2017-08-01, 17:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hahaha! Du kan få till det du .
Med tanke på utförandet vid mord nr 2: Hafsigt, slafsigt man orkar inte ens torka bort det fullt synliga blodet i bilen osv så känns det, för mig, inte så troligt med ett ytterst välregisserat/välplanerat mord nummer 1. Där allt är "stage:at" ner till minsta korvbit på bryggan. Jag inbillar mig att det inte är så där väldigt komplicerat, man har haft tur osv. Spekulationer så klart...

Du bortser ifrån att mord nr 2 hade kortare förberedelsetid, skedde panikartat och att allt talar för att det var meningen att MR skulle åka dit.

Det förändrar ting.
Citera
2017-08-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du bortser ifrån att mord nr 2 hade kortare förberedelsetid, skedde panikartat och att allt talar för att det var meningen att MR skulle åka dit.

Det förändrar ting.

Meningen att MR skulle åka dit? Så han skulle bara ta det, utan att ange henne, det gick ju sådär...
Citera
2017-08-01, 18:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vem fan säger att det ska vara lätt att vara mördare?

Lite besvär måste de allt ha annars vore det alltför enkelt att förtjäna sitt levebröd på det sättet.

Skämt åsido, det jag ville få fram är att den historia som MR har fått sig till livs från JJ stämmer till stora drag men har blivit förskönad och omgjord för att verka lite vassare och häftigare än vad som skedde i verkligheten.

Något träddes över A*i,s huvud men det behöver ju inte varit i en båt, kan ha varit på land i närheten av en vattentunna eller dylikt vilket skulle förklara frånvaron av kiselalger.

Jo jo.

Men likväl: Kiselalgerna är riktigt riktgit små baddare.

Men i största allmänhet är det ju inte orimligt att de drar en huva över hans huvud först, det behöver ju inte vara en plastpåse eller en blöja. Utan för att göra det svårare för honom att försvara sig.

Men det mesta som släpper igenom vatten torde släppa igenom kiselalger.

Men man ska väl inte väja för tanken att de dragit en plastpåse på honom först och dränkt honom sen, men utan att kiselalgerna spelar in alls.

Det behöver inte finnas levande kiselalger i annat än organiskt levande vatten (sjöar och vattendrag), även om man kan misstänka att de kommer dyka upp i regnvattentunnor och öppna dammar och pölar i begränsad omfattning. Jag är inte hundra men har fattat att de behöver ljus och syre och cirkulation. I kranen finns de icke och inte i täckt brunn.
Citera
2017-08-01, 18:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Känns knepigt att åstadkomma drunkningslungor utan 500.000 kiselalger med blöjor som filter, gör det inte?
Om drunkningslungor ser ut som vid kvävning och en blöja används som kvävning och tejpas fast tillfälligt med en tejp runt skallen - så är det givetvis inte omöjligt.
Däremot tror jag inte JJ återgett sanningen till MR om händelseförlopp.
Lägger några tankar kring detta, utifrån att denna dialog har hänt. Det vet vi heller inte.
Grundfakta:
Aki har ansetts vara en drunkningsolycka officiellt sett, men det mumlas i buskarna.
Sett till kiselalger drunknade han dock inte i Hjälmaren.

Anledning att snacka med MR:
Betona allvarsgrad.

Ev orsaker:
Bli av med honom (varför?*)
För att varna (han är mån om MR. Står de varann så nära att det är värt riskerna?)
Visa att man är kapabel till en hel del (MR uppfattade det dock inte som hot).

Hur betonas allvarsgrad:
Via att återge ett förlopp som vore trovärdigt i enlighet med den officiella bilden.

Varför mörklägga:
För att det är vedervärdigare utfört än han vill tillstå?
För att inte röja fler personers inblandning (vilket annat förlopp kräver?)

* Har han själv nån form av vinstvinning i att MR lämnar JM då detta de facto är andemeningen i samtalet?
Senast redigerad av develi 2017-08-01 kl. 18:09.
Citera
2017-08-01, 18:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dubbelt fel - har varken varit vid Vättern eller anmält dig, tyckte du snarare ryggade häromdan då det spekulerades.

ON TOPIC - så vill jag fortfarande veta varför dessa för stora blöjor medkom och det är möjligt med dem som vapen. Sen vill jag veta vad som kan vara turkost i en soppåse om du har nåt stalltips.

Hrm. Nåra ord med osäker innebörd?

Min uppmaning gällde alla, i trevliga slagsmål, vilka jag inte "ryggar" för. Men med glas och flaskor ständigt vinande genom luften så blir det lätt att man mest hukar efter ett tag. Och sippar på bålen.

Turkosa inslag i sopor -- du betar av alla mina gamla spår hör jag.

Mer mögligt bröd?

Ska det vara från någon särskild domän av världsmaterien?
Citera
2017-08-01, 18:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
....
* Har han själv nån form av vinstvinning i att MR lämnar JM då detta de facto är andemeningen i samtalet?
Kanske att själv få stå som nr 1 på listan av "arbetssökande" till JM, dvs vara den som hon i första hand frågar när hon vill ha hjälp med diverse välbetalda uppdrag, som att misshandla, hota osv.
Citera
2017-08-01, 18:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Hrm. Nåra ord med osäker innebörd?

Min uppmaning gällde alla, i trevliga slagsmål, vilka jag inte "ryggar" för. Men med glas och flaskor ständigt vinande genom luften så blir det lätt att man mest hukar efter ett tag. Och sippar på bålen.

