2017-07-31, 19:39
Medlem
57Emmas avatar
"Jag kommer som sagt redovisa allt.
Vi som admin har vi fått ta många smällar på olika sett (några har redan lämnat som admin självmant) , men nu har även jag fått nog.
Att bli anklagad för bla. skattebrott och vete gud vad det hittar på där inne på flashback.
Till er på flashback...
Kan meddela att mitt mobilnummer står på mitt företag (JA) men swish går INTE till mitt företagskonto, är det ett brott så erkänner jag att jag då har gjort fel..
Så har ni fått det avklarat.
När jag redovisat allt med kvitton.
Så kommer jag lämna gruppen för nu orkar inte jag längre. Jag hoppas ni hittar Patrik så ni får ro i familjen ❤"

Kan någon tala om för mig varför hon engagerar sig så på flashback. Hon är admin för en facebook grupp, ta inte åt dig av vad människor skriver på FB.
HP gruppen en stor grupp och man kan inte vara älskad av alla, skit i vad folk säger här och sköt facebook gruppen. Vi har aldrig begärt redovisning
Citera
2017-07-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Jag vet inte men är det inte långsökt.. hon har fått folk att ge pengar = gåvor och är då skattefria typ. På skatteverket står det inget om några regle för gåvor så tror att hon är grön. Men jag är absolut ingen expert på området.

Men skitsamma hon kanske gjorde siig en hacka.. men den stora frågan är fortfarande var är P???

Någon som vet om han hade någon form av bokstäver? Kan det vara så att han har gått enraged på sina föräldrar och faktiskt ger igen med att vara borta för att straffa dom? Har själv en son som är yngre men som gör en massa saker när han inte får som han vill. Allt från att gömma sig til att anmäla oss till polisen för alla möjliga saker = lika med VIP kort där!

Tänker att mamman sa att samtalet var så privat.. vad var så privat så att man inte vill tala om det? Kan det vara så som att P hotade henne med diverse saker om han inte fick som han ville?

Jag kanske är helt fel ute men något säger mig att det kanske finns något i det och kanske är det därför de inte vill gå ut med info om samtalet!
Precis det jag tänkt hela tiden! Jag tror inte det är så bra mellan familjemedlemmarna som det framställs. Om vi tittar tillbaka några sidor finns uppgift om att pappan kallas för Hitler, det låter ju inte direkt som en ömmande familjefar som spelar Fia med knuff och bakar kanelbullar på helgerna direkt...
Jag har hört på omvägar att P bara svarade "mm, jaa, mm, mm" i samtalen med mamman på tåget - alltså inte så värst engagerad.

Det enda "beviset" vi har att P faktiskt ville hem är mammans påstående.

Det du beskriver om din son, kan tänka mig att du/ni som föräldrar inte gick ut offentligt första gången han "betedde sig så" (hittar inget bra ord)? Självklart vill inte P's föräldrar heller skämma ut sig. För det är så man känner antar jag i början, man skäms för att man inte har lyckats som förälder? Fortsätter det måste man väl dock inse att man inte kan göra så mycket mer än sitt bästa.

Hoppas din son kommer på bättre tankar!
Citera
2017-07-31, 20:00
Medlem
Det är klart man inte går ut offentligt om man har en son som inte funkar normalt för man vill ju att sonen ska vara som alla andra! Vet inte om P har någon typ av diagnos men det vore intressant att veta för då ger det fler möjligheter till hans försvinnande. Eveveva kanske du vet som pratat med hans mamma?
Citera
2017-07-31, 20:03
Medlem
Citat:
Det är klart man inte går ut offentligt om man har en son som inte funkar normalt för man vill ju att sonen ska vara som alla andra! Vet inte om P har någon typ av diagnos men det vore intressant att veta för då ger det fler möjligheter till hans försvinnande. Eveveva kanske du vet som pratat med hans mamma?

Hon pratade helt rekordeligt om honom,inget nedlåtande på något sätt,bara att han känslomässigt var trött och ville hem till sitt gamla vanliga liv.
Han saknade bland annat sin bästa kompis som bor i Malmö med sin flickvän.
Tror det var den killen som han hedrade på studenten , det videoklippet, om du vet vad jag menar, vet inte om du sett det. ?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 20:07.
Citera
2017-07-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samtalet med var med mamman strax innan han klev av. Det enda jag minns jag sett i pressen om det är det här.(se nedan). Kan tolkas lite olika, men Patrik kan ju ha sagt att han trodde att han var i Mjölby eller något liknande som att han var framme.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6r%C3%A4ldrarnas-desperata-jakt-efter-f%C3%B6rsvunna-patrik-22-1.4400286

Vi vet inte säkert om det finns någon tidpunkt för detta uttryck "Vi ses i Mjölby". Det kan ju har sagts långt innan Hallsberg.

Jag uppfattar det som om det sägs vid samtalet runt 14-tiden, men säkert är det inte.

* Vid 14-tiden får han låna kvinnans telefon och ringer sin mamma, som fyller Patriks kontantkort Under samtalet med kvinna pratar de o vart de ska åka och de säger till varandra "Vi ses i Mjölby".
* Efter samtalet går Patrik och sätter sig på sin plats. Han håller på med sin dator.
* Sen ringer han ytterligare ett samtal, då från sin egen telefon", och avslutar med "puss och kram".
* Därefter kliver killarna på i Hallsberg, tåget har anlänt 14.31.
* Patrik sitter kvar i vagnen ca 15 minuter
* Patrik ska ha(om jag fattar det rätt) under denna tid, pratat en gång till med sin mamma. Det var
strax innan han klev av.
* 14.46 kliver han hastigt av med bestämda steg.
* I samband med att Patrik kliver av tåget kopplas Patriks telefon upp sig mot en mast när mobilen
antingen sätts på eller stängs av.
* Patrik syns på en övervakningskamera i samband med att han kliver av tåget i Hallsberg.

