Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
LGWPs uttalande ang att den anhållne inte var gm väcker mina funderingar.
Han påstår att de var två gm och att han vet vilka de är.
Utan insyn i det nuvarande polis arbetet är han ändå säker att de inte anhöll någon av hans misstänkta gm i och med det uttalandet. Det betyder att utredarna idag är helt ointresserade av hans tänkta två gm. Han lät otvivelaktigt säker i brottcentralens telefon intervju.
Då kanske KGM är deras pilot men oskyldig.
Fel person anhölls.
Vill bara utöka disskusionen med denna spekulation.
Personligen tror jag inte KGM är gm i direkt bemärkelse men tror han kan varit med och bevittnat hur H:s liv togs av daga. Så min teori stämmer med LGWPs uttalande på den punkten.
Tror helt enkelt att en bil kom och plockade upp pilot och H kort efter de synts tillsammans på bron.
Av det lilla jag läst om KGM så passar han inte in i bilden som mördare såvitt jag lärt mig, men att han kan ha haft ett finger med i spelet tvivlar jag inte en sekund på. Om nu min teori är rätt så kanske det är någon av de/den riktiga gm som lärt honom att blåneka att få advokat och därmed skydda sin identitet.
Hursom! KGM har mycket att förklara och förmodligen lär inte folk tro på honom oavsett vad han än säger (såvida han inte säger sanningen förstås).