2018-02-06, 23:17
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det påminner mest om ett litet PM.
Skulle jag säga.

Inte något som direkt avspeglar 400x2 = 800 timmars arbetsinsats.

Bra jobbat av vår envetna "grävare"!
Jag tänkte på eventuella senare utredningar...
Citera
2018-02-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Samtidigt måste man ju säga att det inte är språket som är den avgörande faktorn när det gäller kvalitén på en utredning. Är kvalitén tillräckligt bra kan man ju stå ut med "änns"...
Nu tror jag ju inte att det är så, men...
Den språkliga kvalitén har föreslagits vara tecken på att JM inte medverkat, därav mitt intresse för den aspekten.

Vad innehållet beträffar är detta som en utredningsrapport betraktat bara strunt. Kolla avsnitt 3.6, första stycket. Hur kan en examinator släppa igenom uttrycket "Förenta Staternas barnkonvention" ? Tror han att det heter så ? Nations=States, vafan... Etc, etc.

Som skattebetalare är jag så upprörd, att jag väljer att sätta punkt här.
Citera
2018-02-06, 23:52
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Uppsatsen är inte speciellt avancerat skriven men på tok för avancerat för JM. Är ett språk som hon inte alls behärskar. "Medförfattaren" EH, dvs den enda författaren, lär tidigt ha märkt av JM:s anteckningar m.m att hon nog måste se till att skriva uppsatsen ensam för hon ville väl inte själv bli "sänkt" genom att JM, med sitt barnspråk, sabbar hennes möjligheter.

Det i kombination med JM:s manipulationer och övertalningsförmåga, gjorde nog att valet inte blev så svårt. Säkert är det EH som inte vill att uppsatsen ska finnas tillgänglig på DiVA, dels för att hon vet att det inte gått rätt till men kanske framförallt för att det känns obehagligt att stå som "medförfattare" ihop med den ökända Mördar-Möller. Sådant man nog helst vill glömma.

När jag läste uppsatsen tänkte jag på vissa saker som JM snappat upp och sen använt i fel syfte, d.v.s för egen vinnings skull, som de återkommande orden "barnperspektiv" och "barnkonventionen".
Mår då illa när jag tänker på hur hon använde detta i rätten när hon ville förhindra att sin lille sons vittnesmål skulle gälla, när han berättat sanningen om turerna kring mordkvällen.
När hans mamma åkte iväg för att mörda hans mormor och morfar.
Usch och fy fan för denna vidriga kvinna!

Här är uppsatsen som jag döpt om till "JM NOT" i hopp om att förhindra att någon länkas dit som t.ex söker på BBiC eller EH.
Varsågoda! https://minfil.org/f7u068d7b3/JM_NOT.pdf

Rätta mig om jag har fel!
Skulle inte uposatsen va på engelska?

Nu råkar jag ha engelskan som modersmål, därtill vara en fena på att använda dokument för att avläsa. Osäker på hur detta skulle fungera ... kan du skicka pdf via inbox?
Jag kan isf börja vända å vrida på formuleringar till engelska då jag anar att det är text plageriat (delvis) sen har de ändrat viss ordföljd för att de skulle bli osökbart.

Frågar du min mor? G-damb it! Sure shit Sherlock.... så låt oss gå till botten av detta!
Citera
2018-02-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Rätta mig om jag har fel!
Skulle inte uposatsen va på engelska?

Nu råkar jag ha engelskan som modersmål, därtill vara en fena på att använda dokument för att avläsa. Osäker på hur detta skulle fungera ... kan du skicka pdf via inbox?
Jag kan isf börja vända å vrida på formuleringar till engelska då jag anar att det är text plageriat (delvis) sen har de ändrat viss ordföljd för att de skulle bli osökbart.

Frågar du min mor? G-damb it! Sure shit Sherlock.... så låt oss gå till botten av detta!
United Nations översatt till Förenta Staterna kanske är en uppslagsända.
Citera
2018-02-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
United Nations översatt till Förenta Staterna kanske är en uppslagsända.

WTF? Är vi gemensamt här på väg att upptäcka att det s k examensarbetet uppvisar tecken på "auto-translate"?

Vill inte skapa en trådsanning och är lite trött, men tycker jag anar en fishy smell..
Citera
2018-02-07, 00:38
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
WTF? Är vi gemensamt här på väg att upptäcka att det s k examensarbetet uppvisar tecken på "auto-translate"?

Vill inte skapa en trådsanning och är lite trött, men tycker jag anar en fishy smell..

And it ain’t nice... said the shark
Citera
2018-02-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Johanna kanske fick väldigt bråttom att få ut en examen? Vad jag kan se om jag går tillbaka till 2005 då hon borde påbörjat socionomprogrammet har dom endast start på höstterminer dvs den C-uppsats som här är aktuell borde framlagts slutet på maj/början juni 2008 dvs innan terminens slut.

Den är daterad (ospecifikt) ht 2008, med godkänd först 9 februari 2009.

Med kännedom om JM, så är det inte helt främmande att hon sökt jobb som socionom och sagt att hon hade examen (kanske även fått ett vik). Trots att hon hade en uppsats som släpade efter ... Hon kanske fick vansinnigt bråttom att få ut examen? Examen utgör ett anställningskrav.

JM har visat alla tänkbara tecken på att "gärna" ta genvägar i livet.