Turkosa inslag i sopor -- du betar av alla mina gamla spår hör jag.

Mer mögligt bröd?

Ska det vara från någon särskild domän av världsmaterien?
Det ska vara överförbart och missfärga och vara såpass att det stannar kvar (viss resistens mot sjövatten givetvis).
Vad är turkost i en soppåse på Granliden aktuell kväll?
(erinrar mig i skrivande stund att en oäkta "kork" till vin släppte färg nåt anskrämligt då den blev fuktig)
Citera
2017-08-01, 18:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Kanske att själv få stå som nr 1 på listan av "arbetssökande" till JM, dvs vara den som hon i första hand frågar när hon vill ha hjälp med diverse välbetalda uppdrag, som att misshandla, hota osv.
Relationerna är minst sagt märkliga. Ena stunden daglig kontakt i lgh nästintill, det är resor utomlands och inrikes, det är weekend på Granliden, det är hjärtan på fb, svåger och svärmor, naww, det är flytthjälp - och i nästa andetag inte värd ett vitten eller rent av avsky och tolkas som heltossig.
Citera
2017-08-01, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vem fan säger att det ska vara lätt att vara mördare?

Lite besvär måste de allt ha annars vore det alltför enkelt att förtjäna sitt levebröd på det sättet.

Skämt åsido, det jag ville få fram är att den historia som MR har fått sig till livs från JJ stämmer till stora drag men har blivit förskönad och omgjord för att verka lite vassare och häftigare än vad som skedde i verkligheten.

Något träddes över A*i,s huvud men det behöver ju inte varit i en båt, kan ha varit på land i närheten av en vattentunna eller dylikt vilket skulle förklara frånvaron av kiselalger.
Nu har du tappat det och måste förklara det. Du menar att det finns en slags badmössa med exakt den filteröppning (då räknat i my) som sluter hermetiskt tätt mot A*is hals som släpper genom vatten men inte kiselalger. Vet du hur stor en kiselalg är? Tycker det är bra att dryfta händelseförlopp för så gjorde inte åklagaren men du verkar tänkt längre. En balaklava med slangklämma av rätt maskstorhet, men du igen...vilken är det? Hur fick man dit strömförsörjningen till separatorn? Finns förlägningssladd? Eller har man satt en partikelseparator och mask över A*is mun tro? Visst är det konstigt att MR fått till sig en manlig version, men jag skulle vilja läsa din. På riktigt
Citera
2017-08-01, 18:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Sen undrar man ju inte om det där ngt som JJ och JM kokat ihop tillsammans för att skapa en snackis, som ska ta udden av folks misstankar.

Givet mängden människor som kan ha sett det där och snacket som måste gått så är det ju så jävla dumt att skriva det där om det är bokstavligt menat. Det är ju som att kika ner i loppet på pistolen för att se om man kan se när skottet går av.

Det är ju obsklass på det. Åttonde klass, ska börja nian till hösten. 6,5 mil till närmsta tätort och skolbuss. Skogshuggartröja och skoterstövlar. Lämnar inte uppehållsrummet på hela lunchrasten.

Det liknar ju JM:s generalstrategi, gör det inte?: "om jag verkligen var skyldig hade jag ju aldrig uppträtt så där!" (Med vilket jag i detta fall menar att det snarare är hon än han som gjort det.)

Jag köper det inte som morderkänannde.
När han skrev det där var mordet avskrivet som olycka. Självklart var han inte rädd att någon konstapel skulle komma sättandes och undra vad han menade på fb!
Sedan när folk började fråga vad som hänt ville han avdramatisera sitt tilltag som hade skett i ett ångerfullt ögonblick.
Glöm inte att folk lever sina liv på fejjan numer.

Tror inte JJ och JM, när de nu hade klarat sig
ur Akimordet, började skapa snackisar om det hela, DET vore obsklass (om vi ska vara sådana) om något.
Tänk på att vi nu ser på saken i backspegeln med helt "andra ögon".
Citera
2017-08-01, 18:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Relationerna är minst sagt märkliga. Ena stunden daglig kontakt i lgh nästintill, det är resor utomlands och inrikes, det är weekend på Granliden, det är hjärtan på fb, svåger och svärmor, naww, det är flytthjälp - och i nästa andetag inte värd ett vitten eller rent av avsky och tolkas som heltossig.
Men, när det kommer till kritan så handlar ju allt om pengar - för både JM och JJ.
Kan hon utnyttja honom i sina "ärenden", fine. Kan han utnyttja henne som inkomstkälla, fine.
Skitsamma om de är osams ibland.
I krig och girighet är allt tillåtet.
Citera
2017-08-01, 18:49
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFold
Nu har du tappat det och måste förklara det. Du menar att det finns en slags badmössa med exakt den filteröppning (då räknat i my) som sluter hermetiskt tätt mot A*is hals som släpper genom vatten men inte kiselalger. Vet du hur stor en kiselalg är? Tycker det är bra att dryfta händelseförlopp för så gjorde inte åklagaren men du verkar tänkt längre. En balaklava med slangklämma av rätt maskstorhet, men du igen...vilken är det? Hur fick man dit strömförsörjningen till separatorn? Finns förlägningssladd? Eller har man satt en partikelseparator och mask över A*is mun tro? Visst är det konstigt att MR fått till sig en manlig version, men jag skulle vilja läsa din. På riktigt
Jag har en idé till (om ni inte gillar rumptricket på bryggan)!

Det är en turkos kondom som man trätt över APs huvud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in