Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Just det faktum att ingen sett GM ta sig till mordplatsen tycker jag är ett kvitto på hans skicklighet i sammanhang. Samma sak gäller att han lyckas dölja sitt ansikte för inte mindre än nästan två dussin vittnen runt mordplatsen. Tillsammans med det kallblodig tillvägagångssättet i MOP ser jag bilden av en person som är tränad att smälta in, någon typ av spanare.
Men det här myntet kan ju vridas och vändas hur som helst. Dels finns det vittnesuppgifter om ångestfyllda blickar och sjaskig klädsel, till och med udda gångstil. Dels har du IM som påstår att han ska ha reflekterat strax före, att nu jävlar kommer det att hända något.
Personligen tror jag att IM efterhandskonstruerar just den minnesbilden, och kanske till och med bilden av någon som väntar vid dekorima.
Det är vidare troligt att man i efterhand överdriver skumma ångestfyllda blickar vid Grand, och vad finns det egentligen för anledning att registrera nån person i långtidsminnet överhuvudtaget, före själva händelsen?
Om någon registrerar något under promenaden, så registrerar dom väl statsministern, och att han går själv på stan.
Man kan lika gärna säga att det gränsar till galenskap, att till fots och omaskerad gå ikapp statsministern, och därefter springa från platsen. Rätt sopigt upplägg som jag själv inte hade köpt om jag ingick i ett mördarteam.