2017-08-01, 19:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Verkligen. Det drömmer jag också om.
Tänk bara att få slippa läsa om dessa fjortisbrev där hon bedyrar sin oskuld och berättar hur "sjukt" allt är och ger polisen uppläxning med sina egna hypoteser.

Senaste brevet avslutas så här:

"Jag kan inte änns se film om dem slåss"

Är lite svårt att få in så många skrivfel i en enda mening, men hon lyckas med det.
Är som en 13-14-åring har skrivit.

Är nog kombinationen av total brist på självinsikt, extrem hybris och skriv/stav-felen som gör att folk tycker att hon verkar så korkad. För enligt RPU:n så är hon "genomsnittligt begåvad".

Några detaljer ur RPU:n i ämnet:

Blir lite skraj av hennes dygnet-runt-brevskrivande. Det måste bli ett avslut på detta. Hoppas, hoppas därför på att den avslöjande hemliga inspelningen kommer in.

Det är lite osannolikt med en 40-åring med socionomutbildning som skriver "änns". Det borde ju gå att kolla av med hennes tidigare arbetsgivare eller ngt. Klart hon kan vara illitterat eller dyslektiker eller ha en hangup på ord som hon sällan använder i skrift, men ändå.

Ser utstuderat ut.
Citera
2017-08-01, 20:01
Avslutad
Äh jag känner väldigt högutbildade som skriver liknande fel

Har inget med utbildning att göra

Password: kimkardashian
Citera
2017-08-01, 20:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Förslag till motiv
Angående varför JJ ville skrämma bort MR.
Jag minns inte var och när, men jag har för mig att både JJ och JB har uttryckt missnöje med att MR hade pengar och åkte omkring med JMs nya Volvo. Det borde ha varit dom i stället…

Kanske insåg JJ också att om MR skulle gå med på att mörda GM och AM så fanns det risk för att säcken skulle knytas ihop så ordentligt att även JJ och JB riskerade att råka illa ut. JJ och JB kan ha haft som målsättning att avstyra att JM fick MR att mörda GM och AM.

JJ var tydlig med att han var bestört över att JM och bl.a. JB skulle dra till Thailand strax efter mordet på Göran. Om det stred mot hans rättsmedvetande eller om han insåg att det skulle bidra till att rikta blickarna mot JM och att hon riskerade att dra med honom i fallet låter jag vara osagt.

Finns aspekter där!

Om JM går "desperado" för att rädda sig så åker ju JJ på kuppen. Ser man Thailand som potentiell planering för landsflykt så måste ju JJ gått bananas.

Kan ju vara att JJ misstänker att det hela inte slutar lyckligt för MR heller, men han har ju säkert en del att oroa sig över för egen del.

Svärmödrar!
Citera
2017-08-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är lite osannolikt med en 40-åring med socionomutbildning som skriver "änns". Det borde ju gå att kolla av med hennes tidigare arbetsgivare eller ngt. Klart hon kan vara illitterat eller dyslektiker eller ha en hangup på ord som hon sällan använder i skrift, men ändå.

Ser utstuderat ut.

Nejdå, finns många exempel FUP på hennes brister. Jag tycker nästan det, när hon i mail till If skriver, åki och aki, tar priset, eller kanske tillungar .
Citera
2017-08-01, 20:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja, jag ger dig att det vore dumt om allt vore lugnt, men han ränner ju runt och pratar om det på andra håll också. Det beror väl lite på tidslinjen.

Och det går väl radera saker från fejan i efterhand?

Om man nu lever sina liv på fejan och det där var bokstavligt ment och sen dyker JM ner på det samma dag, och han låter det ligga, och hon låter det ligga kvar, vad säger det om JJ:s "liv"? Att vi borde låsa in honom utan rättegång och han fattar nada?

Hur är det, går saker man lägger där med meddelande till ens "vänner" automatiskt, eller måste dessa besöka sidan ibland för att titta efter uppdateringar?

