2017-07-31, 16:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Hej Eva

Jag tror inte det behöver vara så att han faktiskt sagt så till sin mamma. Vet du om han sagt så ordagrant?

Jag tycker det framstår som att föräldrarna köpte hans biljett och därför vet de att han ska byta i Mjölby. Han kan ju lika gärna ha sagt "nu kliver jag av", eller hur? Man kan ju även tänka sig att han trodde att han skulle byta i Hallsberg eftersom han gjort det nån annan gång, och därför säger att "nu ska jag byta". Och då tror föräldrarna att han säger det för att han tror att han är i Mjölby.

Sen undrar jag om det överhuvudtaget är så att de pratades vid när han gick av. Jag kan inte komma på att det stått någonstans. Kan någon rätta mig?

Från NA 24 maj: "Hans mamma talade med honom strax innan han skulle byta tåg. De skulle höras efter bytet, men då var hans mobiltelefon död."

Samtalet med var med mamman strax innan han klev av. Det enda jag minns jag sett i pressen om det är det här.(se nedan). Kan tolkas lite olika, men Patrik kan ju ha sagt att han trodde att han var i Mjölby eller något liknande som att han var framme.
Citat:
Eftersom tåget stod still där i en kvart var han övertygad om att han var framme i Mjölby. Det var Carinas sista samtal med sonen - de kom överens om att han skulle ringa när han satt på nästa tåg.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6r%C3%A4ldrarnas-desperata-jakt-efter-f%C3%B6rsvunna-patrik-22-1.4400286

Vi vet inte säkert om det finns någon tidpunkt för detta uttryck "Vi ses i Mjölby". Det kan ju har sagts långt innan Hallsberg.

Jag uppfattar det som om det sägs vid samtalet runt 14-tiden, men säkert är det inte.

* Vid 14-tiden får han låna kvinnans telefon och ringer sin mamma, som fyller Patriks kontantkort Under samtalet med kvinna pratar de o vart de ska åka och de säger till varandra "Vi ses i Mjölby".
* Efter samtalet går Patrik och sätter sig på sin plats. Han håller på med sin dator.
* Sen ringer han ytterligare ett samtal, då från sin egen telefon", och avslutar med "puss och kram".
* Därefter kliver killarna på i Hallsberg, tåget har anlänt 14.31.
* Patrik sitter kvar i vagnen ca 15 minuter
* Patrik ska ha(om jag fattar det rätt) under denna tid, pratat en gång till med sin mamma. Det var
strax innan han klev av.
* 14.46 kliver han hastigt av med bestämda steg.
* I samband med att Patrik kliver av tåget kopplas Patriks telefon upp sig mot en mast när mobilen
antingen sätts på eller stängs av.
* Patrik syns på en övervakningskamera i samband med att han kliver av tåget i Hallsberg.

Citat:
Patrik och kvinnan satt vid varsitt fönster på varsin sida av gången. Vid 14-tiden fick de kontakt när Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.

Efter samtalet återgick Patrik till sin plats. Enligt kvinnan höll han på med sin dator, och pratade i telefon ytterligare en gång – då i sin egen mobil.

– Det lät som om han pratade med någon och så avslutade han med puss och kram ungefär, berättar kvinnan för Nyheter24.

Enligt pappan Jörgen Linfeldt ska Patrik ha pratat ännu en gång med sin mamma.

Det måste ju vara ovanstående samtal vid 14-tiden som det syftas på. Då är det ju 45 minuter kvar innan han kliver av i Hallsberg. :

Citat:
Under samtalet med kvinnan hade Patrik och hon sagt att de "skulle ses i Mjölby", där de alltså skulle byta tåg.

Det är ju mobilkvinnans uttalande om att de sa det till varandra. Han kanske inte sa mer än ja, eller bara nickade.
Efter det känns det inte som om kvinnan prata fler gånger med Patrik. Han uppges ju ha suttit med sin dator och pratat i sin telefon.
Citat:
Patrik och vittnet hade suttit själva i djurvagnen hittills, men i Hallsberg ska fyra killar i samma ålder som Patrik gått på, och satt sig runt honom. Alla fyra satt och kollade ner i sina mobiltelefoner.
Citat:
Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.
Citat:
22 maj gick han hastigt av tåget i Hallsberg.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889926-sista-vittnet-patrik-komma-hem
Citera
2017-07-31, 16:46
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkpalantan
Ja, det vet jag... Dock inget jag kommer gå ut med här som det ser ut nu.

inget annat av gårdagens ev tjafs du har lust att dela med dig av ?
Citera
2017-07-31, 16:58
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Tyckte även admin kunde unna sig att gå till frissan.... undra om det är klippning eller både färg och klipp?😂

Spring in och fråga!!!
Lusläs gärna swishredovisningen, som ju offentliggörs idag! "Moahahahahhhhhaaaaahhh!"

Ett rejält klipp och stortvätt antagligen!

Jag är vetenskapligt intresserad!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-31 kl. 17:11.
Citera
2017-07-31, 17:13
Medlem
Hur anmäler man till Skatteverket? 😁 Någon som har uppgifterna som behövs? Får de in fler anmälningar har de kanske inget val än att granska
Citera
2017-07-31, 17:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Hur anmäler man till Skatteverket? 😁 Någon som har uppgifterna som behövs? Får de in fler anmälningar har de kanske inget val än att granska

Någon skrev ju, att det är hennes företagskonto, som används!
Se efter vilket företag hon äger eller är delar med någon!
Citera
2017-07-31, 17:47
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Någon skrev ju, att det är hennes företagskonto, som används!
Se efter vilket företag hon äger eller är delar med någon!
Bara för att telefonnumret tillhör henne eller hennes företag så innebär inte det att pengarna går till ett konto tillhörande henne eller företaget.
Citera
2017-07-31, 17:51
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Bara för att telefonnumret tillhör henne eller hennes företag så innebär inte det att pengarna går till ett konto tillhörande henne eller företaget.

Nehej, men någon skrev, att hon står för kontot och en sektboss menade, att såväl föräldrarna, som de andra sektbossarna har förtroende för henne!
Ingenting säger dock , att just det inlägget stämmer!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-31 kl. 17:54.
Citera
2017-07-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Går det till företaget måste det ju redovisas även om hon skänker pengarna vidare. Annars stämmer inte bokföringen... Får se om jag har tid imorgon på jobbet att luska fram företaget 😜
Citera
2017-07-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Eva! Nu behöver vi inte nämna alla, som INTE verkar vara eller se ut, som Patrik!

Men tänk om den karln stod och funderade på vad han skulle göra med liket . som låg där ?
Men det kan ju varit ett skadat rådjur också., eller en gammal mobiltelefon., eller en åkersork...vad vet jag ?

Konstigt ändå att den mannen var mitt ute på åkern när inte bönderna gillar att man går på deras grödor.
Citera
2017-07-31, 17:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men tänk om den karln stod och funderade på vad han skulle göra med liket . som låg där ?
Men det kan ju varit ett skadat rådjur också., eller en gammal mobiltelefon., eller en åkersork...vad vet jag ?

Konstigt ändå att den mannen var mitt ute på åkern när inte bönderna gillar att man går på deras grödor.

Det kanske var en fågelskrämma eller så tillhörde han bonden eller sekten!
Citera
2017-07-31, 18:04
Medlem
zippzons avatar
Citat:

Det kan ju helt enkelt vara bonden själv som stod där och inspekterade sin skörd eller eventuella skador efter allt folk som dragit fram .
Citera
2017-07-31, 18:15
Medlem
Citat:

Som sagt, vildhavre kanske han var ute efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in