2017-01-21, 18:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo...¨Kanske Isak också kommer då?

Så han tar inte en plats i Real alltså
Citera
2017-01-22, 17:29
Medlem
motvalls avatar
I veckans matchtråds startinlägg tog jag upp frågan om hur de förväntade men hittills underpresterande förväntade topplagen kommer att se ut denna omgång. Alla vann, även om det stundom såg knepigt ut för de flesta, utom M'Gladbach som kryssade.

Tror ni detta är något vi kommer att se under hela våren, att de stora vaknat, eller var det bara en omgång som alla andra?
Citera
2017-01-22, 17:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I veckans matchtråds startinlägg tog jag upp frågan om hur de förväntade men hittills underpresterande förväntade topplagen kommer att se ut denna omgång. Alla vann, även om det stundom såg knepigt ut för de flesta, utom M'Gladbach som kryssade.

Tror ni detta är något vi kommer att se under hela våren, att de stora vaknat, eller var det bara en omgång som alla andra?

Kan bara tala för mitt Dortmund men jag tror det kommer bli bättre under våren men inte prickfritt.

Tuchel har en trupp som dels är ung, dels extremt kantig i form av väldigt mycket spelare med stukat självförtroende/mycket att bevisa.

Dessutom tycker jag han ännu inte lyckats hitta den centrala stommen i laget. Mittbackspar, Weigl + en mittfältare till samt en Reus skadefri och i form behövs.

En mittback av hög klass behövs, samt att Burki saknas då Weidenfeller är en clown.
Citera
2017-01-22, 18:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kan bara tala för mitt Dortmund men jag tror det kommer bli bättre under våren men inte prickfritt.

Tuchel har en trupp som dels är ung, dels extremt kantig i form av väldigt mycket spelare med stukat självförtroende/mycket att bevisa.

Dessutom tycker jag han ännu inte lyckats hitta den centrala stommen i laget. Mittbackspar, Weigl + en mittfältare till samt en Reus skadefri och i form behövs.

En mittback av hög klass behövs, samt att Burki saknas då Weidenfeller är en clown.
Bürki är väl tillbaka strax? Kanske redan till nästa omgång.

Men bättre mittback är ett måste.
Citera
2017-01-22, 18:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kan bara tala för mitt Dortmund
Hur ser du på att Isak ansluter?
Citera
2017-01-22, 18:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hur ser du på att Isak ansluter?

Kul val för honom. Tror han kan få en del speltid faktiskt. Tuchel är ju bra på att ge unga spelare. Dembele t.ex (visserligen typ världens största råtalang i nuläget) har spelat typ ordinarie.

Adrian Ramos försvann nu till Granada så jag antar att Aubameyang är nr 1, Schurrle/Reus/Götze som falsk nia går före Isak men att Isak faktiskt kan ha en hans till enstaka inhopp som anfallare.

Däremot har jag dålig koll på Dortmunds b-lag/amatörlag, vet att amatörerna spelar i typ 3:e ligan, där tror jag inte han spelar. Så han lär väl träna med A-laget och spela lite reservlagsmatcher och sitta på bänken i A-laget ibland.
Citera
2017-01-22, 21:55
Medlem
motvalls avatar
Då är Dortmund klara och ber er reservera era inlägg om Alexander Isak till spelarens egen tråd eller väl valda tillfällen här.

Resten då? Schalke, Wolfsburg, Leverkusen och Gladbach. Går de upp eller går de ner? Är Leipzig Münchens enda hot? Sunk i så fall.
Citera
2017-01-23, 01:24
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Då är Dortmund klara och ber er reservera era inlägg om Alexander Isak till spelarens egen tråd eller väl valda tillfällen här.

Resten då? Schalke, Wolfsburg, Leverkusen och Gladbach. Går de upp eller går de ner? Är Leipzig Münchens enda hot? Sunk i så fall.
Jag hade leverkusen som topp 3-kandidat inför säsongen, gillade vad jag såg men har ju varit en jättebesvikelse. Samtidigt tyckte jag mig se tendenser i segern mot Hertha, kanske vågar man hoppas att de tittar uppåt nu.
Citera
2017-01-23, 01:29
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag hade leverkusen som topp 3-kandidat inför säsongen, gillade vad jag såg men har ju varit en jättebesvikelse. Samtidigt tyckte jag mig se tendenser i segern mot Hertha, kanske vågar man hoppas att de tittar uppåt nu.
Halva säsongen kvar och 7 poäng upp till Hoffenheim. Ingen omöjlighet.

Bayern och Leipzig har verkligen skaffat sig ett rejält försprång.
Citera
2017-01-23, 07:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Jag hade också Leverkusen som en toppkandidat före säsongen men ack vad jag bedrog mig.

Leverkusens toppar är riktigt bra men tyvärr så kommer dom för sällan.
Citera
2017-01-23, 12:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Vad tror vi om Roger Schmidt, hur länge blir han kvar? Är ju ingen mysfarbror direkt, verkar mer vara en sur jävel som sprider dålig stämning omkring sig. Någon stor taktiker och strateg är han väl inte heller.
Citera
2017-01-23, 13:47
Medlem
cyberkalles avatar
Sandro Wagner är tillsammans med Timo Werner dom två bästa tyska målskyttarna i BL.

Är det dags för Löw att ta med honom i landslaget, han själv tycker att han är självskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in