2017-07-27, 13:24
Medlem
Hur mycket stilnoct motsvarar 10mg imovane? Är det värt att kombinera dessa preparat?
Citera
2017-07-29, 16:11
Medlem
PingPongZongs avatar
Fick 100st Zopiklon Pilum 5mg igår av en läkare. Hade vart nästintill 100% sömnlös i 4-5dgr innan.

Tog iaf 3st 5mg och somnade kanonfint. Hade visst ringt en person och snarkat och snackat en massa trams. Sedan upptäckte jag senare en stekpanna med pytt i panna under sängen...

Skitsamma var en bra första gång. Nu är det så att jag även har alimemazin 20mg kapslar. Är väl inte så förtjust i dom. Men tänkte om dom kunde bidra till en längre sömn? Och man blir ju faktiskt sömnig av dom. Vad säger du/ni ska man ta 40mg Alimemazin och 15mg Zopiklon? Eller köra enbart Zopiklon?

Är bara intresserad av en lång bra sömn inatt då jag ska träffa släkten omorgomn.
Citera
2017-07-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Hur mycket stilnoct motsvarar 10mg imovane? Är det värt att kombinera dessa preparat?
10 mg stilnoct är ungefär 7,5 mg imovane
Citera
2017-07-29, 18:16
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prille1
Får en konstig känsla av stilnoct.
Ger mig ens känsla att någon kompis finns närheten. Jag känner mig inte ensam fast jag är det just nu får väldigt kalla vibbar. Någon som råkat ut på något liknande?

Haha ja... Jag är ju en nybörjare som endast tagit Zopiklon en natt. Du skrev ju även om stilnoct. Men den där känslan hade jag STARKT när jag satt på judoskolans kontor imorse och kollade på youtube. Men tyckte det kändes trevligt. Pratade även med dom två. Ena är högsta tränaren som är i Ungern nu och den andra är en bra kompis.

När jag haft sömnproblem har jag sovt på en säng på judoskolan. Räddat mitt liv när jag hade panikångest för att sova hemma i min säng. Kommer in där 24/7.
Senast redigerad av PingPongZong 2017-07-29 kl. 18:19.
Citera
2017-07-29, 20:46
Medlem
Om exakt en timme ska jag ta 2st 7.5mg Imovane ihop med en stor kopp kaffe sen ska jag myschatta på stranger!!!! Grym lördagskväll!
Citera
2017-07-30, 02:13
Bannlyst
Går imovane bra att kombinera med midazolam/dormicum i tablettform?
Citera
2017-07-30, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Om exakt en timme ska jag ta 2st 7.5mg Imovane ihop med en stor kopp kaffe sen ska jag myschatta på stranger!!!! Grym lördagskväll!

Låter ganska kontraproduktivt?
Citera
2017-08-01, 00:39
Medlem
Bytt från imovane till stilnoct. Skulle påstå att jag somnar snabbare nu. Dock tar det inte bort oron på kvällen som imovanet gjorde... dessvärre har jag börjat vakna väldigt mycket på morgonen... och alltid mycket ångest när jag vaknar... kan detta ha med detta byte o göra? Har även börjat med valdoxan i samband med bytet.
Citera
2017-08-02, 15:54
Medlem
RZLAs avatar
Jag har ätit imovane 7,5 mg till natten under någon dryg månad nu och effekten har blivit lite sämre, därför tänkte jag ta ett litet uppehåll nu. Räcker det att hålla sig ifrån imovanen i fyra-fem dagar för att nollställa toleransen?
Citera
2017-08-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Jag har ätit imovane 7,5 mg till natten under någon dryg månad nu och effekten har blivit lite sämre, därför tänkte jag ta ett litet uppehåll nu. Räcker det att hålla sig ifrån imovanen i fyra-fem dagar för att nollställa toleransen?
Brukar räcka. Själv fick jag rekommendationen av min läkare att t.ex ta uppehåll varje helg för att inte bygga upp en tolerans. Det vill säga ta imovane måndag-fredag om jag jobbar då och sedan när jag är ledig ta en paus.
Citera
2017-08-03, 09:47
Medlem
Är z-prep bättre än benso när det kommer till sömn? Återigen bytt, fast denna gång till nitrazepam....
Citera
2017-08-03, 18:50
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Brukar räcka. Själv fick jag rekommendationen av min läkare att t.ex ta uppehåll varje helg för att inte bygga upp en tolerans. Det vill säga ta imovane måndag-fredag om jag jobbar då och sedan när jag är ledig ta en paus.

Det låter bra, tack för svar!

Fungerar den där imovane-5:2-dieten för att du inte ska bygga tolerans då? Läkarna som har skrivit ut det åt mig brukar nämligen säga att jag ska försöka hålla mig till att ta maz 3ggr i veckan och låta den gå någon dag mellan varje intag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in