Bara en tanke.
Citera
2018-02-07, 00:50
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Johanna kanske fick väldigt bråttom att få ut en examen? Vad jag kan se om jag går tillbaka till 2005 då hon borde påbörjat socionomprogrammet har dom endast start på höstterminer dvs den C-uppsats som här är aktuell borde framlagts slutet på maj/början juni 2008 dvs innan terminens slut.

Den är daterad (ospecifikt) ht 2008, med godkänd först 9 februari 2009.

Med kännedom om JM, så är det inte helt främmande att hon sökt jobb som socionom och sagt att hon hade examen (kanske även fått ett vik). Trots att hon hade en uppsats som släpade efter ... Hon kanske fick vansinnigt bråttom att få ut examen? Examen utgör ett anställningskrav.

JM har visat alla tänkbara tecken på att "gärna" ta genvägar i livet.

Bara en tanke.

Hold that thought... undersöker
Citera
2018-02-07, 01:12
Medlem
JM kommer väl bli pensionär till slut , på detta utdragna processande .tålamodet börjar tryta .
Citera
2018-02-07, 09:39
Medlem
Spitilinkkons avatar
Citat:
Uppsatsen är inte speciellt avancerat skriven men på tok för avancerat för JM. Är ett språk som hon inte alls behärskar. "Medförfattaren" EH, dvs den enda författaren, lär tidigt ha märkt av JM:s anteckningar m.m att hon nog måste se till att skriva uppsatsen ensam för hon ville väl inte själv bli "sänkt" genom att JM, med sitt barnspråk, sabbar hennes möjligheter.

Det i kombination med JM:s manipulationer och övertalningsförmåga, gjorde nog att valet inte blev så svårt. Säkert är det EH som inte vill att uppsatsen ska finnas tillgänglig på DiVA, dels för att hon vet att det inte gått rätt till men kanske framförallt för att det känns obehagligt att stå som "medförfattare" ihop med den ökända Mördar-Möller. Sådant man nog helst vill glömma.

När jag läste uppsatsen tänkte jag på vissa saker som JM snappat upp och sen använt i fel syfte, d.v.s för egen vinnings skull, som de återkommande orden "barnperspektiv" och "barnkonventionen".
Mår då illa när jag tänker på hur hon använde detta i rätten när hon ville förhindra att sin lille sons vittnesmål skulle gälla, när han berättat sanningen om turerna kring mordkvällen.

Här är uppsatsen som jag döpt om till "JM NOT" i hopp om att förhindra att någon länkas dit som t.ex söker på BBiC eller EH.

Fantastiskt bra jobbat magicadehex! För väldigt många inlägg sedan var jag inne på detta med uppsatsen och är glad att du fått tag i den!

Efter att nu läst igenom uppsatsen är det flera saker som är slående.
Bland annat uppsatsens disposition (men detta format är kanske vanligt inom sociala studier, det känner jag inte till). Innan resultatredovisningen blandas inledning, studiens syfte, begreppsförklaringar och historik med metod och till vissa delar sneakpeaks på resultat. En annan struktur hade gjort detta avsevärt mer lättläst (med bakgrund och tidigare forskning före syfte och metod.
Avseende metoden är den, anser jag, nästan under all kritik. TRE informanter som bidragit via telefon (och en gruppintervju). Det framgår inte hur resultatet analyserats, hur de olika temana framkommit, eventuella underteman mm. Det saknas citat som ger en trovärdighet till innehållet och djup analys av informanternas svar. De kan inet ö h t ha läst Kvales bok i den kvalitativa forskningsintervjun, för de följer inte alls de steg (eller har inte dokumenterat) som en resultatanalys och presentation bör ha.
Sammantaget en uppsats som troligen inte fått G idag, anser jag...
Citera
2018-02-07, 11:02
Medlem
Citat:

Tack för detta, magiciadehex, mycket bra jobbat och grävt av dig.
Dagens <3 får du av mig.
Citera
2018-02-07, 13:49
Medlem
Honan6s avatar
Enhetschefen i Göteborg förstod att något var fel
Den 25 maj -16, gjorde enhetschefen Kerstin Almgren, vid familjehemsverksamheten i Göteborg, en polisanmälan om JM:s bravader eftersom det kommit till deras kännedom att Johanna Möller hade haft fest och sex med flyktingpojkar på hotell. Jag minns att JM då hade ett FB-konto där hon gladeligen officiellt delade med sig av "gullegull-bilder" med grabbarna och att någon av hennes döttrar var förvånad över att hon var i Göteborg med "alla tre!". Då sexskandalen avslöjades i Eskilstuna-Kuriren, blev jag fullt övertygad om att kvinnan inte var frisk. Jag blev väldigt förvånad över att polisen så snabbt lade ned utredningen.

Misshandeln och hemliga avlyssningar
Den grymma misshandeln av flyktingpojkarna skedde 10 juli -16 och då trodde jag att polisen i Eskilstuna skulle bli lite noggrannare i sina förundersökningar. Frågan är om de beslutade att "vila" med ärendet p g a att det var semesterperiod eller lät de saken vila för syns skull för att "samla" in mer bevis? När man tittar i FUP-protokoll så framkommer det att hemliga telefonavlyssningar har börjat redan den 14 juli -16 där även GM:s telefon ingick.

Flera åtal och rättegångar på gång?
När kommer besked om det blir åtal och rättegång gällande misshandeln av flyktingpojkarna? MR har ju erkänt och berättat, medan de övriga går fria.

Vad kommer ske med Aki-fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in