
Medlem
BVB announcar Favre.

Vet inte vad jag ska tycka. Ganska trist val men kan även vara vad vi behöver.

Åh andra sidan så är det lite hopp som väcks när man tittar på detta "Gladbach with Favre (and Reus)" montage:
https://streamable.com/n6xw5

Är taggad på detta fönster dock. Zorc och Watzke har sagt att man kommer släppa till lite med stålarna man kammat in och bara suttit på.
Senast redigerad av znorlax 2018-05-22 kl. 16:18.
Citera
2018-05-22, 20:13
Medlem
Germanofils avatar
Grattis till Aue som via kval klarar sig kvar i Zweite! Därmed är säsongen i Tyskland (nästan) över. Nu är det bara kvalet till Dritte kvar.
Citera
2018-05-22, 20:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Pajas klubb.

Är inte glad alls. EL hade varit perfekt för klubben. Extra pengar och enklare att locka/behålla spelare. Hade även varit en fin belöning för en bra placering. Men ja, det är möjligt att det kunde blivit för tufft för klubben med både BL å EL. Nu är det fullt fokus på ligan och CL-plats!

Nuvarande system är bra.

Det heter pajasklubb måste tysken lära dig språket.

Tro mig ni är inte mogen för spel på tre fronter ännu, risken för ett bakslag är större än du tror.

Dock är jag dig enig angående att nuvarande system är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in