Citat:
Ursprungligen postat av
Ohprost
Jag vet inte men är det inte långsökt.. hon har fått folk att ge pengar = gåvor och är då skattefria typ. På skatteverket står det inget om några regle för gåvor så tror att hon är grön. Men jag är absolut ingen expert på området.
Men skitsamma hon kanske gjorde siig en hacka.. men den stora frågan är fortfarande var är P???
Någon som vet om han hade någon form av bokstäver? Kan det vara så att han har gått enraged på sina föräldrar och faktiskt ger igen med att vara borta för att straffa dom? Har själv en son som är yngre men som gör en massa saker när han inte får som han vill. Allt från att gömma sig til att anmäla oss till polisen för alla möjliga saker = lika med VIP kort där!
Tänker att mamman sa att samtalet var så privat.. vad var så privat så att man inte vill tala om det? Kan det vara så som att P hotade henne med diverse saker om han inte fick som han ville?
Jag kanske är helt fel ute men något säger mig att det kanske finns något i det och kanske är det därför de inte vill gå ut med info om samtalet!
Precis det jag tänkt hela tiden! Jag tror inte det är så bra mellan familjemedlemmarna som det framställs. Om vi tittar tillbaka några sidor finns uppgift om att pappan kallas för Hitler, det låter ju inte direkt som en ömmande familjefar som spelar Fia med knuff och bakar kanelbullar på helgerna direkt...
Jag har hört på omvägar att P bara svarade "mm, jaa, mm, mm" i samtalen med mamman på tåget - alltså inte så värst engagerad.
Det enda "beviset" vi har att P faktiskt ville hem är mammans påstående.
Det du beskriver om din son, kan tänka mig att du/ni som föräldrar inte gick ut offentligt första gången han "betedde sig så" (hittar inget bra ord)? Självklart vill inte P's föräldrar heller skämma ut sig. För det är så man känner antar jag i början, man skäms för att man inte har lyckats som förälder? Fortsätter det måste man väl dock inse att man inte kan göra så mycket mer än sitt bästa.
Hoppas din son kommer på bättre tankar!