2017-07-31, 18:29
Medlem
Hon verkar ha en enskild firma.. så det kan anses som gåvor och är då skattefria. Så jag tror typ glöm det och återgå till P
Citera
2017-07-31, 18:44
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Hon verkar ha en enskild firma.. så det kan anses som gåvor och är då skattefria. Så jag tror typ glöm det och återgå till P

Fast nu samlar man ju in pengar officiellt till ett visst ändamål. Om hon använder dom för annat än de är avsedda för är det straffbart.

1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.

OJ DÅ! Fängelse i två år.....
Citera
2017-07-31, 18:49
Medlem
Snubban007s avatar
Inte så bekymrad över swish pengarna ärligt talat.. tråkigt som fan om dom skulle fifflas bort men har väldigt svårt för att tro att så kommer ske.. snacka om dubbelmoral isf.. ena stunden står hon och stöttar och hjälper C och J med att hitta deras son.. andra stunden skäl hon pengar eller använder dom till annat än ändamålet va tänkt... . nää.. det köper jag inte.. skulle slå hus i helve*e i grupoen! 😂

dom kommer nog att redovisas, även om det är märkligt att det inte skett ännu.. men dagen är ju inte slut än... Vi får göra som vanligt.. -vänta och se..
Citera
2017-07-31, 18:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Fast nu samlar man ju in pengar officiellt till ett visst ändamål. Om hon använder dom för annat än de är avsedda för är det straffbart.

1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.

OJ DÅ! Fängelse i två år.....

Skynda er in och läs redovisningen nu så vi får klarhet! ( Eva!!! Det var ironi!!!!)
Citera
2017-07-31, 19:00
Medlem
Jag vet inte men är det inte långsökt.. hon har fått folk att ge pengar = gåvor och är då skattefria typ. På skatteverket står det inget om några regle för gåvor så tror att hon är grön. Men jag är absolut ingen expert på området.

Men skitsamma hon kanske gjorde siig en hacka.. men den stora frågan är fortfarande var är P???

Någon som vet om han hade någon form av bokstäver? Kan det vara så att han har gått enraged på sina föräldrar och faktiskt ger igen med att vara borta för att straffa dom? Har själv en son som är yngre men som gör en massa saker när han inte får som han vill. Allt från att gömma sig til att anmäla oss till polisen för alla möjliga saker = lika med VIP kort där!

Tänker att mamman sa att samtalet var så privat.. vad var så privat så att man inte vill tala om det? Kan det vara så som att P hotade henne med diverse saker om han inte fick som han ville?

Jag kanske är helt fel ute men något säger mig att det kanske finns något i det och kanske är det därför de inte vill gå ut med info om samtalet!
Citera
2017-07-31, 19:01
Medlem
57Emmas avatar
Vi är några som skriver här men det är säkerligen långt flera som hänger med i tråden.

Var precis inne på HP sidan och ser admins ilska mot oss

"Nu får det vara nog på all påhopp. Jag ska ta fram alla kvitton och all redovisning då folk sitter på flashback och spekulerar om denna redovisning stämmer.
JAG VILL FRÅN OCH MED NU STOPPA DETTA SWISH INSAMLING.
JAG KOMMER INTE VISA NÅGRA NAMN MEN PLOCKA FRAM VART ENDA KVITTO OCH REDOVISA I GRUPPEN."
Citera
2017-07-31, 19:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Nu får det vara nog på all påhopp. Jag ska ta fram alla kvitton och all redovisning då folk sitter på flashback och spekulerar om denna redovisning stämmer.

JAG VILL FRÅN OCH MED NU STOPPA DETTA SWISH INSAMLING.

JAG KOMMER INTE VISA NÅGRA NAMN MEN PLOCKA FRAM VART ENDA KVITTO OCH REDOVISA I GRUPPEN.

Say what? Fan.. har vi gjort det?

Inte mer än vad det spekulerades i och ifrågasattes i sekten! DÅ hette det till slut, att det skulle komma en redovisning den sista i varje månad! Dock skulle inga namn nämnas!
Eftersom ingen redovisning kom får de räkna med, att folk indrar varför ingen redovisning gjorts!
"Som man bäddar får man ligga!"
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-31 kl. 19:22.
Citera
2017-07-31, 19:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Inte mer än vad det spekulerades i och ifrågasattes i sekten! DP hette det till slut, att det skulle komma en redovisning den sista i varje månad! Dock skulle inga namn nämnas!
Eftersom ingen redovisning kom får de räkna med, att folk indrar varför ingen redovisning gjorts!
"Som man bäddar får man ligga!2

Vad vi säger på flashback har väl inte med henne att göra. Det var faktiskt medlemmar i HP gruppen som efterlyste en redovisning.

Varför denna ilska, vad är problemet?

Ingen i hp gruppen har bett att få namn och summa redovisad
Citera
2017-07-31, 19:15
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Inte mer än vad det spekulerades i och ifrågasattes i sekten! DP hette det till slut, att det skulle komma en redovisning den sista i varje månad! Dock skulle inga namn nämnas!
"Som man bäddar får man ligga!2

Hon skrevs ett tidigare inlägg om summor.. fast inga kvitton eller annat som styrker uppgiften... vilket ju är lite knas... 😂 en korrekt redovisning skall ju självklart innehålla det också?
Citera
2017-07-31, 19:17
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vad vi säger på flashback har väl inte med henne att göra. Det var faktiskt medlemmar i HP gruppen som efterlyste en redovisning.

Varför denna ilska, vad är problemet?

Ingen i hp gruppen har bett att få namn och summa redovisad

Korrekt!
Citera
2017-07-31, 19:19
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Hon skrevs ett tidigare inlägg om summor.. fast inga kvitton eller annat som styrker uppgiften... vilket ju är lite knas... 😂 en korrekt redovisning skall ju självklart innehålla det också?

Givetvis!
Överskottet lovades tillfalla "MPS" och "FIKK!" Det BORDE organisationerna styrka!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-31 kl. 19:29.
Citera
2017-07-31, 19:21
Avslutad
Så nu är det inte längre så viktigt att folk ska komma på söken med hjälp av fortsatt swishande...?
Det som varit så viktigt förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in