Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Jag drömmer för övrigt om bandet som JM erkänner båda morden på. Det vore mumma.
Verkligen. Det drömmer jag också om.
Tänk bara att få slippa läsa om dessa fjortisbrev där hon bedyrar sin oskuld och berättar hur "sjukt" allt är och ger polisen uppläxning med sina egna hypoteser.
Senaste brevet avslutas så här:
Citat:
Polis är så taggade att finna bevis som binder mig vid brott att dem inte änns kontrollerar sitt egna material", skriver Johanna Möller senare i brevet.
Avslutningsvis anklagar hon flera av sina närmaste för att ljuga och säger att påståendet att hon bett sin dotter misshandla Aki Paasila är "helt sjukt". Johanna Möller avslutar sitt brev till tingsrätten med orden:
"Jag kan inte änns se film om dem slåss."
"Jag kan inte änns se film om dem slåss"
Är lite svårt att få in så många skrivfel i en enda mening, men hon lyckas med det.
Är som en 13-14-åring har skrivit.
Är nog kombinationen av total brist på självinsikt, extrem hybris och skriv/stav-felen som gör att folk tycker att hon verkar så korkad. För enligt RPU:n så är hon "genomsnittligt begåvad".
Några detaljer ur RPU:n i ämnet:
Citat:
Möllers funktionsförmåga bedöms dock inte vara reducerad till följd av de dysfunktionella personlighetsdragen.
Möller har genomgått en längre universitetsutbildning till socionom, vilket talar för att hon åtminstone är genomsnittligt begåvad.
Möller höll sig sysselsatt med läsning och genom att skriva brev större delen av dygnet.
Blir lite skraj av hennes dygnet-runt-brevskrivande. Det måste bli ett avslut på detta. Hoppas, hoppas därför på att den avslöjande hemliga inspelningen kommer in.