Jag tror inte det är sant. Här lägger man ner sin tid och så är di så dumme?
Det man lägger in visas automatiskt i flödet för de man valt i inställningarna. Men för att se senare måste man besöka sidan.
Allt rullar på i en himla fart. Att radera ökar ju misstankarna men det kanske han gjorde?
Det var väl en skärmdump vi såg.
Har inte fb för tillfället.
Citera
2017-08-01, 20:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag drömmer för övrigt om bandet som JM erkänner båda morden på. Det vore mumma.

Åh ja det vore mumma, men det blir nog tyvärr inte så.
OffT; du har fått lite sämre hy sen sist jag såg dig!
Citera
2017-08-01, 20:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Äh jag känner väldigt högutbildade som skriver liknande fel

Har inget med utbildning att göra

Password: kimkardashian

Jag begrep inte det där sista.
Citera
2017-08-01, 20:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nejdå, finns många exempel FUP på hennes brister. Jag tycker nästan det, när hon i mail till If skriver, åki och aki, tar priset, eller kanske tillungar .

Nu hajade jag inte. "Åki" för åklagaren eller för AP? Eller vad?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-01 kl. 20:25.
Citera
2017-08-01, 20:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jo jo.

Men likväl: Kiselalgerna är riktigt riktgit små baddare.

Men i största allmänhet är det ju inte orimligt att de drar en huva över hans huvud först, det behöver ju inte vara en plastpåse eller en blöja. Utan för att göra det svårare för honom att försvara sig.

Men det mesta som släpper igenom vatten torde släppa igenom kiselalger.

Men man ska väl inte väja för tanken att de dragit en plastpåse på honom först och dränkt honom sen, men utan att kiselalgerna spelar in alls.

Det behöver inte finnas levande kiselalger i annat än organiskt levande vatten (sjöar och vattendrag), även om man kan misstänka att de kommer dyka upp i regnvattentunnor och öppna dammar och pölar i begränsad omfattning. Jag är inte hundra men har fattat att de behöver ljus och syre och cirkulation. I kranen finns de icke och inte i täckt brunn.

För att göra A*i hanterbar för deras syfte så super de först honom full (1.36 promille) drar något över hans huvud (JJ,s berättelse till MR) för att begränsa hans förmåga till försvar, dränker honom som en kattunge i lämplig tunna fylld med vatten från kran eller regnvatten, har de dessutom sett till att han inte kan röra sina armar så är det ingen match för två stycken att hjälpa A*i till en bättre värld.

Att sedan skrönan broderas ut med fler detaljer till MR kan ju som sagt bero på att det inte var speciellt manligt eller tufft att lönnmörda A*i på det viset, lite hårdare att dränka honom i sjön.

Jag tror vi komplicerar till det för mycket helt enkelt.
Citera
2017-08-01, 20:19
Medlem
Citat:
Nu hajade jag inte. Åkl för åklagaren eller för AP? Eller vad?

Dags för glasögon kanske? å k i och a k i
I stället för A k i.
Citera
2017-08-01, 20:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För att göra A*i hanterbar för deras syfte så super de först honom full (1.36 promille) drar något över hans huvud (JJ,s berättelse till MR) för att begränsa hans förmåga till försvar, dränker honom som en kattunge i lämplig tunna fylld med vatten från kran eller regnvatten, har de dessutom sett till att han inte kan röra sina armar så är det ingen match för två stycken att hjälpa A*i till en bättre värld.

Att sedan skrönan broderas ut med fler detaljer till MR kan ju som sagt bero på att det inte var speciellt manligt eller tufft att lönnmörda A*i på det viset, lite hårdare att dränka honom i sjön.

Jag tror vi komplicerar till det för mycket helt enkelt.

Jo jo. Om man tänker ut ett sätt som är adekvat för exv två personer med minimal kroppsskada som följd så är det inte säkert att det är den mest adekvata versionen när man "skryter" om det. Dessutom är det logiskt från utredningsmöjlighetens sida att förvränga tillvägagångssättet och rent av göra det uppenbart felaktigt för den som har reda på fakta.
Citera
2017-08-01, 20:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Dags för glasögon kanske? å k i och a k i
I stället för A k i.

Du menar att hon hänförde till AP som "åki"?

Det i sig kanske inte bevisar så mycket iofs.

(Hon kanske trodde han var dansk? Eller att Ålborg (Aalborg) låg i Finland?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in