2017-08-10, 23:02
Medlem
Såg i dag att åkrarna mellan Hallsberg och Kumla börjat skördats. Eller jag vet inte. Klippts ner på vissa håll i alla fall. Är det bara oanvända åkerbitar som det körs på nu eller börjar man ta upp nåt? Såg maskiner på flera håll i dag. (Är verkligen värdelös på lantbrukslivet förstår jag när jag skriver detta.)
Citera
2017-08-10, 23:06
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi vet inte vem P pratade med precis sista samtalet. För oss heter den personen puss och kram. Vi har haft lite olika teorier om vem puss o kram är om det ev. kunde vara han/hon P skulle träffa P

Mamman har sagt att direkt efter att han pratat med henne pingade mobilen masten sista gången. (Stängdes av). Och han ska ha gjort samtalet precis innan han skulle kliva av. Så "puss och kram" bör ju vara mamman.
Citera
2017-08-10, 23:08
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Det var väl föräldrarna som identifierade honom på övervakningsfilmen

Enligt pappa Patrik var det hans kurskamrater som identifierat honom.
Citera
2017-08-10, 23:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Det var väl föräldrarna som identifierade honom på övervakningsfilmen? Deras vittnesmål saknar ju totalt bäring, men eftersom Tågkvinnan verkar existera och hon säger att Patrik gick av i Hallsberg så är väl det allt som vi verkligen vet. Samt att väskorna återfanns i Hallsberg.

Läste någonstans att pappan säger att det är P men han är inte 100. Egentligen det vi vet till 100% är iaf att väskorna gick av i Hallsberg
Citera
2017-08-10, 23:09
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Exakt enl tågkvinnan hade han mellanbruna ganska nya skor på sig.

Alltså nu är vi tillbaka där vi varit en gång tidigare.
Denna tågkvinnan är det så att P lånade hennes mobil för att säkert få ett vittne på att han klev av i Hallsberg.
Så, hur kommer det sig att man lämnade fullkomligt felaktiga signalement? Klädseln är i stort sett det viktigaste. Det är anmärkningsvärt så som mycket annat i det här fallet.

Om han nu inte bytte om på tåget. Gjorde han det så måste det ha varit för att undvika att bli igenkänd på väg till den han skulle till.

Vem hittade väskorna? Denna personen måste ju veta var dem låg. Kanske inte är jätteviktigt men igen, anmärkningsvärt att det fortfarande inte har blivit fastställt. Hur kan man inte få rätt på det? Blir faktiskt irriterad över det här!
Citera
2017-08-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Nu får vi nog snart börja lugna ner oss med alla konspirationsteorier igen.

Jag kan inte annat än att hålla med. Den ena är ju värre än den andra..
Citera
2017-08-10, 23:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Så, hur kommer det sig att man lämnade fullkomligt felaktiga signalement? Klädseln är i stort sett det viktigaste. Det är anmärkningsvärt så som mycket annat i det här fallet.

Om han nu inte bytte om på tåget. Gjorde han det så måste det ha varit för att undvika att bli igenkänd på väg till den han skulle till.

Vem hittade väskorna? Denna personen måste ju veta var dem låg. Kanske inte är jätteviktigt men igen, anmärkningsvärt att det fortfarande inte har blivit fastställt. Hur kan man inte få rätt på det? Blir faktiskt irriterad över det här!

Hjälper inte att bli irriterad, vi får iaf inte korrekt information.

Vet att klädbyte varit uppe tidigare i tråden men skulle inte tågkvinnan reagera på att han plötsligt bytte kläder mitt under resan.
Citera
2017-08-10, 23:19
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Hjälper inte att bli irriterad, vi får iaf inte korrekt information.

Vet att klädbyte varit uppe tidigare i tråden men skulle inte tågkvinnan reagera på att han plötsligt bytte kläder mitt under resan.
Det kanske var i början av resan när kvinnan inte satt i vagnen, eller så kan han ha gått på toan det första han gjorde?

Bytade han inte om så undrar jag varför man sa att han hade kläder och skor som inte stämmer.
Citera
2017-08-10, 23:21
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Läste någonstans att pappan säger att det är P men han är inte 100. Egentligen det vi vet till 100% är iaf att väskorna gick av i Hallsberg

Väskorna HITTADES i Hallsberg!
Var de än lämnades ifrån början!!
Senast redigerad av NinaBe 2017-08-10 kl. 23:28.
Citera
2017-08-10, 23:35
Medlem
Jag har haft den där övervakningsfilmen i huvudet hela kvällen och kan inte i min vildaste fantasi tro att det skulle vara den enda på Hallsbergs station. Det skulle förvåna mig om det inte sitter kameror i väntsalar och inuti pylonbron. Om nu Patrik gått över bron så bör han rimligtvis fångats på film där också. Där borde man tydligare kunna se om det är han eller inte. Om han inte syns där kan man börja fundera på hur hans väskor då tagit sig över till andra sidan järnvägsspåren.
Citera
2017-08-10, 23:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Väskorna HITTADES i Hallsberg!
Var de än lämnades ifrån början!!

Ja dom hittades i Hallsberg då utgår jag ifrån att de också gick av i Hallsberg Eller skall vi spekulera i varför väskorna gick av i t ex. Mjölby men hittades i Hallsberg Känns som om jag fått nog av spekulationer och teorier idag
Citera
2017-08-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Mamman har sagt att direkt efter att han pratat med henne pingade mobilen masten sista gången. (Stängdes av). Och han ska ha gjort samtalet precis innan han skulle kliva av. Så "puss och kram" bör ju vara mamman.

Men om han sa det till sin mamma då ,så måste han ju varit modig ,för dä hörde ju de 4 killarna det ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in