2017-07-23, 08:02
Medlem
Mycket märkligt att ett inlägg på hans fb är bortplockad, det fotot där han satt på en bänk med en systemkasse vid fötterna. En tjejkompis hade tecknat av den bilden.
Vem har tagit bort den??
Eller är det bara jag som inte hittar det?
Senast redigerad av Loppan678 2017-07-23 kl. 08:05.
Citera
2017-07-23, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Mycket märkligt att ett inlägg på hans fb är bortplockad, det fotot där han satt på en bänk med en systemkasse vid fötterna. En tjejkompis hade tecknat av den bilden.
Vem har tagit bort den??

Bra observation. Jag antar att det är för att folk har kontaktat henne och misstänkt att Patrik gömmer sig hos henne eftersom de verkade vara så nära. De har också tagit bort att han kom in på Malmö Lärarhögskola! Alltså det här fallet är så jävla obehagligt
Citera
2017-07-23, 08:30
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Nån som har kollat hans Instagram och Snapchat mfl? Ungdomar använder ju mer än fb.

Jag har ingendera, så kan inte kolla.

Allt är privat så endast vänner kan se.
Citera
2017-07-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Bra observation. Jag antar att det är för att folk har kontaktat henne och misstänkt att Patrik gömmer sig hos henne eftersom de verkade vara så nära. De har också tagit bort att han kom in på Malmö Lärarhögskola! Alltså det här fallet är så jävla obehagligt

Det är mer som är borta, väl? De där bilderna där han och hans band poserar nakna bakom sina instrument hittar jag inte. Inga inlägg alls från 2017 kan jag se.
Citera
2017-07-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Riktigt. Det är märkligt alltihop. Känns inte riktigt som man helt kan utesluta om att det kan ha skett ett brott
Tycker också att det är mycket oklarheter kring hans försvinnande. Dock tänker jag att det är lite väl långsökt att både P:s familj och alla hans vänner skulle vara inblandade. Kan absolut tänka mig att föräldrarna skulle kunna vara inblandade på något sätt, men inte alla hans vänner. Iofs kan det ju vara så att föräldrarna har sagt, till hans vänner , att dom vill sköta allt som handlar om P:s försvinnande själva sedan en tid tillbaka.
Citera
2017-07-23, 08:54
Medlem
Undrar hur P:s bror D*v*d känner sig och hur involverad han är i det hela. Man hör ingenting från honom, varken i HP gruppen eller att han delar efterlysningen offentligt på sin FB sida. Kanske vill han vara så lite inblandad som det går och försöka leva som "vanligt" så långt det är möjligt?!!
Citera
2017-07-23, 09:01
Medlem
Citat:

Alltså det blir ju värre och värre! Känns väldigt obehagligt.
Verkar som om de vill radera han helt.
Citera
2017-07-23, 09:02
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Vem har tagit bort den??

Tecknerskan hade kommenterat någonting i stil med, att "i solsken sitter alla alkisar på bänken!" P svarade jakande!
Föräldrarna förnekar, att Patrik har alkoholproblem, använder droger eller röker.
Bilden talade ett annat språk vilket säkert gjort, att många inte bara spekulerat inom lyckta dörrar.
Instrumentbilden hade ju modernt förskräckt kommenterat. Eller var det inte där hon uttalade sig i chocktillstånd?
Patrik blev tydligen antagen till lärarhögskolan, men hesiterade in i det längsta huruvida han skulle börja eller ej.
Han verkar ha valt "ej!" Han började på konservatoriumet.
Citera
2017-07-23, 09:28
Medlem
När man gör en summering så blir man helt brydd..... en omtyckt kille med kompisar, får ägna sig åt sitt stora intresse musik, inte kriminell eller har drogproblem, ingen tidigare känd psykisk ohälsa utan möjligen lite dåligt lokalsinne, har ordnat sommarjobb..... att han ska helt plötsligt få för sig att ta sitt liv eller med den framtoning han har bli offer för ett brott o inte bli av med sin dator mm får jag inte ihop i min skalle 🙈 Nu säger väl inte det så mycket egentligen, 😄😄men jobbar med utsatta människor så nån känsla borde jag ändå fått efter många år inom den trassliga delen av vårt samhälle. 😣
Citera
2017-07-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Förstår inte varför man har befogenheter eller ens tankar på att blockera människor som vill hjälpa till?! Måste finnas VÄLDIGT grova skäl till detta...
Kan vara personer som har eller i nästa skede har mycket relevanta observationer som skulle leda framåt. När man blockerar någon så tyder det för mig att man inte vill ha stöd och hjälp just från den eller dessa personer. Och hur i hela friden kan de besluta detta?

Du har bra synpunkter. Förstår inte heller att de kan döma ut någon och blocka den. Det gick snabbt och jag fick ingen chans att ens förklara mig. De kan missa väldigt bra tips på detta sätt. Försökte hjälpa till med både Swish och annat, men pang så stängdes dörren för mig

Nu hoppas jag att Patrik hittas eller om han försvunnit frivilligt så bör han höra av sig hem omedelbart, så att det blir ett slut på det här
Senast redigerad av runarviking 2017-07-23 kl. 09:53.
Citera
2017-07-23, 09:38
Medlem
Slog mig helt plötsligt....... han har väl inte blivit kär i en tjej så man kan misstänka nåt hedersrelaterat hot/brott??? Ett långskott, men där kan ju vad som helst hända o han kan rent av behöva "försvinna" för sin egen skull 😩
Citera
2017-07-23, 09:39
Medlem
Citat:

Ja väldigt obehagligt och märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in