Det måste ju vara ovanstående samtal vid 14-tiden som det syftas på. Då är det ju 45 minuter kvar innan han kliver av i Hallsberg. :

Det är ju mobilkvinnans uttalande om att de sa det till varandra. Han kanske inte sa mer än ja, eller bara nickade.
Efter det känns det inte som om kvinnan prata fler gånger med Patrik. Han uppges ju ha suttit med sin dator och pratat i sin telefon.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889926-sista-vittnet-patrik-komma-hem

Förlåt om jag är trög, men varför sa de "Vi ses i Mjölby", när de satt tillsammans..
Citera
2017-07-31, 20:07
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Förlåt om jag är trög, men varför sa de "Vi ses i Mjölby", när de satt tillsammans..

det va i samband med avstigningen & att hon trodde han bara skulle byta vagn . utläst av alla olika intervjuer

(OBS min egen teori)
Citera
2017-07-31, 20:11
Medlem
Citat:

Det.kan ha att göra med att det var en hel timmes väntan där....kanske de tänkte fika ihop, eller rasta hennes hund då., vad vet jag.
Kanske den kvinnan kändes trygg på något vis.
Så himla kul är det ju inte att sitta av en timme på en station.....(i detta fall Mjölby station,som de planerade att ses i framöver )

,.....såvida man inte sitter på flaschback förstårs....hmm....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 20:13.
Citera
2017-07-31, 20:12
Medlem
Jag har sett filmen Evaveva. Min son vill också hem men det kan hända massor på vägen då han inte funkar som andra.
Det man undrar är om P har en funktionsnedsättning som skulle kuna göra att han straffar sina föräldrar med att hålla sig borta? Jag kanske letar idet blå men om det finns något sådant så kan han hålla sig borta frivilligt. Om inte så tror jag att han är borta
Citera
2017-07-31, 20:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jösses vänner, nu får ni snart ta och lämna den frasen, innan det blir ett svenskt uttryck istället för hej då. Vi har diskuterat om, när, hur, varför osv i säkert över 100 sidor. Vi får nog acceptera att vi aldrig kommer att få ett svar och gå vidare till ett nytt skeende i P försvinnande
Citera
2017-07-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jo men "Hemma" ,tycker du inte att han är pojkaktig i sitt beteende på sina inspelade videos.?
Inget illa ment på något sätt (kul med variation) , men det vill ju inte säga att han inte kan ta vara på sig som en vuxen.

Hade inte hans föräldrar tjabblat om att man skulle närma sig honom försiktigt,kanske hålla fast honom,följa efter honom på avstånd hade jag aldrig tänkt på honom som mindre än vad han är....
Att hitta på pranks och att inte kunna se sig om efter en informationstavla på en tågstation är ändå lite skillnad... eller fråga någon om hjälp. Strax innan kunde han ju fråga kvinnan om hjälp med telefon.
Gick det så snabbt utför med depression/psykos då är det här något väldigt exceptionellt - kanske tom världens story!!
Citera
2017-07-31, 20:15
Medlem
Citat:
Jag har sett filmen Evaveva. Min son vill också hem men det kan hända massor på vägen då han inte funkar som andra.
Det man undrar är om P har en funktionsnedsättning som skulle kuna göra att han straffar sina föräldrar med att hålla sig borta? Jag kanske letar idet blå men om det finns något sådant så kan han hålla sig borta frivilligt. Om inte så tror jag att han är borta

Jo det kan mycket väl vara så....borderland eller ngt?(heter det så), eller finns det inte en problematik som heter HPL , eller liknande, då man är hyperkänslig och kan agera väldigt lätt på känsla.?Som faktiskt gör att personen sätter sig i krångliga situationer som den ej tar sig ur på en kafferast......stackarn.....jag säger ju det...att dagens samhälle är endast uppbyggt för robotmänniskor..tråkigt men näst intill sant,de som går på känsla "faller ner i fällorna " pga alla sina känslor....därför måste det finnas fler människor att prata med som försöker förstå,tex.på stationer osv.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 20:24.
Citera
2017-07-31, 20:24
Medlem
Liberty75s avatar
Till redovisningsansvarig i HP:

"Hitta Patrik" är inte en liten kompisgrupp som träffas över en fika. Det är en offentlig grupp med nästan 20.000 medlemmar, en grupp som du och övriga administratörer har ansvar för. När ni då även introducerar pengatransaktioner för att betala omkostnader, medföljer givetvis ytterligare ansvar.

Respekt för givare och övriga medlemmar innebär att vara transparant. Har man inget att dölja är det självklart att visa upp transaktioner och meddela hur mycket kapital som finns samt utlägg. Det ska ingen behöva tjata sig till. Brist på sådant skapar alltid misstänksamhet och frågetecken.

All information som kan lämnas ut ska lämnas ut för att skapa öppenhet och tillit. Ni hade då sluppit säkert 75% av alla spekulationer. Som sagt, att leda den här kolossen HP som fått ett eget liv kräver struktur, ansvar och en viss förståelse för ledarskap.

Självklart har Skatteverket varken tid eller ork att kolla in en liten insamling. Det vi sade (eller ifall jag) var mer ett "wake up" och inse ditt ansvar och din hederlighet gentemot 20.000 som involverat sig och gett av sin tid och sina pengar. Man är inte mindre god om man ber om en redovisning - man är helt enkelt mer ansvarsfull.
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-31 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in