Citat:
Hon är rädd för att häktas för mordet på AP skulle jag säga. Det är nog kopplat till föräldrarna eftersom hon inser att de kommer att "samarbeta" med polisen snarare än med henne. (De riskerar att ta barnen ifrån henne, vilket från JM:s perspektiv ev kan se ut som att föräldrarna föredrar att ta över fostran av barnen med JM i häkte/fängelse snarare än att fortsätta stödja JM som mor med pengar o.a.). Möjligen har GM yttrat sig på sådant sätt att JM förstår att han vet att och hur (!) mordet har genomförts. (Kan man inte tänka sig dränkning har kommit på tal på skoj mellan GM och JM ngn gång i samband med användande av ngt kar eller så?)
Att JM säger till MR att hon inte är rädd för fängelse är ju sant bara i så måtto som hon tänkt att han ska ta fallet men dö innan han kommer i händerna på polisen. Hon säger så för att han inte ska genomskåda att han är hennes "fall guy". Finns ingen annan tolkning.
Att JM säger till MR att hon inte är rädd för fängelse är ju sant bara i så måtto som hon tänkt att han ska ta fallet men dö innan han kommer i händerna på polisen. Hon säger så för att han inte ska genomskåda att han är hennes "fall guy". Finns ingen annan tolkning.
Jag håller fullständigt med, allting stämmer så överens. Tiden när Johanna får brevet, för mig är det självklart att hon ringer Göran. Vad hon sa till honom och vad han sa till henne kan vi bara gissa..
2-3 veckor efter så säger Göran att nu är det slut med att hjälpa. Hennes desperation att få bort föräldrarna är på en nivå som den inte tidigare varit.
Det går inte heller att säga att om föräldrarna vräker Johanna har hon ingenstans att bo, för hon visste att hon skulle ha tillräckligt med pengar för att kunna köpa en ny lägenhet. Hon var inte i någon form av ekonomisk kris.. Det pratas mycket om lägenheten, men hon kunde köpa en i februari, det sa hon till Anki också.. Nej, det är något annat..